Gå til innhold

Ventiltikking på 87 Saab 9000

Ranger emnet


Gjest

Anbefalte innlegg

Som sagt, bilen er en Saab 9000 2.0i 16v DOCH, 87 model. Bilen har rullet 420 000, samme med motoren, girkassen ble byttet for litt siden, til en som var gått 320 000.

 

Uansett..

 

Den tikker som faen. Den høres ut som en trekkopp bil. Men tikkingen kommer og går når bilen er varm. Når den er kald så varierer tikkingen fra "normal" for en så gammel motor, til et sant helvette.

 

Den har hydrauliske ventilløftere såvidt jeg vet, går det ann og stille de?

 

Eventuelt. Jeg har en delebil stående.. Samme bil jeg henta girkassen fra, kan jeg ta toppen fra denne?

 

Og hvor vanskelig er det og bytte topp på en slik bil, for en som har lite peiling? Vet jo litt om skruing og motorer og sånt. Men er ikke noe mekaniker.

 

Har hørt at om jeg skal bytte topp, må jeg av med registeret. Er ikke det et sant helvette?

 

Takker for alle svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår