Gå til innhold

testing at toppfart på 740 ticen

Ranger emnet


bilgal86

Anbefalte innlegg

Jeg skulle teste 740 ticen min her om dagen, kom opp til 200 km/t, 5000 rpm, rødstreken me 6000 rpm, så begynte bilen å nykke, fikk tydeligvis ikke nok bensin, bilen jager også litt på turtall, det kan vel ikke være annet enn innsprøytinga? Får den nye delen i neste uke, kanskje det går bedre me toppfartforsøket da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den nye delen? Hva er den delen?

 

Hvis den jager på turtall så betyr nok ikke det at den får for lite bensin. Skulle nesten tro den trakk falskluft

 

En eller annen innsprøytingsdel. Har hatt den på verksted å de sa at den ikke trakk falskluft. Bilen jager på turtall mellom 1000 og 1400-1500 rpm.

Veldig irriterende. Jeg kjører ikke bilen mer enn nødvendig. Kjører den til og fra jobb( ca 10 km til sammen ).

 

Angående om det var på bane, så bor jeg langt oppe i nord, der har vi ikke noen bane, så det ble E6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som ikke er så datakyndige : Det er ikke noe problem (for evt påtrengende myndigheter) å spore din ip adresse (som bilforumet selvsagt har) helt hjem til døra :)

 

Til topic, jeg synes da tic'n din burde gjøre mer enn det. Husker da jeg var liten og satt i en relativt ny fullstappet ferieklar 740 tic med familien, da gjorde den 220 lett (og dette var i tyskland!).

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor fort en tic går hadde jeg driti langt i.... det er akselerasjonen man betaler for når man kjøper TIC istedenfor feks en std GL spørr du meg.

 

Hva som er så gøy med å passere 200 på norske veier, må gudene vite... direkte livsfarlig, men det er en annen diskusjon;)

 

Bilen din får nok for lite bensin ja, dette som forklarer nykkingen, men tomgangen kan skyldes tomgangs-regulator. Min regulator på min B230FT er ikke helt stabil selv, hender den henger seg på 1400 rpm etz i lyskryss... men detter ned etter 3-4 sek... no big deal, bagateller.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et par ting, som svakt nevnt her tidligere, så er det ikke hk som gir topphastighet, det er forrholdet mellom utveksling i kasse og bak, turtall, og hjulomkrets..og alt det er forsåvidt så å si likt om det er ET eller A, dvs lik toppfart(omtrent) men det er tiden opp til topphastighet en får igje for p åtic..

 

og til dataguruen her, jeg kan si jeg har kjørt i 300 gjenom stavanger sentrum, oppgi fullt navn fødselsnr og alt, men det hjelper lite sålenge de ikke har noe bevis på at jeg faktiskt har gjort det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i Norge, saa er det vel heller grep som er 0nskelig, jeg har kj0rt en litt senka 240GL (1993 mod stv) med akkuratt rette spissing og justeringer, mot en 740tic med kappa fj0rer, han hadde ikke sjangs til aa henge med, saa hadde du faatt 740 til aa henge paa veiein, sammen med akselerasjonen fra turbomaskinen, saa kan du ha mye morro.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår