Magnalf Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Hei! Bilen min har fått minst èn sliten ventilløfter (tror hvertfall det er det). Klakker veldig til tider når den går. Har noen noe peiling på hva det koster å fikse dette? Syns jeg har hørt at det var en standard "svakhet" på disse motorene før, men kan hende jeg har hørt feil. (Det er hydraulisk styrte løftere for de som lurte) PS: Den klakker ikke hele tiden, men når den først klakker så klakker den veldig i "den ene sylinderen" liksom, misforstå meg rett :) yummy Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-treme Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 kan du slite utventil løfterne!? visste jeg ikke... Kan det ikke være at den ikke får opp oljetrykket i løfteren da?? Siter Ascona B ønskes kjøpt! Max 15 000! Minimalt med rust! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 kan du slite utventil løfterne!? visste jeg ikke...Kan det ikke være at den ikke får opp oljetrykket i løfteren da?? På biler med hydrauliske løftere kan du jo i teorien det! siden de ikke kan justeres.. Men du kan jo prøve å bytte olje, evt sånn motorrens.. Det hjalp når jeg byttet til syntetisk olje. Men vet ikke hva som anbefales på diesel. Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Jeg kjører på 5W-40 fullsyntetisk Shell Helix Ultra olje, som var anbefalt hos Møller. Olja er svindyr, men det kan jo selvfølgelig hende jeg egentlig skulle hatt noe annet og at fyren på møller glemte at dette var en diesel...:well Som sagt hadde bare hørt noe om at ventilløfterne kunne bli slitne. Kan godt være noe annet. Noen ganger klakker den mye andre ganger går den helt fint. Det er særlig når den er varm at den klakker mye ca 4-5 ganger i sekundet på tomgang, og det følger turtallet. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3rcutio Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Sjekk fjør på ventilløfteren som klakker. Rens så godt du kan oppi der, ofte oljeavleiringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matzz Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 jeg hadde klakking på min bil, brukte føleblekk å justerte de, byttet også til mineralolje. stilt ble det :) Siter Mats Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 jeg hadde klakking på min bil, brukte føleblekk å justerte de, byttet også til mineralolje. stilt ble det :) Greit nok det, men på hydrauliske løftere kan du ikke justere dem slik..føleblekk/blad/kniv... Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Kanskje prøve rett type olje, jeg regner med at enda har feil type olje på motoren din? Mener å huske at det er spesiell olje til diesel biler som Shell lager. Det kan jo hjelpe. Om det ikke er feil type olje så kan du jo prøve med en motorrens, og kanskje den tynneste oljen som motoren din tåler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 jeg hadde klakking på min bil, brukte føleblekk å justerte de, byttet også til mineralolje. stilt ble det :) I tillegg til hva Skruzuki nevnte, så må jeg også ha helsyntetisk olje pga de hydrauliske løfterne =P Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Kanskje prøve rett type olje, jeg regner med at enda har feil type olje på motoren din? Mener å huske at det er spesiell olje til diesel biler som Shell lager. Det kan jo hjelpe.Om det ikke er feil type olje så kan du jo prøve med en motorrens, og kanskje den tynneste oljen som motoren din tåler. Jeg skal kjøre inn til Møller i dag og spørre en gang til og se om jeg får et anna svar. Fant også en side på nettet som forklarte kodene på flaskene, og om de var beregna for diesel, turboladet diesel, bensin eller begge deler, osv. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Det viste seg at jeg brukte visst riktig olje, men det kunne hende tidligere eier hadde hatt på mineral, eller delsyntetisk olje og dermed forårsaket slitne løftere. Men det var visst ikke noe farlig å kjøre med. Tenker jeg bytter det samtidig med registerreim. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xZoPpY Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Det er vel ingen som har en teknisk tegning på en vanlig ventilløfter? Altså en tegning med benevnelser ol.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.