Jooakim Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Jeg har fått oppgave på examen og sjekke kjølesystem..har dere tips til hva jeg skal gjøre? Åsså har jeg fått en fullstendig batterikontroll.. Her skal jeg vell måle syrevekt,fylle på,belastningstest og rense polene og visuell kontroll? takk for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jooakim Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 ingen som kan hjelpe en stakkars mann? hehe:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Martin Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 tja.. har ikke erfaring med dette men... skjekke om kjøleveska er gammel el skittent, skjekke om termostaten utløser på rett trykk, lekasje test med trykk setting av systemet, sirkulasjon, og det fornuften tilsier... vet ikke hvor mye av dette som blir praktisert på et verksted, eller hvor mye utstyr som er tilgjengelig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jooakim Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 takk skal du ha.. dette hjelpte meg:) Men vist jeg skal sjekke kjølesystemt.. noen som kan sette opp hva jeg skal gjør punktvis.. slik som 1. sjekke kjøleveskeniva osv.. dette hadde jeg søtte stor pris på:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 en kjapp en. 1. Visuell inspeksjon 2. sjekke nivå 3. sjekke blandingsforhold(med egnet verktøy) 4. trykkteste for å se etter lekkasjer (sett trykk på ca 1 bar og se etter om trykket synker mye etter kort tid(ca 2 minutter). Er trykket fortsatt over ca.0,8-0,9 er det ikke noe å bry seg om da det som regel siger ut luft fra trykkverktøyet. 5. når da motoren er varm så kjenner du på alle slanger for å kjenne om alle de er varme(er de varme så er det gjennomgang i slangene). OBS: Pass også på å sette på varmeapparatet for å sjekke at det kommer varme inne i bilen. Gjør det ikke det er det tegn på enten luft i systemet(altså en lekkasje) eller defekt termostat. Og angående batteritesten så er det enkelt. Visuell inspeksjon Sjekke nivå Mål syrevekt( 1,28 er topp, men bør ligge over 1,23kg/l) Ta en belastningstest(skal ikke falle under 9V!) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jooakim Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Takk skal du ha Excaliburz! Dette satt jeg stor pris på:) du er en knupp..hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.