Ascona Skrevet Juli 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2003 Originally posted by El-LoCo Er det ikke noe med speil og mulighet til å se bakover som folk blander opp i dette her? Uten sidespeil forandrer vel tingene seg litt ? Evt. var det uten bakspeil? Uansett, det er som ascona sier her. Selvsagt er det som jeg sier.. Faktisk er ikke innvendig speil påbudt heller.. Man skal ha mulighet til å se bakover ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Juli 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2003 Denna er visst godkjennt, går i tønsberg tror jeg. Bakruta er sveisa igjen. Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Juli 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2003 Holder med Ascona her. Man trenger ikke å se gjenom bakruta de. Bare å ta fram den svarte benga lakken :) Det samme gjelder bakruter. Når det gjelder framdører og frontrute så mener jeg at dem har en % sats på hvor mye lys som skal slippe gjenom glasset. Lurer på om det ikke er 80% eller 90% Iallefall mellom de to % satser. Da kunne man jo ha sota 20 % tenker folk, men den gang ei. Ei bil rute slipper ikke igjenom 100% av lyset. Det omtrent en 10 - 15 % som blir borte. Da har man ikke igjen noen % å kunne sote. Men jeg fikk høre her at det var en vei å gå rundt dette på. Viss man fikk en bil "godkjent" som utstillings bil så kunne man hel sote den. Ikke vet jeg om hva som kvalifiseres som en utstillings bil og ikke vet jeg om det stemmer idet hele tatt. Biler som orginalt er levert med sota vinduer, er det lov å kjøre med ja.... Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet Juli 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2003 Noen som tror jeg så ut av bakruta? Fikk mangellapp av onkel, måtte inn og vise bilen uten kasse rett over helga da.. Fikk fortalt at så lenge set var orginalmontert speil inne i bilen, så skulle det kunne brukes til å se annet en di fæle høytalerene baki der som han sa. Samma for meg, da det skulle ut for å bygge noe mere diskre alikevell ;) Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pololars Skrevet Juli 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2003 Man kan ikke sote noe som helst på sideruter foran og på frontrute. Rutene bakover kan man gjøre hva man vil med :) Har fått høre det en del ganger av bestefar som har jobba i biltilsynet i mange herrans år. Siter Eat Sleep Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juli 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2003 Originally posted by Mort Noen som tror jeg så ut av bakruta? Fikk mangellapp av onkel, måtte inn og vise bilen uten kasse rett over helga da.. Fikk fortalt at så lenge set var orginalmontert speil inne i bilen, så skulle det kunne brukes til å se annet en di fæle høytalerene baki der som han sa. Samma for meg, da det skulle ut for å bygge noe mere diskre alikevell ;) Det er samme faen egentlig, jeg hadde vist den som den er på bildet der, det er lovlig etter kjøretøyforskriftene så lenge det er forsvarlig sikret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Juli 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2003 Originally posted by Ascona Det er samme faen egentlig, jeg hadde vist den som den er på bildet der, det er lovlig etter kjøretøyforskriftene så lenge det er forsvarlig sikret. Jeg og. Sånn på trass. :P Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet Juli 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2003 Originally posted by Mort Noen som tror jeg så ut av bakruta? Fikk mangellapp av onkel, måtte inn og vise bilen uten kasse rett over helga da.. Fikk fortalt at så lenge set var orginalmontert speil inne i bilen, så skulle det kunne brukes til å se annet en di fæle høytalerene baki der som han sa. Samma for meg, da det skulle ut for å bygge noe mere diskre alikevell ;) Gjelder db bare for eksos anlegget eller sterio å?:D Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Originally posted by pololars Man kan ikke sote noe som helst på sideruter foran og på frontrute. Rutene bakover kan man gjøre hva man vil med :) Har fått høre det en del ganger av bestefar som har jobba i biltilsynet i mange herrans år. Yepp, er det her som er fakta, har fått god kjennskap til hva som er lov og ikke. Og dessuten søk litt på forumet før man poster a, bra mange tråder om soting her. Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Dinside Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Originally posted by candyman Gjelder db bare for eksos anlegget eller sterio å?:D Ehh.. tok ei stund før jeg skjønte den da :D Men du skal vel kunne høre hvis det kommer en bak, med bæ-bu'n på da.. Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Originally posted by Otto von Bismarck Dinside Dinside kommer som vanlig med en lite gjennomtenkt artikkel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 var ikke en teori jeg kom med tidligere det var en forskrift ASCONA! hentet nettop fra kjøretøyforskriftene , er det så vanskelig for dere å forstå så skal jeg få scanna i den sida å legge den ut her for dere, men det får bli om litt,har ferie nå å har ikke boka her. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Innvendig speil: Kjøretøyforskriften Kap. 30 §30-2 Speil på bil 1. Bil skal ha minst tre speil, hvorav ett skal være plassert innvendig og ett på hver side utvendig. Innvendige speil kreves dog ikke dersom bilen på grunn av bruksområde eller nødvendige konstruktive hensyn er bygd slik at speilet aldri kan brukes. Soting av vinduer: Kap. 31 § 31-1 3. ........Som solfilter godtas svakt farget glass .......etter amerikansk standard ASA Z-26.1 - 1966, JULY 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom(frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves. That`s the law!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Originally posted by boss330 Innvendig speil: Kjøretøyforskriften Kap. 30 §30-2 Speil på bil 1. Bil skal ha minst tre speil, hvorav ett skal være plassert innvendig og ett på hver side utvendig. Innvendige speil kreves dog ikke dersom bilen på grunn av bruksområde eller nødvendige konstruktive hensyn er bygd slik at speilet aldri kan brukes. Soting av vinduer: Kap. 31 § 31-1 3. ........Som solfilter godtas svakt farget glass .......etter amerikansk standard ASA Z-26.1 - 1966, JULY 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom(frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves. Ganske morsomt, jeg har selv vært med på å bli stanset i en LADA der bakruta var malt med bengalakk, umulig å se noe som helst gjennom.. snuten ga mangellapp, men biltilsynet anullerte mangellappen pga at det ikke var ulovlig. Bilen manglet også innvendig speil, som vi fikk beskjed om at ikke var påbudt å ha. Bilen var en 1986 modell Lada stasjonsvogn, alle ruter bak b-stolpen var malt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg