Gå til innhold

b0ssi's Golf 1.8 Syncro

Ranger emnet

b0ssi

Anbefalte innlegg

Fangeren funker den. Det er CL-fanger eller hva den heter? Likner litt på Golf 5 GTI-look fangeren, men er vel ikke den? Har vurdert den selv, men for øyeblikket ser det ut som jeg heller kjører videre med originalfangere:)

Er Carline's CL fanger ja. Så en Golf 5 GTI i går, å først da så jeg likheten med den fangeren. Når du vurderte den, hvor skulle du da kjøpt den ?

du kjøper vel fullt stylingkit hvis du først kjøper den frontfangeren der eller?

Ja, så klart:) Blir fullt styling kit på meg :D

>[ ] Opel Astra 1.6 16v, 1996 mod

>[ ] Bmw e30 325i Coupe, 1986 mod

>[ ] Bmw e46 320i Coupe, 2000 mod <-- Tråd om bilen

>[x] VW Golf III 1.8 CL Syncro, 1996 mod, solgt

>[x] Opel Rekord 2.2i, 1986 mod, vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vet ikke hvor du har planer om å evnt kjøpe CL-fangeren, men jeg veit at vwcarconsult/topcartuning har den - og de har også en gti5-look-fanger. Denne er IKKE pen. Den gti5-look-fangeren du evnt skal se etter er produsert av Hofele. Jeg vet at soundstyling.no har denne (eller kan skaffe). BS Bildeler kunne muligens skaffe om man var interessert i et helt kit. Norsk Bildelsenter er også forhandler av Hofele og burde kunne skaffe.

Den jeg så på ser slik ut

VW_Golf_III_GTI5_look_frontbumper.jpg

Helt utrolig nydelig synes nå jeg da...

PS: tåkelyktene (som er halve fangeren spør du meg) følger ikke med (kun gitter), men kan skaffes fra alle VW-forhandlere for rundt 800 blanke. Det er de samme som sitter som standard på Golf5 :)

Hofele har kanskje de fineste fangerne til Golf III i det hele tatt. Ta en kikk på utvalget dems her: http://www.hofele.com/formula/en/VW_Golf_III/vw_golf_III.html

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den på vwcarconsult\topcartuning jeg har sett på. Er den eneste plassen jeg har funnet den fangeren før nå. Ser at den fra CarLine er litt annerledes enn den fra Hofele. Jeg likte faktisk CarLine sin bedre enn Hofele sin. Liker ikke helt det der bicube nettingen.

Så blir nok denne.

Carline.Mk3.CI.LOOK.frontspoiler.jpg

Men takk for tipsene og meningene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeps, jeg syns jo det er bikubenettingen som gjør hele greia jeg da - men hver sin smak. Hvis du liker Carline sin - så kjøper du selvsagt den:) Blir nok fett uansett skal du se!

Ja, er som du sier. Hver sin smak :) Jeg går nok for Carline sin, å det skal bli fett. Det er helt sikkert :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Update!

Ser ikke ut til at det har skjedd så mye her i det siste da. Har vel noe med saken å gjøre at man har prøvd å handle fra VWcarconsult/topcartuning. Funka ikke så veldig bra det.

Men nå her jeg bestemmt meg for å bestille noe nytt en annen plass:) Blir å satse på å gå for en litt annen stil enn det jeg hadde tenkt. Bilen skal bli mye mer cleen, og ikke noe ekstrem styling.

Mvh. b0ssi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Oi oi oi... :(

Var visst litt uheldig her om dagen. Men jeg må bare å si at jeg hadde flaks, i uflaksen.

30102006020.jpg

30102006021.jpg

30102006022.jpg

Ser ut til at jeg må bytte bærebrua, og rette ut festet til frontfangernen litt, så blir den go som ny. For utenom noen riper i fangernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er redd for at noe slikt skal skje meg og i løpet av vinteren. Er kjedelige greier. Men du var jo heldig som slapp "billig" unna da, på en måte. Kunne fort ha vært verre!

Det er fort gjort at noe slikt skjer. Jeg mener så absolutt at jeg slapp billig unna. Hadde vært værre om jeg hadde truffet en annen bil eller lyktestolpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde, kjørte rett av veien eller?

Du må huske det at selv om du har Syncro og god fremkommelighet så har du ikke noe bedre veigrep ved bremsing og svinging enn oss vanlige med FWD.

Er lett å gå i den fella der og du er ikke akkurat den første, og sikkert ikke den siste heller :)

Statistikken sier at det er prosentvis flere av de som har 4WD som kjører av veien enn av de som har bare 2WD :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde, kjørte rett av veien eller?

Du må huske det at selv om du har Syncro og god fremkommelighet så har du ikke noe bedre veigrep ved bremsing og svinging enn oss vanlige med FWD.

Er lett å gå i den fella der og du er ikke akkurat den første, og sikkert ikke den siste heller :)

Statistikken sier at det er prosentvis flere av de som har 4WD som kjører av veien enn av de som har bare 2WD :)

Jeg gikk rett fram i en sving. Traff en bratt oppoverbakke/skråning.

Jeg er klar over at jeg ikke har bedre bremser å sånn. Å hadde nok kanskje litt for stor fart enn det jeg burde etter forholdene. Var jo ute å "driftet" sammen med en kompis i en Volvo. Er artig helt til slikt skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider