Gå til innhold

Turtall Passat CL 1.8

Ranger emnet


KRM

Anbefalte innlegg

Hei... har et problem med min kjære gammle 89 Passat 1,8. Startet med at turtallet varierte fra 500 til 2500 når motoren var kald men gikk som ei klokke etter kun kort tid. Nå varierer turtallet konstant. Også når motoren er varm. Noen tips om hva det kan være? Sensorer, dippedingser etc som bør byttes ? Høres for tiden ut som bestemor på tur når clutchen er inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Falskluft var nok greia ja.. Med mine begrensede kunnskaper satte jeg den rett og slett inn på et rimelig verksted og her er det de gjorde :

 

Skiftet defekt slange til veivhusventilasjon (hva nå enn det er:). Rep av falskluft lekkasje på slange mellom inns.manifold og bremsekraftforsterker.

 

Case closed :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår