Gå til innhold

Hva er en -90 740GLE med automat verdt? 400k på telleren

Ranger emnet

Aeomholt

Anbefalte innlegg

Har snust litt på en rød 1990 740 GLE med automat som har gått 400 000km.

Det er ikke noe ekstrautstyr på den foruten spoiler på bakluka.

Motor (B230F) går fint (meget svak tikking på tomgang etter oppstart, nesten ubetydelig), automaten girer fint og går veldig kontant i gir når man står stille, liten bulk i høyre forskjerm som lett lar seg trykke ut, liten bulk helt oppe på venstre hjørne bak som skal la seg ordne greit, liten eksoslekasje midt under bilen.

Nye vinterdekk, sommerdekk som holder til vinteren. Ellers virket den veldig tight å fin å kjøre, bremser rett og fint, ingen skrangling eller dunking i dumper og forholdsvis grei innvendig. Ingen rust som jeg kan se utvendig i hjulbuer/dører/kanaler og lakken er helt ok til å ikke være metallic.

Hva kan en fair pris for denne bilen være? har desverre ingen bilder

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, alt kan fikses.. men er lurt og ikke være desperat når det gjelder bilkjøp. er masse 740 ute å går vettu.

men vist den bilen er strøken så blir du ikke lurt vist du gir 17000

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er hel og fin i lakk foruten to nevnte småbulker og en liten lakkrust nede på c-stolpen som blir skjult når døra er lukka. bulken foran på skjermen blir mer eller mindre usynlig hvis den trykkes fint ut men bak må det finsparkles og lakes til slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var svindyrt. Hadde aldri gitt mer enn 10000kr for en 740 med 400.000 på telleren.

Får jo en bil som har gått halvparten av det til 17000kr.

Ikke en -90 ettersom jeg har sett. Men vet du om en så si gjerne ifra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. synes denne virker ok, men ville bare høre hva volvo gutta synes :) Denne er helt "uskrudd" og det betyr endel synes jeg da. ser også ut til å ha hatt servicer på verksted ifølge klistrelapper.

Dessuten har man jo en liten drøm om en komplett motor i den etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider