Gå til innhold

Merkelig motorstopp

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Den hvite golfen idag fikk et meget merkelig motorstopp kan man si. Golfen har gått strøkent i snart 2 år nå, uten noen som helst feil, untatt et lite stopp etter motorvask. Men det var enkelt å fikse.

Startet idag som vanlig kjørte 100 meter før jeg merket at motor begynnte å fuske litt før den bare døde ut. Det kom også en "hyle" lyd fra sikringsboksen, nesten identisk med den lyden som kommer når oljelampen uler. Skrudde av motoren for å undersøke dette. Sjekket motorommet, ikke noe merkelig å se der (sier en som ikke har peil :) Prøvde å starte bilen igjen, men med en gang jeg vrei om tenningen så kom den Ule lyden fra sikringsboksen, olje lampen blinket ikke!!!!! ..Prøvde å starte ordentlig selv med Ule lyden, men fikk ikke start. Motor og alt går rundt, men får vel ikke gnist på en måte. Sjekket så alle sikringer som jeg følte kunne være årsak, men fant ingenting der heller. Alt var som det var.

Synd at dette måtte skje med god bilen min, den som har oppført seg så bra og er i veldig bra stand. Har ikke tid til å feilsøke selv da jeg er avhengig av bilen grunnet eksamener osv. Men dette må være noe av det merkligste jeg har opplevd noen gang når det gjelder motorstopp. Ringte Remster med en gang han ante ikke hehe.. Ringt et par andre og alle er helt blanke.

Hva kan det være ?? Virker nesten som om det er noe med det elektriske.

Kom med tips :)

TAkk

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kikker inn, startmotor og alt går rundt, men den får vel ikke gnist virker det som. Kan sammeliknes med lite batteri på en måte. Men hva var grunnen til at den bare slukenet ? Kunne skjønte hvis jeg hadde skrudd av motor for så å ikke få start igjen, men at den pluteslig bare sier stopp er merkelig...

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kikker inn, startmotor og alt går rundt, men den får vel ikke gnist virker det som. Kan sammeliknes med lite batteri på en måte. Men hva var grunnen til at den bare slukenet ? Kunne skjønte hvis jeg hadde skrudd av motor for så å ikke få start igjen, men at den pluteslig bare sier stopp er merkelig...

stoppa den tvert eller daua ut?

har du sjekke at den ikkje fer gnist, eller bere tippar du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte 100 meter før den bare bare sluknet/døde kall det hva man vil, samtidig som den hyle lyden kom. Har ikke sjekket gnist eller noe ting, jeg bare antar ting her nå. Har levert den på verksted, men de får ikke sett på den før til Mandag. Har hatt 3 golfer, og har hatt alle mulige slags problem, men det her tar kaka..

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider