Gå til innhold

What to do når man har en trailer i ræva?

Ranger emnet


Nytern

Anbefalte innlegg

Kjør til siden og slipp han forbi, om han har lyst til å kjøre fortere enn deg kan han vel få lov til det? noen ganger liker de å hente litt fart før bakker. Så det er du som lager kø langs veiene altså :)

Hvor mye av tråden har du lest?

Hvorfor skal jeg kjøre inn i siden og slippe han forbi om det er fysisk umulig å passere tre biler i bredden?

Er det jeg som lager kø fordi jeg er først og kjører etter speedometeret mitt? (ja, men dere skjønner hva jeg mener... Noen må jo være først uansett)

 

Men det er greit det, jeg skal på liv og død presse bilen min opp etter fjellvegger, autovern og sånt og ripe opp bilen min for at de store skumle trailerne skal kunne kjøre forbi om de absolutt er nødt til det på en vei hvor jeg ellers egentlig aldri holder fartsgrensa...

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 257
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe hans, også lagt merke til at folk i kipe biler gjerne forsmedde familiefedre i kip bil typ volvo eller passelate eller lignende ofte gjør alt de kan for å ikke slippe forbi? misunnelse og mindreverdighetskomplekser? :D

 

til gnarkill, du kjører dårligere enn min mor og søster, de kjører sakte de og.. men de viser hensyn!

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til gnarkill, du kjører dårligere enn min mor og søster, de kjører sakte de og.. men de viser hensyn!

Det har ikke noe med å kjøre dårlig. Trailere som kjører helt opp i hengerfestene på billistene gjør ikke annet enn å provosere og stresse billisten. Om de kunne signalisert at de ville forbi, på trygg avstand, hadde det vært så mye bedre! Hvor mange ganger må jeg si det? trafikkreglene gjelder for trailere og!

 

Og du vet pent lite om kjøringa mi, så ikke prøv å bli personlig... :deng

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye av tråden har du lest?

Hvorfor skal jeg kjøre inn i siden og slippe han forbi om det er fysisk umulig å passere tre biler i bredden?

Er det jeg som lager kø fordi jeg er først og kjører etter speedometeret mitt? (ja, men dere skjønner hva jeg mener... Noen må jo være først uansett)

 

Men det er greit det, jeg skal på liv og død presse bilen min opp etter fjellvegger, autovern og sånt og ripe opp bilen min for at de store skumle trailerne skal kunne kjøre forbi om de absolutt er nødt til det på en vei hvor jeg ellers egentlig aldri holder fartsgrensa...

 

svarte på den første posten, driter i hva du har skrevet.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kem tror du eg ville krasje i? Traileren eller muren?? Jeg kom bare borti traileren på siden før han ga meg et dytt slik at han kunne hjelpe meg over muren igjen. Problemet var at det var for smal vei og han bremset ikke en dritt, jeg hadde ikke sjangs t å stoppe alene. jeg prøvde å svinge unna, men gikk ikke noe særlig bra siden hjulene mine var låst.

 

Du har rattet opp på muren selv du.

 

1506200601388gNFYFzQoBxtgp65sA.jpg

 

Vi ser jo at muren er knust bak bilen din. Du ble jo dyttet sidelengs opp på muren i gåfart. Den muren har nok blitt knust pga stabstag, bærearm el. Tror ikke traileren har vært borti deg en gang, du har bare kastet bilen opp på muren, og prøver å legge skylden på han. Godt mulig han kjørte farlig og fort, men at han var i deg tror ikke jeg på.

 

Har sett litt på innleggene dine her inne også, dette er 3. gang noe skjer med deg og bilen din siden du fikk lappen, i slutten av april var det vel? Kan jo lese signaturen din. Men, men.... bullshit bullshit bullshit bullshit :usuck: :drive2 :drive2 :drive2

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rattet opp på muren selv du.

 

1506200601388gNFYFzQoBxtgp65sA.jpg

 

Vi ser jo at muren er knust bak bilen din. Du ble jo dyttet sidelengs opp på muren i gåfart. Den muren har nok blitt knust pga stabstag, bærearm el. Tror ikke traileren har vært borti deg en gang, du har bare kastet bilen opp på muren, og prøver å legge skylden på han. Godt mulig han kjørte farlig og fort, men at han var i deg tror ikke jeg på.

 

Har sett litt på innleggene dine her inne også, dette er 3. gang noe skjer med deg og bilen din siden du fikk lappen, i slutten av april var det vel? Kan jo lese signaturen din. Men, men.... bullshit bullshit bullshit bullshit :usuck: :drive2 :drive2 :drive2 :drive2 :drive2

 

jeg trakk samme konklusjon, men jeg vil ikek direkte si at hun lyver..

 

gir litt spillerom med mitt innlegg her:

http://www.bergen-gatebilklubb.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=251#251

 

I tilfelle noen sletter det, så er det slik:

 

Eg var i ganske lav fart akkurat da vi traff hverandre, faktisk nær gå-fart, så hvis han hadde bremsa littegranne så hadde det mest sannsynlig ikke skjedd nokke. Han kjørte som et svin, og han derre falcken-fyren sa at det nok hadde blitt hans feil...

 

Du, jeg merker du ikke har hatt fysikk.

Det du påstår har skjedd, er faktisk *umulig*.

 

Du kan ikke bremse, ha låste hjul, ha gåfart på bilen og så bli slengt opp på fortauet, uten STORE skader på bilen din.

 

Det skal ganske mye krefter til for å slenge en bil opp i den høyden der.

 

Jeg personlig tror at du har kjørt opp på kanten med to av hjulene, gjerne pga. du har følt deg presset og der og da.

Ps. jeg mener ikke å si at du lyver altså, det er faktisk sånn at 90% av vitner husker feil/husker ikke, pga. stress/sjokk, o.l.

 

Jeg tror du har blitt så "skremt", at du har fått litt panikk og sådan kjørt opp på fortauet, eller skrenset deg opp på fortauet.

 

Det er FYSISK UMULIG at lastebilen kan ha gjort det der, slik du beskriver hendelsen.

 

Kraft og Motkraft, resultantkraft.. Krefter kan ikke forsvinne, de kan bare omdannes! Om du hadde fått flyttet bilen din, ville du fått mange tonn inn i siden, som ville deformert mer eller mindre halve bilen din :P (du kjører tross alt mazda!)

 

referanse: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=80607

 

EldarH som "snisset" bussen, da bussen holdt 30km/t..

tror vi kan si at en 240 tåler mer enn en mazda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rattet opp på muren selv du.

 

1506200601388gNFYFzQoBxtgp65sA.jpg

 

Vi ser jo at muren er knust bak bilen din. Du ble jo dyttet sidelengs opp på muren i gåfart. Den muren har nok blitt knust pga stabstag, bærearm el. Tror ikke traileren har vært borti deg en gang, du har bare kastet bilen opp på muren, og prøver å legge skylden på han. Godt mulig han kjørte farlig og fort, men at han var i deg tror ikke jeg på.

 

Har sett litt på innleggene dine her inne også, dette er 3. gang noe skjer med deg og bilen din siden du fikk lappen, i slutten av april var det vel? Kan jo lese signaturen din. Men, men.... bullshit bullshit bullshit bullshit :usuck: :drive2 :drive2 :drive2

 

 

Hey ,her har jo vi flagget til Bergen Sporvei (før de ble Gaia Trafikk)

 

Uansett ,hadde lastebilen "trakket" på mazadaen din så hadde den vært død nå ,er ikke annet å si at du har gjort en god jobb når det kommer til parkering på smal vei.

 

Ergo , hold deg til fartsgrensene og stopp på møtelommer når du kjører på smale veier ,så slipper du ubehagelige opplevelser du gjerne selv blir skyldig i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. Her er vi... 11 sider og liten/ingen fremgang.

 

Ifølge Jay og Hersker her skal jeg neste gang jeg får et vogntog i ræva når jeg en sjelden gang "sinker" trafikken bare slippe det forbi.. De få km jeg MÅ ha dette vogntoget i ræva og IKKE har mulighet til å gi på litt for å slippe unna ved å akselerere eller vike.. De glemmer vi.. Ingenting kan skje på et par km med et vogntog 2sek bak deg i 80km/t.

 

Jeg pleier ikke å være en sinke, men enkelte ganger er alle det.

 

Jeg må få takke for den noenlunde seriøse/modne diskusjonen her. Innrømmer at jeg har latt meg provosere av Jay's "verdensmester-tendenser", men når jeg tenker over det kjenner jeg typen. Tomme tønner romler mest etc...

Vi har alle forskjellige meninger, godta det istedet for å bli usaklig og frekk.

 

Som å prate til veggen veit jeg, men en eller annen gang synker det vel inn:)

 

MR2Nytern signing off... Denne tråden har vist meg at jeg har mange med meg når det gjelder mitt synspunkt angående dette emnet. Takker for diskusjonen, folkens :)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fartsgrensen de fleste steder i Norge er 80.

Om jeg kjører i 80 og jeg får en lastebil helt "kuk-i-ræv" så gir jeg da ikke på noe mer. Skal jeg kjøre i 110 da slik at han kanskje klarer å holde 80 opp bakken? Og at jeg blir tatt inn ved eventuell kontroll og få en fin bot for at han måtte komme seg opp bakken? hehe. nope. Jeg kjører fartsgrensa. Lag flere "krabbefelt" så kan lastebilene krabbe seg opp der.

 

ha respekt for at noen vil kjøre fortere enn dere, bare fordi dere kjører 80 gir dere ikke rett til å ligge å ikke slippe forbi noen fordi dere holder fartsgrensen!

 

Hva? uansett hva du sier så er fartsgrensen der. Er det 80 så gjelder det for alle. :) Hvorfor skal man stoppe opp og slippe forbi biler om man selv ligger i fartsgrensen? Har man det så travelt får man bruke høyre foten mer og komme seg forbi når man har anledning. Klage på folk som faktisk holder fartsgrensen blir jo litt for dumt. 1001-1002-1003 gjelder også for lastebiler. Samme hvor sakte det går opp neste bakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har vist meg at jeg har mange med meg når det gjelder mitt synspunkt angående dette emnet. Takker for diskusjonen' date=' folkens :)[/quote']

 

Moralen må være i bunn å grunn at man må / bør ta hensyn.

Om jeg kjører med feks. flyttelass og derfor kan bare holde 70km/t i en 80km/t sone, eller det er "perfekt vei" (midt på fjellet) og jeg har treg fltytebil, mener jeg det er naturlig å slippe forbi en trailer.

 

derimot, om jeg ligger i 50-sonen, i 50, vil jeg ikke føle naturlig å slippe noen forbi, da 50 og 60-soner er "hellige" for meg.. dvs. slike steder BØR man respektere farten veldig mye, da det ofte er skoler, tettbygde strøk, barnehager, o.l.

 

ps. ikke spor av diskusjonen på at man i en liten bygd kan kjøre i 160 i 60-sonen, da det ikke var poenget mitt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralen må være i bunn å grunn at man må / bør ta hensyn.

Om jeg kjører med feks. flyttelass og derfor kan bare holde 70km/t i en 80km/t sone, eller det er "perfekt vei" (midt på fjellet) og jeg har treg fltytebil, mener jeg det er naturlig å slippe forbi en trailer.

 

derimot, om jeg ligger i 50-sonen, i 50, vil jeg ikke føle naturlig å slippe noen forbi, da 50 og 60-soner er "hellige" for meg.. dvs. slike steder BØR man respektere farten veldig mye, da det ofte er skoler, tettbygde strøk, barnehager, o.l.

 

ps. ikke spor av diskusjonen på at man i en liten bygd kan kjøre i 160 i 60-sonen, da det ikke var poenget mitt her.

 

Sånn holdning som det her irriterer meg litt og skaper farlige situasjoner. Jeg kjører ikke spesielt fort i trafikken selv, kanskje 10 - 20 kmt over her og der. Kjører mye Chevy Van, og da går det ikke så fort. Men stort sett over alt så hjelper jeg biler som vil forbi forbi. Vil de kjøre fortere enn meg skal de få lov til det. Jeg håndhever ikke 50 og 60 soner selv, det kan politiet få gjøre selv. Har liggi å stanga bak utrolig trege biler som gasser hardt ved en forbikjøringsmulighet og det syns jeg er latterlig.

 

Om jeg ligger i en laaang kø, så får de som ligger bak meg prøve å ha litt tålmodighet som alle andre som ligger i køen, men vil de absolutt forbi skal de få lov til å kjøre forbi, så lenge de foretår trygge forbikjøringer.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn holdning som det her irriterer meg litt og skaper farlige situasjoner. Jeg kjører ikke spesielt fort i trafikken selv, kanskje 10 - 20 kmt over her og der. Kjører mye Chevy Van, og da går det ikke så fort. Men stort sett over alt så hjelper jeg biler som vil forbi forbi. Vil de kjøre fortere enn meg skal de få lov til det. Jeg håndhever ikke 50 og 60 soner selv, det kan politiet få gjøre selv. Har liggi å stanga bak utrolig trege biler som gasser hardt ved en forbikjøringsmulighet og det syns jeg er latterlig.

 

Om jeg ligger i en laaang kø, så får de som ligger bak meg prøve å ha litt tålmodighet som alle andre som ligger i køen, men vil de absolutt forbi skal de få lov til å kjøre forbi, så lenge de foretår trygge forbikjøringer.

Du motsier deg selv her.

 

En trygg forbikjøring, er somregel ikke et sted det er 50 eller 60-sone.

med mindre du bor på en bygd, et eller annet sted, der det egentlig burde vært 80-sone..

 

Men, dog., jeg hjelper ingen å kjøre forbi i 50-sonen.

Det verste av alt, er de svimballene som holder 60 over alt, enten om det er 50, 60 eller 80.

 

Du skal tilpasse farten etter forholdene, ikke bare etter skilt.

 

PS. Når jeg sier jeg ikke hjelper de, så mener jeg at jeg ikke viker inn til siden. Jeg holder jo tross alt riktig fartsgrense selv!

 

Om dog. en tulling kjører forbi og jeg ser det aldri kommer til å gå bra, da vil jeg selvsagt bremse ned, svinge unna, o.l., men, ja. Jeg vil ikke hjelpe å starte en forbikjøring, der jeg mener det ikke er lurt å ta en forbikjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..ofte er det distribusjonsbiler som har det ganske travelt. Mange av disse er klasset ned også så "noobs" med 7,5 tonns lappen kan kjøre dem, og mange er cowboyer som tror de forstatt kjører en bil med kort bremselengde :)

 

Men sånn for å se litt annerledes på det. Hvis dere får et vogntog i rævva i 80`sonen, så kan det hende speedo`n deres viser 10km/t feil. På lastebilene er dekkdimensjon standardisert etter merke, så speedo`en er veldig nøyaktig. Hvis dere har tukla med nye dekk og felger o.l. på bilene deres er det mye sannsynlig at speedo`en deres viser feil fart. Har opplevd det mange ganger, og da er det irriterende å ligge bak! :) Men sjåføren foran tror jo at han ligger i 80 så det er ikke stort å få gjort med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvorfor kan du ikke bare vike i det jeg nærmer meg? si du legger deg nærme veiskuldern til høyre, typ gjøre det du kan for å få flyt både for deg selv og andre.

 

jeg kjørte nylig ned til arendal, på turen var det én bil som kjørte slik og hjalp meg forbi noe jeg synes var topp da resten stortsett sov og ikke så i speil uansett hvor mye jeg blinka. og vaia ut mot midtdeler i det jeg kjørte forbi.

 

den ene bilen som slapp forbi lett viste seg å være fettern min i ny bil på vei til samme bryllup! :)

 

 

ja hadde flere viket og vist litt "interesse" for at trafikken skulle flyte mere og vært litt mere aktiv med å blinke folk forbi og kansje stoppe på en utkjøring når dem har fått en passelig kø bak seg, da hadde ting vært myyyeee bedre..

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

 

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..ofte er det distribusjonsbiler som har det ganske travelt. Mange av disse er klasset ned også så "noobs" med 7,5 tonns lappen kan kjøre dem, og mange er cowboyer som tror de forstatt kjører en bil med kort bremselengde :)

 

Men sånn for å se litt annerledes på det. Hvis dere får et vogntog i rævva i 80`sonen, så kan det hende speedo`n deres viser 10km/t feil. På lastebilene er dekkdimensjon standardisert etter merke, så speedo`en er veldig nøyaktig. Hvis dere har tukla med nye dekk og felger o.l. på bilene deres er det mye sannsynlig at speedo`en deres viser feil fart. Har opplevd det mange ganger, og da er det irriterende å ligge bak! :) Men sjåføren foran tror jo at han ligger i 80 så det er ikke stort å få gjort med det.

 

Så hvis speedoen min viser 10/km feil (pga dekk, felger ++) og du ligger helt oppi ræva mi "fordi jeg ikke kjører fort nok", jeg må bråbremse og du klarer ikke stoppe.. Resultatet er at jeg og bilen min blir "kondemnert". Tror du det holder i retten at du sier "Ærede Dommer jeg lå fornære fordi hun lå under fartsgrensa, jeg mener det rettferdig gjør at jeg drepte henne og at hun nå ligger 6 meter under jorda".?

Jeg tror den funker jævlig dårlig du..Dere kan skylde på at folk ikke kjører slik dere vil, men det er samvittigheten DERES det går utover den dagen dere tar liv, har dere tenkt på det? Samme hvor mange unnskyldninger som finnes, er det fremdeles lastebilsjåføren som kjørte bilen som ikke klarte å bremse som får skylda og kan dere klare å leve med å ha lemlestet eller drept et menneske?

Eller tenk på den andre siden, hvordan ville dere ha følt det hvis det er en av DERES nærmeste som har blitt rammet i en slik ulykke, av en som ikke klarte å holde avstand, da hadde dere spyttet på deres egne unnskyldninger fortere enn noen får sagt hyklersk...

 

Sunnaas og CatoSenteret har mange som er rammet etter bilulykker, ta dere en tur dit, så kan dere få se hva som kan skje selv etter en "enkel ulykke"...

 

Det er faktisk lov å bruke nøtta vi har fått utdelt --- FØR det skjer noe som rammer andre...

(x)97' Ford Escort - "bil himmelen"

(x)92' Ford Escort - Solgt

(x)87' Nissan Bluebird - Solgt

(x)Honda accord - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår