Gå til innhold

S14 spørsmål

candyman

Anbefalte innlegg

http://www.mobile.de/SIDua6A5T6hU4wa46P5XLgpMA-t-vaN%E3DexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublic%81u-t-vAUCaCiCoMkMoPESeTUZikWkmrD~BCDA1G2004-09B14MBad%20Sch%F6nbornADE24100FcelicaD3300CCarG2004-09E76669B77F120000G1991-09J1057280318A1LsearchPublicCCarZ-t-vctpLtt~BmPA1B41B20C188k-t-vMkSm_xprsO~BSRA5E18700C200A0H10000000A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111122091460&top=46&

Noen som har peil på hva det vil koste å fikkse noe sånnt?

Oversatt teksten på http://dictionary.reference.com/translate/text.html

og da fikk jeg denne beskrivelsen:

Topzustand, 2 x Airbag, radio remote maintenance, damage to the engine, connecting rod bearing defectively, engine runs however still.

Er det noe gærli med rådene??

Ble sånn ca 95.000,- for den ferdig regga i norge.

EDIT: Hmmm nå funka jo ikke linken lengere. Søk på nissan - 200 innpå mobile.de også finner dere en S14 til 2.500 Euro

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er råde-lagrene som er utslitte :(

Hvis vi tar utgangspungt i att det KUN er rådelagrene som har gått og att veiva er hel (som regel er det kun rådelagrene, med mindre den slår ganske høyt i råde-lagrene og har gått lenge slik):

Råde-lagrene koster ikke mer enn ca 500kr :)

men det er noen timers jobb også :(

På verksted vil vel denne reperasonen koste...tja...8000,-? (med deler)

Det som kan være skummelt, er att bilen har jo da antagelig gått veldig lenge på oljeskiftene + kjørt "hardt" (gammel olje har dårlig kvalitet når den blir varm)

Dette kan gå utover flere ting, som turbo og kammer etc.

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

Høres ut som det er råde-lagrene som er utslitte :(

Hvis vi tar utgangspungt i att det KUN er rådelagrene som har gått og att veiva er hel (som regel er det kun rådelagrene, med mindre den slår ganske høyt i råde-lagrene og har gått lenge slik):

Råde-lagrene koster ikke mer enn ca 500kr :)

men det er noen timers jobb også :(

På verksted vil vel denne reperasonen koste...tja...8000,-? (med deler)

Det som kan være skummelt, er att bilen har jo da antagelig gått veldig lenge på oljeskiftene + kjørt "hardt" (gammel olje har dårlig kvalitet når den blir varm)

Dette kan gå utover flere ting, som turbo og kammer etc.

Ja bilen eies jo tydligvis av en dust som ikke klarer og skru, vedlikeholde og behandle bilen sin så det er kanskje best og ikke kjøpe den. Men alikevel om det bare er lagerne som du sier så hadde jeg jo fått meg en S14 til under 100k da! Men sikkert masse annet som må fikkses å greier. Og det hadde jeg ikke hatt råd til da.

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vert gromt med en S14 til under 100 :), men det er en sjanse for att mer kan gå galt ja :(

Jeg kjøpte en S13 med rådebank. Skiftet kun råde-lagrene og det holdt, men ca 1/2 år senere gikk turbo'n :( (har ikke den bilen nå lenger)

Bytte-turbo koster fra ca 7000,- (+ jobb)

Det verste som kan sje, er att bilen bruker olje p.g.av riper i sylinderene...da blir det fort mye dyrere.

men tenk deg så gromt det hadde vert å ta ut motoren og sette på nye smidde lavkompstempler, råder og full pakke med stor turbo osv, og få en hel haug med

hester hapyhappy

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.....jeg får ringe Reidar og bestille motoren av han :)

Men det er nok mer feil med den enn bare motoren sikkert, bilen er jo sikkert eid av en fyr som ikke har peil som sagt.

Turboen må jo byttes ut i en større en uansett:D

Jeg er ihvertfall ganske sikker på at det blir 200sx på meg, men det blir vell mest sansynlig S13 for S14 har jeg nok ikke råd til (med mindre jeg hadde kjøpt denna da)

Sikker på at det blir såååå dyrt å hente den? Leie av henger = 1000,- båt billetter ca 2000,- om jeg ikke husker helt feil. også bensin/diesel da.

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overhalte en SR20DET i fjor. Ikke noe problem bare en tar seg god tid og ikke tar snarveier....

Du kan jo alltids få kjøpe en motor med meg også :D 220hk (garret t28 turbo i stedet for t25 som står i sx`n) 12.000km, topp stand og godt vedlikeholdt. Jeg skal ha full oppigjenbygging/borring/porting/balansering/sliping o.s.v uansett, så jeg driter i hvordan utgangspunktet er:rolleyes:

Whoops, there goes another gearbox...

Nissan Sunny GTI-R

Nissan Primera 4WD

Nissan King Cab 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider