Gå til innhold

Har 3/4 biler på hånda, hva mener dere?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Gå for saaben... mye power og folk tror den går mye dårligere enn den gjør; det synes jeg iallfall er noe av det råeste med rask bil.. ulv i fåreklær. Dessuten en ting som er glemt her er at saab alltid har vært langt framme på sikkerhet, og som sagt så er driftsikkerheten bra. Men er jo litt kjedelig med FeilWheelDriver.

Saab er gode på turbobiler, de er så vidt jeg vet, en av de første bilfabrikantene som virkelig begynte å satse på turbo, de kan det bra!

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Saab er gode biler. Kjenner mange som har slike biler, og ettersom det ikke er automat kasse, så vil girkassa holde til ditt formål. Holdbarheten på bilen generelt er ikke noe å klage over, ulv i fåreklær. Skal du flise oppstyla biler med denne ulven så er ikke det noe problem.. Blir nok lange i maska når du kommer med en "original" saab og kjører fra alle 18åringer med Golf II gti med 5" enderør slik at det er mer lyd enn krefter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kommet til å Valgt Saaben. Den har hatt en eier som du sier, og den er orginal, så den er sikkert ikke blitt 'fikklet' med, annet enn hos Verksted, så den er sikkert i bra stand! Og det er jo egentlig artigere selv å 'fikse' opp bila sine med styling osv etterhvert sjøl, så man vet man får det skikkelig:)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må innrømme at denne turboen frister bare mer og mer nå! Jeg ringte i sted, og de skulle ta en kjapp sjekk på bilen, så skulle de ringe slik at vi kunne avtale prøvekjøring :)

Og som "`67 Shelby GT500E" sier, Saab kan både turbo og sikkerhet :) Sistnevnte bør jo telle en del også...

De andre bilene satser jeg på å få prøvekjørt iløpet av helgen. Så får jeg se hva jeg går for :)

Keep those posts coming :)

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt blir uansett sjekket. Snakket kjapt med dem som har den, og han nevnte litt overflaterust på en hjulbue, det var det som var funnet ivertfall.

Prøvekjøring av saab håper jeg blir i morgen, eller så blir det starten av neste uke håper jeg :)

Du MÅ gi tilbake melding på åssen den var å kjøre!hehe, trur du kommer til å like den, deilig seter er det åsså;)

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig håper jeg du kjøper Celican. Meneh, det finner vi vel ut på Laurdag.

Men HVIS du kjøper skabben er du selvskreven sjåfør til Pite. :coplight

Så du er helt klar over det.

[TEAM SUMMER SUCKS]

[-] 1999 Passat Highline 1.9TDI Syncro @ 140 hk.

[-] 2003 Ski-doo Summit 800 H.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr1: Pen, rimelig sprek bil, go kvalitet, litt rustproblemer. Eneste jeg er redd er hvordan stylingen er montert. Proff lakkert eller?¨

Nr2: Pen bil med senk og store hjul. Sleeper er tøft;) Mye utstyr, er etter hva jeg vet er det god kvalitet, god plass, sikker, litt dyrere deler enn snittet.

Tror dette er bilen jeg ville valgt.

Nr3: Tøff å se på, RWD. Er usikker på kvaliteten. Mye muligheter, seks syllindre gir fet lyd. Go balanse som gir gode kjøreegenskaper. Er usikker på å kjøpe en BMW med såpass høy kilometerstand, kan hende det er go kvalitet, har lite erfaring med BMW.

Nr4: Ville ikke kjøpt, stor tung bil, som ikke er så sprek selv med såpass liten motor, lite utstyr, Eldre enn de andre, vil tro det merkes bra på bilen at den har nesten dobbel så høy kilometerstand, selv om motoren er i god stand.

Ville nok kjøpt Saaben..

Mvh: Knut Olsen

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei oppsummering Kenut ;)

1. Stylingen er ikke profft lakert, og frontleppen er tatt av pga den er flasset helt av. Så dette må fikses. Rust skal det ikke være.

2. Sleeper er skikkelig gromt ja :) Igjen, det som virkelig trekker opp ved denne er at det har vært en EN-eiers bil, med alt av servicer :)

3. Tror kvaliteten er helt ok, etter som hva jeg har funnet ut. Men den blir vel for treig, må nok opp på 2.5l for at det skal kunne sammenlignes med resten av bilene...

4. Er stort og tungt ja, men med 24v så går det helt greit :) Og lyden ER himmelsk da! Og var 0 utstyr i den... Ikke engang el vinduer.. Men den koster halvparten da.

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider