Gå til innhold

2,7 BI Turbo

Ranger emnet

Darkstar

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på 2,7 BI Turbo motorene som sitter i henholdsvis A6, S4 og RS 4??? De yter jo ikke like my hk/nm, men er dette bare oppsettet i styringsenheten eller er motoren i A6 bygd mye ulikt motoren i RS 4?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel sikkert større og dyrere deler da? Større turbo, større intercooler osv... Men kan jo gjøre mye med bare styringsenheten også... Men ville ihvertfall tippa på større turbo...

Hehe, snakker ikke av erfaring, bare resonerer, men det må jo være noe sånnt...

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,7`n i RS4 er helt forskjellig fra de andre motorene. Mener jeg leste en rep om den når den var en nyhet. Der sto det at "tunerne skulle få jobbe overtid for å kopiere denne fra en vanlig 2,7" En kamerat av meg har en 2,7 fra ABT med 360hk.

Skulle jo ikke være så langt unna RS4. Der er det byttet turboer, dyser, styresentral, slanger og så tror vi det er orig kjølere fortsatt. Står 360hk i vognkortet på den;)

Likevel har vel RS4 annen veiv, råder, stempel og slikt tror jeg.

Utenom RS4 får du vel 2,7 med 230(tidlig A6), 250(Allroad og nyere A6) og 265?(S4). Der er det nok sikkert bare smått som er forandret på.

Korriger meg gjærne da det er lenge siden disse motorene var min interesse. 2,7 er også kåret til beste motor på en eller annen messe eller.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider