Gå til innhold

Feste motor til motorstativ!?

Ranger emnet

Colli

Anbefalte innlegg

Ok, men de ser litt spinkle ut da. Tåler de vekten av en hel motor? :P Bare skru gjennom braketten og rett inn i blokken der girkassen skal festes altså? Men sant, hullet på braketten er jo så stort at alle boltene har for lite hode vel? Sorry for at jeg er litt KNOOOOOOB! :P Hehe! med k!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skruene som står der tåler vekten av en V8 motor....

Når du sier spinkle bolter, så må du ta en titt i tabellen over hvor mye en M12 8.8 skrue tåler, det er adskillige hundre kilo.... På bare EN!!

Sett to i øvre kant som på det bildet ss242 la inn, også anbefaler jeg å bruke det som er i nedre kant av hullet til starteren for ikke å få så stor vektarm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skruene som står der tåler vekten av en V8 motor....

Når du sier spinkle bolter, så må du ta en titt i tabellen over hvor mye en M12 8.8 skrue tåler, det er adskillige hundre kilo.... På bare EN!!

Sett to i øvre kant som på det bildet ss242 la inn, også anbefaler jeg å bruke det som er i nedre kant av hullet til starteren for ikke å få så stor vektarm....

Så det er M12 med 8.8? Takker for alle svar. Jeg fikk et inntrykk av at de boltene var LITT mindre hos meg enn på det bildet der. Ser at de ikke er spinkle, så beklager!

Glimrende svar her, og jeg jukser aldri, så... Hehe! Takk for hjelpen i hvert fall. Nå må jeg bare hente 2 stk til å løfte, som klarer å unngå skader (ikke meg altså), og de boltene, så er jeg i boks. GOD HELG! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider