Gå til innhold

Gul Fiat!! Punto "gt" men med turbo!! kristiansand

Ranger emnet

golfnos

Anbefalte innlegg

har ikke både den S13'n på vingergatebil sida, og den puntoen til puntohgt vært i gatebil? eller var puntoen i max power? mener iallefall å ha sett de..

s13 var i MaxPower, Fiaten har ikke vært der...

den s13 som er der har blitt vrak den nå :oohh

men gutten som hadde den har en enda mer strøken s13 nå så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har ikke både den S13'n på vingergatebil sida, og den puntoen til puntohgt vært i gatebil? eller var puntoen i max power? mener iallefall å ha sett de..

Min har vært i både Gatebil (lite bilde) og Max Power (5 siders reportasje) :crazysant

Fiat Punto 1.8 HGT, med ettermontert "astma maskin" (for den uinnvidde: pustehjelp, sneglehus, eller turbo på godt norsk)--pustehjelp ble for mye for den stakkars fiat'en. Knust motor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Golfnos: og jeg som trodde det bare var min gule du hadde sett ;)

Til "rettleiing" heter det Punto GT med èn T, og de ble produsert i tre forskjellige varianter, 136, 133 og 130 hk. Motoren er tilnærmet identisk med den som står i Uno Turbo Mk2, motoren i Uno turbo Mk1 (pre 95) er en langt eldre konstruksjon.

Og ja, det er en 1372 ccm sak som uten problemer kan trimmes til både 250 hk og mer ;) Slett ikke galt når man tenker på at bilen snaut veier 1000 kg i original tilstand...

Det ble aldri tatt inn noen GTer fra importørens side, og totalt befinner det seg ca. 5-6 stk. i landet. Henter du hjem selv fra Tyskland, Sveits e.l. kan du få ok eksemplarer fra 50-60.000 ferdig registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
  • 1 month later...

Hallo der! Ser dere snakker om bilen min! :)

Jeg søkte etter noen bilder av bilen min jeg ikke kunne finne lengre så fikk jeg opp denne tråden.

Den går i Kristiansand ja, og her vil den bli sålenge bensin er lovlig! :D

Går skikkelig godt, men var ikke i god nok stand syntes jeg så jeg skifter det meste som er på den for øyeblikket.

Masse info og bilder av den på http://forum.fiatklubben.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det der er min Punto 55s (den lille røde) med hele 55 hester :spin :) Jeg kjøpte den for en god stund siden og fant ut gjennom diverse forum at det fantes en GT versjon av samme bilen - kjøpte første og beste GT jeg kom over - hatt den siden mai 07.

Enig med at stylingen på den røde ikke er helt bra - man lærer sålenge man lever.

Punto GT`en min er gul og har smakfull styling (for det meste hvertfall - potta er jo noe i det største laget - og så har jeg forandret noen småting som ikke er på bildene ennå - feks blanke sideblink som er sota - motor vask/rens osv).

Her ett bilde av den:

show_image_stream.php?bid=78201198&dx=580&dy=435

show_image_stream.php?bid=78201308&dx=580&dy=435

pappa snek seg inn på dette bildet:

show_image_stream.php?bid=73985399&dx=580&dy=435

siste bildet viser motoren, fant ingen bilder av når den er vasket og shinet opp litt - men den ser noe bedre ut nå

show_image_stream.php?bid=67771812&dx=580&dy=434

Har mange store planer med den bilen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider