Gå til innhold

Har 3/4 biler på hånda, hva mener dere?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker litt plusser og minuser, synsing fra folk og useriøse meninger uten ordentlige begrunnelser kan bare droppes.. :)

 

Nr1: 91mod. Toyota Celica Gti. 2 liter med 156hk. Km stand ca 210000 Relativt strøken bil, som nettop har hatt naftest. Ikke funnet noe bortsett fra en demper som bør byttes. Farge rød, lett styling. Meget pen! Utstyr: ABS, Alarm, Alu. felger, El. just.speil, El. vinduer x 2, EU-godkjent, Farget glass, Fjernst./Sentrallås, Just. ratt, Kurve/tåkelys, Motorvarmer, Nedfellb. baksete, Radio/CD, Sentrallås, Servicehefte, Servo, Sport understell, Sportsseter, Varmeseter, Metallic,

1086810-bilde2-7_-362090446.jpg

 

Nr2: 94mod. Saab 900 SE Turbo. 2 liter Turbo med 185hk. Alt jeg vet er at det er en eneiers bil med fult servicehefte. Km stand ca 180000. Denne er RØD på farge, og Coupe! Utstyr: * Sommerhjul, Vinterhjul, Lettmet. felg sommer, Sentrallås,Farget glass, El.vinduer, Elektriske speil, Elektriske seter m. memory, Oppvarmede seter, Midtarmlene, Bagasjeromstrekk, Kjørecomputer, Servostyring, Cruisekontroll, Air Condition, Airbag foran

 

6_-895162381_hoved.jpg

 

Nr3. 93mod. BMW E36 320. 2 liters rekke6 med 150hk. Kmstand ca 205000 Denne er sort på farge, og er selvfølgelig også Coupe :) Utstyr: ABS, Airbag, Alarm, Alu. felger, El. just.speil, El. vinduer x 2, EU-godkjent, Fjernst./Sentrallås, Just. ratt, Kurve/tåkelys, Nedfellb. baksete, Radio/CD, Sentrallås, Servo, Skinn, Skinn ratt, Soltak, Utetemp., Xenonlys, Metallic,

1049523-bilde1-dsc00041.jpg

 

Nr4. 89mod. BMW e34 525. Km stand på bil ca 380000. Byttet til 24v motor som er rullet ca 150k. Utvendig bar den vist preg av km, men motor og slikt var meget bra. Svært enkelt utstyrt....

1131652-bilde1-1abmw525.jpg

 

De tre første er alle priset fra 60-70000. Den siste ca halvparten.

 

Ting som er sentralt her er HOLDBARHET.

 

 

Nå ønsker jeg da litt saklige meninger, og helt fra noen som har eid slike biler selv!

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde valgt Celicaen, men nå er jo dette mest på grunn av at d nesten ikke går å leke seg på skikkelig vis med Saaben åsså er jeg ikke noe spesielt fan av Bmw da..

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der, lagt til litt sentral info :) Grunnen til at jeg har lyst på:

 

Toyota'n: Driftsikkerhet, svært pen å se på. Er litt japsemann innerst inne ;)

 

Saaben: Tror den går ganske greit. JEG liker utseende på saab godt. Blir litt ulv i fåreklær, slikt liker jeg meget godt :D Også er den jo rimelig greit utstyrt da!

 

Bmw'n: Liker utseende og lyden sinnsykt godt!

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den Celicaen på bildet, eller fant du bare et illustrasjonsbilde? Er det den, og den er rimelig rustfri, er det jo ikke tvil engang;)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja saabene er ikke dumme, men jeg mener det var endel problemer med 900 før 9-3 oppgraderingen kom, og at de har kjøreegenskaper man ellers bare ser til sjøs. Men det er bare hear say! Har bare kjørt 9-3, og de er jo fine.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai. Ja det er slik info jeg er ute etter.. Det er vel egentlig saaben jeg vet minst om i dette selvskapet... Har kjørt mye og900 (uten turbo da), men har aldri engang prøvesittet en ng900 :)

 

Ser liksom for meg tøffingene i sine liksomsportsbiler når de flekker forbi, før saaben kommer som ett blaff og vaffler forbi! :) høhø...

 

Jeg har også hørt endel negativt om gearkassene til saab, men det var kanskje spesielt automatkassene? Uansett mener jeg å ha lest at de var det svakeste punktet på disse modellene... Om noen kan bekrefte eller avkrefte slikt hadde jeg blitt svært takknemlig.

 

Ellers positivt med saab er vel (om det er samme som gamle saaber) at prisene på deler er ganske ok, spesielt om man tar seg en tur over grensa.

 

Og angående kjøreegenskaper som en båt, regner med at komplett senkesett blir innkjøpt uansett, det ilag med større felger og mindre profil slår neppe dårlig ut :)

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har hatt 3 saab 900, 1987,1988 og 1994

 

girkassen på den ene gikk etter 200000, de andre hadde ikke problem, å d var biler som kjørte 150000 med, 1994 modellen gikk 300000 før v solgte den.

 

den 5 dørs som vi hadde fikk kraftig bedret kjøreegenskaper med justerbart understell, vi hadde også turboen, og med chip og litt småfix gikk den som hælvete, var alltid gøy når stefaren min og jeg kjørte til trening, hjulspinn opptil 3 giret og kjørte ifra det meste av store bmw og audi.

 

generelt var saaben en fin og komfortabel bil med mye plass og ekstremt gode seter.

 

jeg ville valgt saaben ,den er jo tøff i coupe :)

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å høre :D

 

Ble ikke mindre hekta etter å ha lest her: http://www.nordictuning.com/main.php?tuning=900&sub_page=1

 

Som dere skjønner er jeg ikke noen innbitt merkefreak, og bryr meg ikke så ille om det drar på framhjulene.. Men det er liksom Toyota og Saab jeg har likt lenge, og i den siste tiden har BMW kommet høyt opp etter at jeg kjøpte det i vinter :) Fantastisk morsomt med rwd, det legger jeg ikke skjul på..

 

Edit: Hvordan er disse saab motorene satt opp? Hvor kommer skyvet?

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke uttale meg om andre biler enn Saaben.

 

Cruisa rundt i en '97mod 900 2.0 Turbo SE en stund. Vil si at jeg ble meget overrasket. En meget komfortabel bil å kjøre. Hadde skinnseter i den jeg kjørte så vet ikke helt hvordan det er med stoffsetene. Men kan si at de var DEILIGE å sitte i. Har man ingen "onde" planer om å kjøre fort så fungerer understellet utmerket. Ellers følte jeg at rumpa skulle ut da jeg hadde høy hastighet inn i svinger. Litt ekkel følelse som kan ordnes med et senkesett. Litt "gubbepreg" over bilen, som igjen gjør den til en sleeper.

 

"Var morro å kjøre på E6 da jeg tok igjen en Golf 2 GTI. Da jeg var i ferd med å passere GTI'en sakte tittet jeg på den. Ungdom som satt i denne og han så jo selvfølgelig gliset mitt. Han trampa pedalen i bånn og det samme gjorde jeg. SWISSHH!, og det tok ikke mange sekundene før han ble borte bak meg."

 

Stort bagasjerom er det også i de. Det kan være praktisk på mange måter. Vet ikke om du har sett eller hørt om Saab Viggen før? Så er det jammen meg på tide! Viggen er jo dyr, men man kan jo alltids lage seg en? ;)

 

Før eller siden dukker det opp en jente i livet ditt(såfremst du ikke har en fra før da), ville du ikke da ha vært glad du dukka opp i en bil det oser klasse av? Godt inntrykk på foreldrene gjør det også ;)

 

Minuset ved Saaben er ikke girkassa, det er delene som koster $$$.

 

Men uansett, en sånn bil SKAL jeg ha igjen.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Hvordan er disse saab motorene satt opp? Hvor kommer skyvet?

 

Turboen slår vel inn på 2500 eller 3000 om jeg ikke husker helt feil. 5.gir er mere cruise gir. Bilen gikk raskt opp til 210km/t ved bruk av 4.gir før det så dabbet av på 5.gir. Bilen stoppet på 235km/t i 5.gir, men ikke fordi motoren ikke orket mer. ;)

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra her nå :) Jeg kommer ivertfall til å hive meg over telefonen i morgen for å avtale tid og sted for å prøvekjøre :)

 

Saab viggen er gromme greier ja! Har drømt om 900 Aero lenge, og Viggen blir vel som "new generation" Aero?

 

Fadern har og900, og han sier deleprisene er fine, men mulig deleprisene er store fra gamle 900 til nye?

 

edit: Men da sparker den jo godt avgårde ivertfall :)

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kamerat som jobber som mekaniker på Saab og han fraråda meg å kjøpe Saab eldre enn Saab 93. Mye som begynner å knirke og kutte ut etter 200k. Orginal eksos ruster annethvert år. Kjøreegenskaper som en båt som noen sa her. Mamma har en 97mod 900s og den er det god baksete/bagasjeplass, men er ikke fornøyd med forsetet. Altfor liten plass mellom setet og rattet. Div slanger råtner etter 150k. Jeg klarte å sprekke den ene slangen til radiatoren på julaften. Kameraten min hadde det liggende hjemme, for han visste det kom til å ryke på sin 95 turbo om ikke lenge. Deler koster mye ja. Turboen bør byttes mellom 200k og 250k.

 

Tror jeg hadde satsa på Toyota'n. Foruten rusta er jo motorene evigvarende. Det med stylinga hadde jeg vært litt skeptisk til. Selv liker jeg ikke å kjøpe uorginale biler da man aldri veit hvem som har montert dette. Hva om en 18 åring som ikke har peiling har klådd på no mer enn bare styling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår