Gå til innhold

bremser 16v gti

Ranger emnet

Nedi

Anbefalte innlegg

bremseskiver forran, original dim, hva er den ?

hvilke skiver kjøper man på biltema og er de ok? ser på nett at tema har skive til golf gti, men hvilken ?

min er forøvrig en 88 mod.

håndbremsen min står fast i bunn, klarer ikke trekke opp brekket. noen idè på feilsøking?

lastventil henger, ser ny ut, hva som feiler den ?

håper noen kan svare fort.

mvh Nedi

Eyes don`t leave fingerprints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vell 256mm bremser foran, vet ikke no om de bremsene på biltema men tror jeg heller ville ha kjøpt noen skiver på mekonomen. veldig greie priser der. nå et jeg ikke om det er en mekonomen i bergen da men...

det med brekket kan være rust ved calipern. hadde ikke du no problemer der bak før også? sjekk om den fjære og håndbrekk mekanismen er rustet fast. vanlig problem på golf det der

angående lastventilen din så kan det høres ut som den har rustet fast.. min hadde det. tok den ut å slo den løs med en hammer, men hele innmaten hadde rustet fast så jeg måtte kjøpe en ny en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte mintex klosser på vest bilutsyr her i bergen (tror det er bilextra eller?)

de kostet 660kr for forran/bak.

tema hadde ikke 256mm skiver, bare 245 eller noe sånt, målte ikke så veldig nøye der nei.

For 16v må du se på Passat 35i, 1988 og opp. De har samme skiver som 16v

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo

nå har jeg tatt ned alt av bremser og ene calipere er ødelagt, imens det andre virker, der hvor det virker er vaier ødelagt så derav fastsittende håndbrekk.

fant en kar her hjemme med nye calipere som jeg får for 600per stk.

alt i alt så kostet det 2290 for skiver/klosser hele veien rundt hos mekonomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo

nå har jeg tatt ned alt av bremser og ene calipere er ødelagt, imens det andre virker, der hvor det virker er vaier ødelagt så derav fastsittende håndbrekk.

fant en kar her hjemme med nye calipere som jeg får for 600per stk.

alt i alt så kostet det 2290 for skiver/klosser hele veien rundt hos mekonomen.

hmm. trur ikkje eg betalte så mykje for mine bremser. brembo skiver fra mekonomen og greenstuff klossser fra autodeler.

trur det kom på litt mindre enn 2000kr, men da med rabatter på skivane;)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant noen klosser og skiver fra noe vi har plukket fra hverandre før, de passet fint og var ikke noe slitt, bremser bak var helt knall og fikk levert tilbake alt bortsett fra klosser bak, fikk tilbake 2500 kr (og da hadde jeg brukt klossene bak), og ja, jeg betalte 2290 for alt... ti poeng til mekonomen..

spørsmål!

hvordan får man høy oljetemp uten å ha høy vanntemp?

i kø når det er varmt får jeg for høy oljetemp....men kjølevannet er ikke for varmt, og viften går som den skal...

hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider