v740b230f Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 heia!:) Jeg var og vasket bilen min, en 740 som er blå:)haha, og tenkte jeg skulle ta en meget etterlengtet motorvask. Etter en solid dose vann over alt så tenkte jeg at jeg skulle starte motoren for å se om den fortsatt ville snurre. Da jeg skulle starte, viste det seg at den bare fyrte på to eller tre av sylindrene. hørtes iallefall ut som en gammel båt:\ Hva kan ha hendt her? Har det kanskje kommet vann inn i fordeleren? Jeg sjekket alle tennplugghettene inni og de var tørre, og jeg sjekket LMM`en og den virket grei... iallefall ingenting vann inni der... Spørsmålet er da om jeg bare skal kjøre rundt i "båten" og se om det eventuelle vannet som har lekket inn en plass fordamper eller bør jeg demontere hele shiten? Håper egentlig at motoren er død slik at jeg har en god grunn til å begynne mitt turbostyr:P haha Roger:) Siter ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -vw polo:S -200sx S13, E85 edition 320 RWD;) X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 er nok et sted det har kommet fukt å blitt overslag på et på pluggledninger eller noe:) Du får gi bilen en omgang med hårføneren........hehe:) Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pana Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 fikk samme på min, ga bånn gass og den dro med seg resten :P Siter 07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack 65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18 x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE Selger: B28E kam (ny) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle-ascona Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 sjekk fordelerlokket. Siter "Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." Ascona B/J 16V ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 fått gang på an , statoil på forus snart???? Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Det er bare å skru av fordelerlokket, tørk, eventuelt ha på elektronikkspray.. Og woilla, bedre enn ny :D Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Perra Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Garrantert fordelerlokket som det er kondens i...det er jo merkelig nok 3 hull i lokket mot motoren. ta det av å tørk det...eller la bilen stå til dagen derpå... da har det nok dampet bort... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 bare å kjøre..kan ta alt fra 10min til 5timer! evt ta av fordelerlokket som nevnt å se at alt er tørt og godt.. dette er grunnen til at motorvask er noe dritt:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Er nesten bare litt morro når det der skjer, for da er du garantert at du slepper å skru! Bare vente litt! Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 evt ta på en pose rundt når du skal ta motorvask , og unngår å spyle rett på fordeler... og kansje ha bilen i gang.... :) Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740b230f Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 haha:) ja eg fekk ann t å snurra sånn halvveis å så gadd eg ikkje å stresse mer så eg gjekk bare inn å gav faen i bilen... eg vaska bilen på Statoilen på Forus i håp om at någen av dokker kjente rånerene sko komme innom, å for å trekke ut tiå litt mer så vaska eg bare motoren og i samme slengen... men d endte jo bare opp med at eg ikkje traff någen å bilen hoppa å putra liga dårlig som ein gammel snekke:P Eg såg at den eine tennpluggen va litt dårlige så eg fekk fiksa den men sånn ellers så funke alt sånn ca greit nå:) Siter ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -vw polo:S -200sx S13, E85 edition 320 RWD;) X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 skal man vaske motoren generelt, er det alltid en fordel å la motoren så og gå:) Og holde seg UNNA varme eksosmanifolder/turboer da...hehe, for ikke snakke om dynamo& åpent luftfilter;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg