Gå til innhold

Carina E modeller

Ranger emnet

yngwieee

Anbefalte innlegg

Det er vel utstyrsnivået som skiller dem og motoralternativer.

Her er hva jeg antar:

XLi er den enkleste, 1,6 liters motor (4A-FE) eller muligens 1,8 liter (7A-FE)

Ultra (aner ikke)

GLi, mer utstyr. Mulig denne har 2 liter (3S-FE)

GTi.. sier seg selv, råere motor (3S-GE)..

Som sagt, jeg er ikke sikker på hvilke motorer som ble benyttet hvor, bortsett fra GTien.. Tror også at det kom en sjelden utgave med V6 også (kan denne hete GX?), samt en diesel på 2 liter.

Andre må mer enn gjerne supplere meg eller korrigere meg her, fordi jeg er ikke 100% sikker på alle Carina E som ble solgt i norge.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ultra var vel noe mer utstyr som standard, ikke noe spesielt med motor.

Det var også en XLIs modell, noe enklere utstyrt enn XLI. Begge disse hadde da 1,6 motor på 115 hk. Dreiemoment 145 Nm, topphastighet 195 km, 0-100 11,3 s, drivstofforbruk landevei 0,55.

Fra 1996 ble effekten redusert til 106 hk, like etter kom en 1,8 SLI med 107 hk, dreiemoment 150Nm, 190km, 0-100 11,2 s

Det finnest og en GLI med mere standard utstyr og 2 liter på 133 hk(tidlige utgaver) 127 hk på senere utgaver. Dreiemoment 178 Nm, 205 km, 0-100 9,0s

Turbodiesel finnest også på 83 hk.

Noen spesifikasjoner du lurer på så kan jeg finne de i diverse brosjyrer.

Hei,

Noen som har en oversikt over forskjellige Carina modeller (xli, ultra, gli, osv..) og forskjeller mellom disse? Tenker spesielt på spesifikasjoner og hva som er spesielt med ULTRA.

Har søkt i en stund nå, men finner ingenting. Så er takknemlig for all hjelp. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 1 year later...
Det er vel utstyrsnivået som skiller dem og motoralternativer.

Her er hva jeg antar:

XLi er den enkleste, 1,6 liters motor (4A-FE) eller muligens 1,8 liter (7A-FE)

Ultra (aner ikke)

GLi, mer utstyr. Mulig denne har 2 liter (3S-FE)

GTi.. sier seg selv, råere motor (3S-GE)..

Som sagt, jeg er ikke sikker på hvilke motorer som ble benyttet hvor, bortsett fra GTien.. Tror også at det kom en sjelden utgave med V6 også (kan denne hete GX?), samt en diesel på 2 liter.

Andre må mer enn gjerne supplere meg eller korrigere meg her, fordi jeg er ikke 100% sikker på alle Carina E som ble solgt i norge.

Dette virker som en grei forlklaring på dette med modellene, men jeg skuller bare påpeke at den så kalte "GX" med V6 motor, stammer fra Camry (den så kaldte Taxi Camry'en).

så carina kom ikke med V6 motor. ivertfall så er det en ombygd bil...

00' Lexus IS200 TTE (bruksbil)

92' Toyota Carina E 2.0GTi (prosjektbil)

94' Toyota Carina E 2.0GLi (solgt)

99' Toyota Corolla 1.3Luna (solgt)

01' Yamaha MountainMax 700triple (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider