Gjest Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Som sagt, bilen er en Saab 9000 2.0i 16v DOCH, 87 model. Bilen har rullet 420 000, samme med motoren, girkassen ble byttet for litt siden, til en som var gått 320 000. Uansett.. Den tikker som faen. Den høres ut som en trekkopp bil. Men tikkingen kommer og går når bilen er varm. Når den er kald så varierer tikkingen fra "normal" for en så gammel motor, til et sant helvette. Den har hydrauliske ventilløftere såvidt jeg vet, går det ann og stille de? Eventuelt. Jeg har en delebil stående.. Samme bil jeg henta girkassen fra, kan jeg ta toppen fra denne? Og hvor vanskelig er det og bytte topp på en slik bil, for en som har lite peiling? Vet jo litt om skruing og motorer og sånt. Men er ikke noe mekaniker. Har hørt at om jeg skal bytte topp, må jeg av med registeret. Er ikke det et sant helvette? Takker for alle svar ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg