turbojonas Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 et par ting, som svakt nevnt her tidligere, så er det ikke hk som gir topphastighet, det er forrholdet mellom utveksling i kasse og bak, turtall, og hjulomkrets..og alt det er forsåvidt så å si likt om det er ET eller A, dvs lik toppfart(omtrent) men det er tiden opp til topphastighet en får igje for p åtic.. husk at vis du dobler farten så firdobler du luftmotstanden (..meine eg å huska..), og som alle vet er det nokså mye luftmotstand i en 740 (tillogmed enda verre i 240). Så du må ha hk for å oppnå høy fart. nytter ikke med en vanlig b230a å en girkasse som gir teoretisk toppfart på 350km\t. og til dataguruen her, jeg kan si jeg har kjørt i 300 gjenom stavanger sentrum, oppgi fullt navn fødselsnr og alt, men det hjelper lite sålenge de ikke har noe bevis på at jeg faktiskt har gjort det stemmer det!!! Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Når jeg ville ha turbo så var det av den enkle grunn at jeg vil kjenne det drar litt, og at det er noen fordeler ved å ha litt krutt under panseret ved forbikjøringer osv. Toppfart for meg er uvesentlig da norske veier har en forholdsvis dårlig veistandard. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Til dere som ikke er så datakyndige : Det er ikke noe problem (for evt påtrengende myndigheter) å spore din ip adresse (som bilforumet selvsagt har) helt hjem til døra :) Men der står de uten bevis. Han kan ha skryti det på seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 eg : Ante S. Årthun , 24.01.86 seier herved at eg den 19.05.06 hadde over 180 kmt 4 ganger på vei fra Stavanger til Sauda med min daverende bil , Volvo 745 glt... moaghahahaha men kem har bevis ? Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 og btw , trur du politiet sitte her heile dagen å vente på en innrømmelse ? hehe Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 og btw , trur du politiet sitte her heile dagen å vente på en innrømmelse ? hehe haha så lite som de dasspølser'ne har å henge fingra sine opp i så skal du faen ikke se vekk ifra det er akkurat det de gjør! lol speed is everything; kunne ikke vært mer enig med deg;) haha når jeg skreiv inn nicket ditt nå så tenkte jeg jo over det, og det krasja litt med meningene dine:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 6000 rpm og 4 gir = 200 km\h ! 6000 rpm og 5 gir = 239 km\h da med 225\45\17" ! regnet ut! så dette er teoretisk! og 200 på tellern er ikke alltid 200 i fart! den "beste" måten er å bruke GPS. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 den "beste" måten er å bruke GPS. Unntatt i nedover/oppoverbakke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 hvorfor det? er i svinger den sliter mest! Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 hvorfor det? er i svinger den sliter mest! Satelittene den navigerer i er over oss. Du kan legge merke til det når du har en GPS i bilen at når du kjører i bakke så avviker den mer fra speedometeret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 da snakker vi om rimelig kraftig stigning! Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Grunnen til at jeg kjøpte 740 tic var pga at jeg var så lei at jeg ikke fikk mer enn 205 km/t på min 240 gl -87 med b230k motor. Og 4 gir. Så da ville jeg simpelten ha en volvo som ikke var så dyr men gikk en del bedre, og da falt valget på en 740 tic. Etter 740en blir det nok en bil som passerer 250... så 280.....så 300......Tar tiden til hjelp ;) Hvis ikke bilen blir bedre etter bytting av den innsprøytingsdelen, da bytter jeg tomgangsregulatoren! blir den ikke bedre da så selger jeg den sånn som den står. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 bare å trimme det. bytte utvekslingen i bak akslingen Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 haha så lite som de dasspølser'ne har å henge fingra sine opp i så skal du faen ikke se vekk ifra det er akkurat det de gjør! lol speed is everything; kunne ikke vært mer enig med deg;) haha når jeg skreiv inn nicket ditt nå så tenkte jeg jo over det, og det krasja litt med meningene dine:D Hehe..ja, nicket strider vel litt imot det jeg skrev over her. Jeg prøver bare å tøffe meg litt for de store gutta med et sånt nick da vetu :D Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 250kmt på speedo. med min tic med 46/od funker på min :) nedoverbakke da:) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg