bilgal86 Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Jeg skulle teste 740 ticen min her om dagen, kom opp til 200 km/t, 5000 rpm, rødstreken me 6000 rpm, så begynte bilen å nykke, fikk tydeligvis ikke nok bensin, bilen jager også litt på turtall, det kan vel ikke være annet enn innsprøytinga? Får den nye delen i neste uke, kanskje det går bedre me toppfartforsøket da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Den nye delen? Hva er den delen? Hvis den jager på turtall så betyr nok ikke det at den får for lite bensin. Skulle nesten tro den trakk falskluft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Min motor jager også på tomgang (b230et), står mellom 900 og 1100 rpm på det verste.. Er det falskluft som gjør dette? Trodde det var tomgangsregulatoren jeg.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 håper detta var på bane...... Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 håper detta var på bane...... nisse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Den nye delen? Hva er den delen? Hvis den jager på turtall så betyr nok ikke det at den får for lite bensin. Skulle nesten tro den trakk falskluft En eller annen innsprøytingsdel. Har hatt den på verksted å de sa at den ikke trakk falskluft. Bilen jager på turtall mellom 1000 og 1400-1500 rpm. Veldig irriterende. Jeg kjører ikke bilen mer enn nødvendig. Kjører den til og fra jobb( ca 10 km til sammen ). Angående om det var på bane, så bor jeg langt oppe i nord, der har vi ikke noen bane, så det ble E6. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Til dere som ikke er så datakyndige : Det er ikke noe problem (for evt påtrengende myndigheter) å spore din ip adresse (som bilforumet selvsagt har) helt hjem til døra :) Til topic, jeg synes da tic'n din burde gjøre mer enn det. Husker da jeg var liten og satt i en relativt ny fullstappet ferieklar 740 tic med familien, da gjorde den 220 lett (og dette var i tyskland!). Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Min gamle TiC med chip, 3" eksos og div småtteri gjorde ca. 222km/h. Da ville den ikke stort mer. Dette testa jeg i utlandet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 har da runda 200 med 240 m K motor... så dette var ikk så sprekt :P hehe på riksveg :D Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 har klart 200 med en 240 med B230F, sa ikkje saa enormt akkurat med en tic... Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 hvor fort en tic går hadde jeg driti langt i.... det er akselerasjonen man betaler for når man kjøper TIC istedenfor feks en std GL spørr du meg. Hva som er så gøy med å passere 200 på norske veier, må gudene vite... direkte livsfarlig, men det er en annen diskusjon;) Bilen din får nok for lite bensin ja, dette som forklarer nykkingen, men tomgangen kan skyldes tomgangs-regulator. Min regulator på min B230FT er ikke helt stabil selv, hender den henger seg på 1400 rpm etz i lyskryss... men detter ned etter 3-4 sek... no big deal, bagateller. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Aksen så e guud, enige der ja. Men det er noe som jeg manngler :( Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 et par ting, som svakt nevnt her tidligere, så er det ikke hk som gir topphastighet, det er forrholdet mellom utveksling i kasse og bak, turtall, og hjulomkrets..og alt det er forsåvidt så å si likt om det er ET eller A, dvs lik toppfart(omtrent) men det er tiden opp til topphastighet en får igje for p åtic.. og til dataguruen her, jeg kan si jeg har kjørt i 300 gjenom stavanger sentrum, oppgi fullt navn fødselsnr og alt, men det hjelper lite sålenge de ikke har noe bevis på at jeg faktiskt har gjort det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 min volvo 740 med b230at motor klarte fint 215. og då var den i 4. giret på 5k omdreiningar. Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 i Norge, saa er det vel heller grep som er 0nskelig, jeg har kj0rt en litt senka 240GL (1993 mod stv) med akkuratt rette spissing og justeringer, mot en 740tic med kappa fj0rer, han hadde ikke sjangs til aa henge med, saa hadde du faatt 740 til aa henge paa veiein, sammen med akselerasjonen fra turbomaskinen, saa kan du ha mye morro. Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.