Gå til innhold

Innsug, litt spm om volum, lengder og dim!

Ranger emnet


CumsteR

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt dumt spørsmål, men er der noen regler over hvor langt unna\nærme ett bensinfilter må stå unna innsuget\bensintanken? :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så, noe sånt som dette med andre ord?

 

Innsug2.jpg

Min første tanke før det med deleveggene var å sette inn skråstilte rør på #2 og #3 slik at det blir jevne avstander inne i plenumet.

Så; hvilke nye problemer skapte jeg nå?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke før det med deleveggene var å sette inn skråstilte rør på #2 og #3 slik at det blir jevne avstander inne i plenumet.

Så; hvilke nye problemer skapte jeg nå?

Ikke mer enn at du må sørge for at det er like stort areal / fløde til alle runnerene...hvis ikke vil den skrå veggen som stikker lengst ut "huke tak i" mer luft som passerer..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kon/ikke kon på runnere.. du kjenner jo prosjektet mitt litt etterhvert turboed1.. tenkte å få laget de "optimale" runnerne, og i samme slengen få mekka nytt plenum, større spjell osv, få bort de siste flaskehalsene :)

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kon/ikke kon på runnere.. du kjenner jo prosjektet mitt litt etterhvert turboed1.. tenkte å få laget de "optimale" runnerne, og i samme slengen få mekka nytt plenum, større spjell osv, få bort de siste flaskehalsene :)
Fikk du ikke nok krutt? :D ...trodde Mr. E hadde svitsad et innsug V2.0 til deg og at respons/effekt ble grei? Eller ble det bare planlagt? Varver du over 7000 nå,eller har du holdt turtallet såder som før..?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innsug v2 stoppet i planleggingsfasen. men responsen er morsom i alle fall, spess på topp med nye kammer.. man får aldri nok krutt.. så nå skal jeg og mr.E lage innsug v2 før den bremses utpå vintern. så slipper jeg å irritere meg over at jeg fortsatt kjører v1 :p

alltid varvet over 7k da :P 7600 eller 7800 blir sperra. men nye kammene er endel mer villig på topp enn de gamle..

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innsug v2 stoppet i planleggingsfasen. men responsen er morsom i alle fall, spess på topp med nye kammer.. man får aldri nok krutt.. så nå skal jeg og mr.E lage innsug v2 før den bremses utpå vintern. så slipper jeg å irritere meg over at jeg fortsatt kjører v1 :p

alltid varvet over 7k da :P 7600 eller 7800 blir sperra. men nye kammene er endel mer villig på topp enn de gamle..

Bare pling meg med opplysningene om eksakt hva du har av deler nå,så kan jeg regne jeg... :) ..og gjerne kaminnstillingene.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innsug-1.jpg

Da lagde jeg en kjapp skisse, hvor jeg må fylle ut "the blanks" :) Ser dette ut som ett greit design?

Jupp,men du må "strekke" plenumet ut til sidene for første og siste port... ellers vil midtveggen (mellom portene) og endeveggen på plenumet gjøre første og siste runner effektivt mye lenger enn ønsket... det ser man også på tegningen.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler nesten at jeg må legge til at dette er en kjapp skisse; er litt begrenset med millimeterpapir og skikkelige blyanter på ett travelt lite delelager ;)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår