Gå til innhold

problemer med lykterbak (hviteblinklys)

Ranger emnet

Pio|

Anbefalte innlegg

Nå har det gått en stund siden dette begynte, og idag har jeg kanskje fått slutt på det. Men skal bli spennende å se.

Problemet jeg har hatt har vært : En sokkel smelta, 4 pærer har gått i en og samme sokkel og på de andre har jeg ikke telling.

Bytta alle de små pærene bak. Bremselys, ryggelys,blinklys og tåkelys har det ikke vært noe problem med.

(aldri testa tåkelysa ettersom jeg har en liten sats liggende for at de skal bli 3 i stede for 2 lamper som lyser hele tiden).

Er det flere enn meg som har vært borti dette problemet ? Snakka med bcb idag. Og de hadde aldri hørt om denne type feilen på de lampene.

Det kunne komme av at spenningen forandrett seg, men det har jeg sjekket. Og den stemmer.

Det bcb anbefalte å prøve var de gamle soklene på orginall lampen

Gjelder volvo 240 sedan..

Flere som har tips eller vært borti dette problemet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..multimeter er nok en god venn ja :p har sjekka det slik delvis..men fikk det til å fungere igår da jeg brukte de orginalle soklene.

Så vet da faen hva som er galt med de som følger med lyktene jeg.

Så om dere har baklamper med hvite blinker (kopilamper) så sett på soklene fra orginal lampa :thumb

Ikke sikkert det blir noe tull heller. Første paret jeg hadde med slike lamper funka som de skulle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gått en stund siden dette begynte, og idag har jeg kanskje fått slutt på det. Men skal bli spennende å se.

Problemet jeg har hatt har vært : En sokkel smelta, 4 pærer har gått i en og samme sokkel og på de andre har jeg ikke telling.

Bytta alle de små pærene bak. Bremselys, ryggelys,blinklys og tåkelys har det ikke vært noe problem med.

(aldri testa tåkelysa ettersom jeg har en liten sats liggende for at de skal bli 3 i stede for 2 lamper som lyser hele tiden).

Er det flere enn meg som har vært borti dette problemet ? Snakka med bcb idag. Og de hadde aldri hørt om denne type feilen på de lampene.

Det kunne komme av at spenningen forandrett seg, men det har jeg sjekket. Og den stemmer.

Det bcb anbefalte å prøve var de gamle soklene på orginall lampen

Gjelder volvo 240 sedan..

Flere som har tips eller vært borti dette problemet ?

Flere som har hatt samme problem som deg...

En kompis av meg oppi Rendalen har samme feil på sine lykter, på sin 89/90 mod 240 sedan... Har smelta opp en holder, og div pærer går føyken i hytt og pine... lyktene mine på min 87 mod 240 fungerte perfekt med uorginale holdere...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan vel ikke ha noe med å gjøre at det er nyere 240 ? På 85mod`en min der jeg satte på disse lyktene først.

Så funka alt som det skulle..og ingen pærer gikk, men så fort lampene kom på den nye, så røyk det pærer.. :wonder

Uansett så fungerer alt som det skal baki der nå :D

bare mangler å sette på "satsen" min for 3 pærer på nedre reka (nei jeg gidder ikke å bruke tåkelysknappen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan vel ikke ha noe med å gjøre at det er nyere 240 ? På 85mod`en min der jeg satte på disse lyktene først.

Så funka alt som det skulle..og ingen pærer gikk, men så fort lampene kom på den nye, så røyk det pærer.. :wonder

Uansett så fungerer alt som det skal baki der nå :D

bare mangler å sette på "satsen" min for 3 pærer på nedre reka (nei jeg gidder ikke å bruke tåkelysknappen)

Usikker, men umulig å si sikkert...

tåkelysknappen har vi ikke bruk for... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt samme problem! Etter jeg satte på de baklyktene holdt noen pærer bare en ukes tid før dem ble helt svart/chrome..det kommer vel av for høy varme! har retta seg nå da..veit ikke hvorfor men alt fungerer:D

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..rart det her..men funker da hos meg nå. alt av lys osv funker, gjorde hvertfall det igår. hehe

virker jo som det er noe med modellen nesten da.. men blir ikke overrasket om det viser seg at jeg har kjøpt "feil produserte" lamper..slik flaksa mi er

Volvo740Turbo

modde koblingsplata bak! lodde til sånn at det er konstant 3 på rekke hehe.. så bruker du tåkelysknappen til grøftelys

trenger ikke det jeg :p har bryter og ledninger fram klart, men om jeg gidder å montere er en anna sak.

Om front og slik forandrer seg litt..så kommer det fort på..hehe men er jo bare 3600kr pr. stk tåkelysa jeg vil ha damndamn

og har gjort om noen sokler litt. kom plutselig på en ekstra ledning og slik..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..rart det her..men funker da hos meg nå. alt av lys osv funker, gjorde hvertfall det igår. hehe

virker jo som det er noe med modellen nesten da.. men blir ikke overrasket om det viser seg at jeg har kjøpt "feil produserte" lamper..slik flaksa mi er

trenger ikke det jeg :p har bryter og ledninger fram klart, men om jeg gidder å montere er en anna sak.

Om front og slik forandrer seg litt..så kommer det fort på..hehe men er jo bare 3600kr pr. stk tåkelysa jeg vil ha damndamn

og har gjort om noen sokler litt. kom plutselig på en ekstra ledning og slik..hehe

Tåkelysa lagd av gull ell? ;) hehe

er vel ikke snakk om slike Hella Xenon lamper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider