Gå til innhold

testing at toppfart på 740 ticen

Ranger emnet


bilgal86

Anbefalte innlegg

et par ting, som svakt nevnt her tidligere, så er det ikke hk som gir topphastighet, det er forrholdet mellom utveksling i kasse og bak, turtall, og hjulomkrets..og alt det er forsåvidt så å si likt om det er ET eller A, dvs lik toppfart(omtrent) men det er tiden opp til topphastighet en får igje for p åtic..

husk at vis du dobler farten så firdobler du luftmotstanden (..meine eg å huska..), og som alle vet er det nokså mye luftmotstand i en 740 (tillogmed enda verre i 240).

Så du må ha hk for å oppnå høy fart.

nytter ikke med en vanlig b230a å en girkasse som gir teoretisk toppfart på 350km\t.

 

 

og til dataguruen her, jeg kan si jeg har kjørt i 300 gjenom stavanger sentrum, oppgi fullt navn fødselsnr og alt, men det hjelper lite sålenge de ikke har noe bevis på at jeg faktiskt har gjort det

 

stemmer det!!!

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når jeg ville ha turbo så var det av den enkle grunn at jeg vil kjenne det drar litt, og at det er noen fordeler ved å ha litt krutt under panseret ved forbikjøringer osv.

Toppfart for meg er uvesentlig da norske veier har en forholdsvis dårlig veistandard.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og btw , trur du politiet sitte her heile dagen å vente på en innrømmelse ? hehe

 

haha så lite som de dasspølser'ne har å henge fingra sine opp i så skal du faen ikke se vekk ifra det er akkurat det de gjør! lol

 

speed is everything; kunne ikke vært mer enig med deg;) haha når jeg skreiv inn nicket ditt nå så tenkte jeg jo over det, og det krasja litt med meningene dine:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg kjøpte 740 tic var pga at jeg var så lei at jeg ikke fikk mer enn 205 km/t på min 240 gl -87 med b230k motor. Og 4 gir.

 

Så da ville jeg simpelten ha en volvo som ikke var så dyr men gikk en del bedre, og da falt valget på en 740 tic.

Etter 740en blir det nok en bil som passerer 250... så 280.....så 300......Tar tiden til hjelp ;)

 

Hvis ikke bilen blir bedre etter bytting av den innsprøytingsdelen, da bytter jeg tomgangsregulatoren! blir den ikke bedre da så selger jeg den sånn som den står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha så lite som de dasspølser'ne har å henge fingra sine opp i så skal du faen ikke se vekk ifra det er akkurat det de gjør! lol

 

speed is everything; kunne ikke vært mer enig med deg;) haha når jeg skreiv inn nicket ditt nå så tenkte jeg jo over det, og det krasja litt med meningene dine:D

 

Hehe..ja, nicket strider vel litt imot det jeg skrev over her. Jeg prøver bare å tøffe meg litt for de store gutta med et sånt nick da vetu :D

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår