48IDA Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Jeg har byttet topp-pakninger på Forden (302 motor), og nå er alt på plass igjen. Men nå tikker det litt i et par ventiler...what to do? Er det hydrauliske løftere tro? Bare å stramme..? Jeg er helt grønn på ventiljustering så håper på noen gode svar :thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Det er IKKE sikkert at det er likt på Ford som på Chevy, men.... Hydrauliske løftere justerers ved å stramme muttren i vippa så mye at du har fjernet all slark i støtstanga. Deretter strammer man 1/2 runde ekstra. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
48IDA Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Ok, da må jeg bare finne ut om jeg har hydrauliske løftere eller ikke da. Noen som vet hva som finnes på diverse Ford 289/302? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
48IDA Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Nå har jeg tatt av det ene ventildekslet, og så og si alle vippearmene er veldig løse (etter min mening ihvertfall). Trenger råd fort.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 Halla... Når du justerer på sbf skal du stramme så støtstengene ikke kan bevege seg oppe og ned men rundt...alså du skal greie å rulle på stengene.... når det er gjort skal du stramme til med ca 3/4 til 1 runde (270-360 grader rundt da :)) Du skal starte på sylinder 1, den skal være på tdc (stemplet skal være på topp) (Sylinder nr 1 på på chevy og ford er ikke på samme side mener jeg, på forden har du sylinder nr 1 på passasjersiden, den framste) Regner med at du vet at du skal justere etter tenningsrekkefølgen ? Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaleRider Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 Ikke rart du sliter Magnushmmmmmmmmm Det er riktig som VCE sier; dra ca. 180 grader "ekstra". Allerhelst bør dette ettterjusteres på varm motor & med motoren i gang! For å unngå/redusere oljesøl kiler jeg en papplate ned utenfor ventilfjørene som skjerm for evt. oljesøl. Da er det bare å løsne til det tikker og skru 180 grader ekstra. Siter 1964 Ford Fairlane 500 RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Ikke rart du sliter Magnushmmmmmmmmm Det er riktig som VCE sier; dra ca. 180 grader "ekstra". Allerhelst bør dette ettterjusteres på varm motor & med motoren i gang! For å unngå/redusere oljesøl kiler jeg en papplate ned utenfor ventilfjørene som skjerm for evt. oljesøl. Da er det bare å løsne til det tikker og skru 180 grader ekstra. Er ikke det ford boka jeg sitter med sier, men er nok forskjell fra ford vs chevy Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.