Gå til innhold

Jonarv: Opel Calibra - Stereo og interiør-prosjektet

Ranger emnet

jonarv

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Her har det skjedd skummelt lite desverre... Har vært på biltur med noen kompiser til Frankrike, så calibraen har blitt satt på vent et par uker...hmmmmmmmmm

Fikk ferdig trekket på venstre dør, fiksa blå instrumentbelysning og blåe knapper til el.vindu før jeg dro på ferie:

DSCN0355.jpg

Elendig bilde:

DSCN0363.jpg

DSCN0352.jpg

Blir vel en del jobbing nå, men utover høsten skal mye være gjort med bilen også... Blir sveising av stoler og ferdigtrekking av sete og rygg som blir neste. Anlegget mangler kondensatorer og kabler for rundt 4 lapper enda, så der er det pengene det stopper i akkurat nå. Begynner å bli ganske tømt på kontoen etter ferieturen, så trenger litt tid på å ta meg inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Nå kommer endelig en update... Har ikke hatt penger til å gjøre ferdig anlegget, men nå begynner det å se bedre ut. For et par dager siden bærte jeg ut basskassen og forsterkerkassen og planla hva som skulle skje videre. Jeg jobber fortsatt med en skisse på hvordan dekselplata skal se ut, og malen til denne plata må som sagt være på millimeteren riktig over alt.

Har også kjøpt meg to Rockford komponentsett på bilradiospesialisten for 5000,- til sammen, og har begynnt å montere noe av dette.

Til sammen er det fire mellomtoner, fire diskanter og fire stykk delefilter som skal monteres. I kveld demonterte jeg av plata som sitter i bakluka for å installere to mellomtoner og to diskanter. Etter å ha målt ut hvor høytalerene skulle plasseres fikk jeg også lyst til å trekke om hele plata i samme stoff som i dørene og veggpanelene. Deretter bestemte jeg meg også for å montere delefiterene sammen med resten. Som sagt så gjort(NB: Trekket ser veldig rosa ut på bildene, men dette er blitzen sin feil. Er egentlig i ca. samme rødfarge som bilen):

DSCN0523.jpg

DSCN0520.jpg

DSCN0519.jpg

DSCN0518.jpg

Jeg har også laga et lite "hus" til skjermen som skal monteres i bagasjerommet. Hvordan denne skal festes til dekselplata som snart blir laga er fortsatt et mysterium, men jeg finner sikkert på noe. Jeg har også en jobb med å trekke om hjørnene som en gang i tiden holdt hatthylla på plass. Disse er som dere ser demontert og fjernet nå. Slik ser det selvsagt ikke ut når alt er ferdig:

DSCN0521.jpg

En del av pointet med denne skjermen er jo at den kan sees gjennom bakruta...:) Jeg ble fornøyd med både høyden og vinklingen på skjermen:

DSCN0526.jpg

I tillegg til dekselplata gjenstår det å skaffe seg en eller flere kondensatorer som kan hjelpe til å drive dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...