Gå til innhold

Har 3/4 biler på hånda, hva mener dere?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er det som er kjedelig med 185hk og turbo? Troooooor du skal ta deg en prøvetur i en :) alt knirker? den jeg brukte i mange måneder knirka ikke i det hele tatt. Den var god som gull! :) Der fikk jeg ihvertfall IKKE følelsen av å sitte i en bil produsert av Nille. Var da jeg satt meg tilbake i golfen at den følelsen kom.

Hk er vel det eneste positive jeg ser i den saaben.. Det er og blir en plastbil! Slutt på den diskusjonen!

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også Saaben virker som et godt valg. Min far har kjørt saab i over 20 år nå og han er ikke annet enn fornøyd :) Saab ligger jo også høyt opp på listen over gjennomsnittsalderen på biler i Norge (hvor mye denne er til å stole på er en annen sak).

 

Dessuten, hvor gøy er det ikke med en skikkelig Saab Turbo-bil? De går jo som et olja uvær, ihvertfall iforhold til hva man skulle tro. :)

 

EDIT: De som sier at Saab er plastbil må ha hatt en uvanlig opplevelse, verken min Saab 9000 91', fattern sin gamle 900 Turbo 84' (husker ikke) eller hans nye Saab 95 har et problem med plastknirking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter enda i spenning på å faktisk få prøvekjørt den! Blir å ringe i morgen å høre hvordan det ligger ann...

 

Henrik^/oddi: Dere virker jo å være saab-entusiaster, hvordan er tallenes tale på disse bilene? 0-100kmt, 100-150kmt? Og er forskjellen stor etter steg1 chip?

 

Hvordan er lyden? Kan man ha konfilter og dumpventil(tenker da med litt lyd) uten problemer, eller kan dette lage trøbbel?

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter enda i spenning på å faktisk få prøvekjørt den! Blir å ringe i morgen å høre hvordan det ligger ann...

 

Henrik^/oddi: Dere virker jo å være saab-entusiaster, hvordan er tallenes tale på disse bilene? 0-100kmt, 100-150kmt? Og er forskjellen stor etter steg1 chip?

 

Hvordan er lyden? Kan man ha konfilter og dumpventil(tenker da med litt lyd) uten problemer, eller kan dette lage trøbbel?

 

JEg kan bare snakke for meg selv, har altså en og900, men med hovedsakelig samme motor som ng900.. steg1-chip merker man brutal forskjell på, jeg vet ikke så mye om tallene rent teknisk, men 0-100 går nok en god del bedre, og den store forskjellen kommer vel fra 80 til 130, mao forbikjøringshastigheter:)

Dump/resirk har jeg originalt, bytta bare til konfilter for å få høre den:).. Vet ikke hvordan det ligger an med ng900, tror de har en annen lmm (hvis de har i det hele tatt), så om det er så enkelt på ng900 tør jeg ikke uttale meg om. Hør på saab-forumet, ser at du har registrert deg der:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke så veldig mye om Saab.. Jeg har dog en 87 Saab 9000 selv (se signatur)

 

Og det med plastknirking har jeg opplevd noen ganger på veldig humpete veier. Det høres ut som interiøret holder på og falle sammen.

 

NÅ skal det da sies at bilen er gått 420 000 km. Så noe slitasje må det bli iløpet av årene.

 

Men på en nyere Saab? Du må altså ha vært jævlig uheldig. :) Jeg har sittet på i mange nye saaber, og det har ikke vært antydning til knirkelyder. Og setene i Saab er noe for seg selv. Ganske fantastiske, selv i min veldig slitne 9000. Jeg elsker de.

 

Og når det er snakk om å gjøre inntrykk: La oss si du skal møte foreldra til dama, det er LITT mer stil å komme kjørene i en Saab Coupe, enn å møte opp i en eller annen styla riskoker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket http://www.speedparts.se og http://www.maptun.com for deg.

http://www.maptun.com var det diagram over hvor effekten kom, og når den var på topp; maks nm var 350 mot ca 260 på 3000 rpm. På speedparts sine sider sto det at steg 1 trim (chip og filter) skulle gi 42 hk og 83 nm ekstra.. 227 hk for 4800 kr er ikke spesielt dyrt! melder du deg inn i stcn vanker det i tillegg 15% rabatt;) 0-100 og 100-150-tall har jeg enda ikke funnet.. hehe:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en 9-3 med T5 motor som er muligens den sammme som sitter i din, har Steg 1 chip og det er ikke noe å si på effekten. Har også åpent filter og dump. Lydmessig så overbeviser begge de siste delene.

 

Understellet på Saaben overbeviser vel egnetlig ingen, men komforen i Saaben er enorm. Har ikke lest hele tråden din, så vet ikke om det er nevnt før. Men med innkjøp av nye dempere og fjærer merker man stor forskjell på bilen, vis man da tar seg tid til å bytte foringer så har man en ganske "taight" bil. Komforen i bilen vil jeg påstår holder bedre kvalitet enn mange andre biler.

 

Ellers så er det ingen ting å si på driftsikkerheten på Saaben, kan godt anbafale å kjøpe Saab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oddi: Mange takk =) Nei er kjekt med turbo, skal ikke så mye til for å få mer effekt :) Jeg har også lett en del etter tider, men har ikke funnet noe...

 

CiLiUs: Godt å høre at du er fornøyd! Jeg ser jo at comforen blir skrytt opp i skyene ja, men den må nok vike for en litt tightere bil etterhvert, om jeg kjøper ;)

 

Edit: Baaaaah! :deng Nå hadde forhandleren avtalt å sende denne bilen videre til en annen forhandler, i bytte med en annen bil... Dvs at det kan ta enda en god uke før man får tatt den nærmere i øyesyn..!

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er en riskoker man, men saab har gode biler, så vidt jeg veit.

i dette tilfellet kommer jeg til anbefale saab... enkelt og greit for jeg synes den ser best ut av de to.

 

komfort, kjøreglede, svigermors drøm etc gjør at bilen er sakene.

 

husker dagen jeg kom til svigers med ny kjøpt japse.... hans svigerfar (naboen) har hatt saab i alle år, og svigerfar (min) skulle jo helst sett en saab i oppkjørselen :P istedet blei det almera gitt.. (ingen dårlig bil det heller!!)

 

men jeg ville sagt: gå for saab. ser ut som om du har mest lyst.

 

andre + i boka er: 1 eier, lav km stand, full service hefte.

lakken så litt blass ut, men det kan fikses opp i!

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hassan: Ja jeg gleder meg som en unge til å prøve saaben =)

Tett eller? Er ikke muslim og heter Hassan, er norsk!

 

320i er fine biler..men jeg blir fort lei av effekten..Spes. når jeg jobbet på bil verksted og prøve kjørte saab 9-5 aero osv.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi de har feilhjulstrekk :P

 

Nå skal det sies at trådstarter ikke brydde seg om hvilken aksling bilen trekker på.. Men hvorfor ikke velge italiensk? Vel, det skal jo vare i noen uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår