Gå til innhold

What to do når man har en trailer i ræva?

Ranger emnet


Nytern

Anbefalte innlegg

ingen som blir gravd ned 6 meter når de dør.. 6 Feet kanskje :well

 

 

Kjører lastebil selv og jeg ligger på støtfangere på dem som ligger i venstre feltet på motoren veien uten å kjøre forbi noen eller uten at det er en annen bil i nærheten.. kan ikke fordra folk som ligger i sotrafeltet

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 257
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ingen som blir gravd ned 6 meter når de dør.. 6 Feet kanskje :well

 

 

Kjører lastebil selv og jeg ligger på støtfangere på dem som ligger i venstre feltet på motoren veien uten å kjøre forbi noen eller uten at det er en annen bil i nærheten.. kan ikke fordra folk som ligger i sotrafeltet

 

skal gjøre det samme med buss når jeg ser deg i byn med personbil ,så kan du få føle vreden... 6 sek avstand skal du holde med tungbil , men personbiler som ligger i venstre felt og daffer i under 80 kan jeg ikke fordra. vik unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen ser ikkje ut til å løse seg nei, men eg håper bare folk innser at det er farlig å ikkje holde avstand..

 

Det virker som om mange tror at hvis du ligger i 60 ett sekund bak bilen foran, så kommer du fram fortere enn hvis du ligger i 60 fem sekund etter. Det er selvsagt bull, men sjansen for at du kommer betraktelig mye seinere fram øker jo, siden du lett må skrive skademelding og blåse etter å ha kjørt i ræven på folk..

 

Fins jo og de som tror at hvis bilen foran kjører i 55, og du holder 60 til du er helt i ræven på den, så bremser du ned litt og kjører i 60 igjen og fortsetter sånn, så sparer du tid.. Du kommer aldri fortere fram enn bilen foran, innse det og hold avstand eller kjør forbi på en trygg måte.

 

Men, gnarkill, kordan skal eg som ligger bak deg og vet at eg kan kjøre i nesten 10 km/t mer lovlig få signalisert at eg vil forbi? Blinking med lys betyr så mye rart, eg kan jo plassere bilen nærmt gulestripen, men hvis eg ligger 5 sekunder bak, vil du reagere på det?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trur det hjelper, så er det jo grei løsning på saken...! for min del ville j aldri ha bytta inn volvo`n mot en bmw, uansett om bestemora mi hadde kjørt ifra meg med en samara...

 

Må forresten legge til en ting, som du kanskje ikke har fått med deg, de når oss igjen når VI holder fartsgrensa, ikke UNDER fartsgrensa...

Jeg må bare legge til at den container lignende volvon din viser ca 15-17kmt feil på speedo når du har 100kmt. så du har nok ikke fartsgrensa gutten min :)

 

 

Til jenta som ble " presset " av veien av en trailer.

Det er DIN FEIL , ikke trailerens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis speedoen min viser 10/km feil (pga dekk, felger ++) og du ligger helt oppi ræva mi "fordi jeg ikke kjører fort nok", jeg må bråbremse og du klarer ikke stoppe.. Resultatet er at jeg og bilen min blir "kondemnert".

Resultatet er at du er at du ligger langt under fartsgrensa og folk vil forbi deg. Ikke noe annet. hvis det skulle bli en bråbrems så hadde det vært best for deg om du slapp forbi lastebilen som ville kjøre fortere?

du motsier deg selv her..!

Å jo fler som deg som ligger under fartsgrensen og skaper farlige situasjoner når folk vil forbi og DØR! jo bedre blir verden :D

Jeg tipper du ligger bak traktoren og scooteren uten å lette på øyenbrynet helt til det er HEEEELT oversiktlig til at du kan kjøre forbi? neppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud folkens.. dette tar litt av..

 

tenker på alt fra container lignende volvoer til døds ønsker.. faen ass, ikke ta det så alvorlig. Dere blir ALDRI enige, folk som ikke kjører trailer(meg inkl.) mener at det er trailerene som bør holde den avstanden de etter loven skal, og trailer sjåførene mener at det er de som ikke kjører trailer sin feil som ligger under fartsgrensa pga. unøyaktig speedometer..

 

Jeg tror ikke det hjelper å diskutere dette, selv om det er tidsfordriv.

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå bak en buss i dag nordover ut fra Oslo. Foretok først en forbikjøring i åttisona (trafikken lå i 80 kaliberte kilometer i timen). Over dobbel heltrukken linje vel og merke.. Noen minutter senere skulle han prøve å kjøre forbi en T-Ford av alle ting som gikk litt tungt i motbakken..

 

Bussen viste seg derimot også å gå tungt i motbakken, som resulterte i en stk T-Ford og en stk 50-seters buss i nordovergående retning, og en illsint tysker i en Benz stasjonsvogn i sørovergående retning.

 

Dvs, alle disse tre i bredda.. På tofelts vei.. Med sperrelinje.. Dobbel sådan.

 

Stabilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud folkens.. dette tar litt av..

 

tenker på alt fra container lignende volvoer til døds ønsker.. faen ass, ikke ta det så alvorlig. Dere blir ALDRI enige, folk som ikke kjører trailer(meg inkl.) mener at det er trailerene som bør holde den avstanden de etter loven skal, og trailer sjåførene mener at det er de som ikke kjører trailer sin feil som ligger under fartsgrensa pga. unøyaktig speedometer..

 

Jeg tror ikke det hjelper å diskutere dette, selv om det er tidsfordriv.

Jeg syns dette hjelper masse jeg. Nå ser jeg hvordan idioter det er ute i trafikken og hvilke idioter som prøver seg på forsikring svindel ( tenker på kvinnelige billister som treffer lastebiler av skummgummi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis speedoen min viser 10/km feil (pga dekk, felger ++) og du ligger helt oppi ræva mi "fordi jeg ikke kjører fort nok", jeg må bråbremse og du klarer ikke stoppe.. Resultatet er at jeg og bilen min blir "kondemnert". Tror du det holder i retten at du sier "Ærede Dommer jeg lå fornære fordi hun lå under fartsgrensa, jeg mener det rettferdig gjør at jeg drepte henne og at hun nå ligger 6 meter under jorda".?

Jeg tror den funker jævlig dårlig du..Dere kan skylde på at folk ikke kjører slik dere vil, men det er samvittigheten DERES det går utover den dagen dere tar liv, har dere tenkt på det? Samme hvor mange unnskyldninger som finnes, er det fremdeles lastebilsjåføren som kjørte bilen som ikke klarte å bremse som får skylda og kan dere klare å leve med å ha lemlestet eller drept et menneske?

Eller tenk på den andre siden, hvordan ville dere ha følt det hvis det er en av DERES nærmeste som har blitt rammet i en slik ulykke, av en som ikke klarte å holde avstand, da hadde dere spyttet på deres egne unnskyldninger fortere enn noen får sagt hyklersk...

 

Sunnaas og CatoSenteret har mange som er rammet etter bilulykker, ta dere en tur dit, så kan dere få se hva som kan skje selv etter en "enkel ulykke"...

 

Det er faktisk lov å bruke nøtta vi har fått utdelt --- FØR det skjer noe som rammer andre...

 

Makan til whining, bynn å grin a

 

:)

 

Men uansett, de som ligger i fangeren på folk med lastebilen syns sikkert det er gøy. Jeg for min del skjønner at de 50 tonna mine krever endel lenger bremselengde enn det ene tonnet med bil foran meg. Sikkert andre som fortjener kritikken din, ikke jeg. Men jeg skjønner deg og er ihvertfall delvis enig.. Som nevnt tidligere her, hvis du er så sabla redd for å bli kondomnert som du så fint kaller det så slipp forbi lastebilen da vel! Det enkle er ofte det beste! :)

 

Men er det bare vogntog som er oppi rævva på deg, eller personbiler også? Kanskje du skal begynne å holde fartsgrensa? :) Lastebiler i Norge er sperra på 85-90km/t så dere kan ikke kjøre så gruelig fort hvis dere klarer å få noen opp i rævva på en landevei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke idioter som prøver seg på forsikring svindel ( tenker på kvinnelige billister som treffer lastebiler av skummgummi).

hahahaha....

 

Fysikkens grunnregler er kjekke å ha :P

 

* Man kan kræsje en bil opp på et gjerde

* Man kan ikke sparke en bil opp på et gjerde

* Man kan sparke en bulk i en bil

 

Med kraften man kan bulke bilen, kan man ikke få forflyttet bilen opp på gjerdet. Så, å flytte bilen opp på gjerdet, vil jo kreve mer kraft og sådan deformere hele bilen (more or less).

 

Egentlig, kunne en person som er flink i fysikk tatt å regnet dette ut.

Det man da kunne gjort, er å regnet ut hvor mye krefter man trenger for å flytte en bil opp over 1 meter over bakken, samt minst en halv meter sidelengs.

 

Krefter kan jo ikek forsvinne, så de må ha blitt forplantet/fordelt i karrosseriet.

Å flytte en bil på over 1 tonn så langt, når bilen bevegde seg i gåfart, vil nok knuse hele bilen.

 

Ikke at jeg tror det er mulig for en lastebil å "løfte" en bil på den måten, da lastebilen vil heller mose den ned/bort/frem og så inn i kanten.

 

Jeg personlig tror hun har kjørt opp på kanten, gjerne i panikk og vi vet alle (tror jeg) hvordan folk i panikk er. De glemmer/fortrenger/husker feil.

 

Man kan også si mye rart i panikk/sjokk, uten at man tenker over det og jeg vet ikke om hun kanskje var i sjokk når hun skrev dette..

 

Jeg vil av den grunn ikke påstå at hun lyver, eller at hun prøver å svindle, elns. Jeg tror faktisk at hun bare er en uerfaren sjåfør, som møtte en situasjon hun ikke klarte å beherske. Utfallet gikk etter omstendighetene bra.

 

Dog, mener jeg at lastebilsjåføren burde miste lappen for å ikke stoppe, såfremt han merket situasjonen da. Det kunne jo gått skikkelig ille med hapzen her, noe det heldigvis ikke gjorde.

 

Så, ja.. God natt folkens, husk å tenke at dere skal kunne stoppe på 1/3 av synlig strekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du bare kaste lappen din hvis du blir tatt igjen av en lastebil på en svingete og uoversiktelig vei?

Saklig... Hva hadde du selv gjort om du hadde en trailer i ræva di et sted du vet det er umulig å ta en forbikjøring uten at traileren som kjører forbi risikerer en dødsulykke? Bremse i oppoverbakken hvor det er et busstopp?

 

Hadde en mer irriterende "ligge-bak-trailer"-opplevelse i går kveld. Det går i 70-80 på slettene. Opptil 90 i oppoverbakkene, men 50-60 i nedoverbakkene! Det var 70-grense hele veien.

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet er at du er at du ligger langt under fartsgrensa og folk vil forbi deg. Ikke noe annet. hvis det skulle bli en bråbrems så hadde det vært best for deg om du slapp forbi lastebilen som ville kjøre fortere?

du motsier deg selv her..!

Å jo fler som deg som ligger under fartsgrensen og skaper farlige situasjoner når folk vil forbi og DØR! jo bedre blir verden :D

Jeg tipper du ligger bak traktoren og scooteren uten å lette på øyenbrynet helt til det er HEEEELT oversiktlig til at du kan kjøre forbi? neppe...

 

Jeg tipper du ligger bak traktoren og scooteren uten å lette på øyenbrynet helt til det er HEEEELT oversiktlig til at du kan kjøre forbi? neppe...

 

Når jeg følger speedometeret på min bil som er godkjent fra NAF el. lignende så skjønner ikke jeg hvorfor jeg skal måtte kjøre av veien for å slippe frem en som burde holde de samme lovene som alle andre... Og ja, jeg holder meg langt bak, fordi jeg har bedre oversikt når jeg holder god avstand enn når jeg ligger tett oppi ræva på folk... Da ser jeg raskere når jeg kan kjøre forbi på en trygg måte :P

 

Kommentaren din ang folk dør syntes jeg var egentlig passe usaklig...

(x)97' Ford Escort - "bil himmelen"

(x)92' Ford Escort - Solgt

(x)87' Nissan Bluebird - Solgt

(x)Honda accord - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til whining, bynn å grin a

 

:)

 

Men uansett, de som ligger i fangeren på folk med lastebilen syns sikkert det er gøy. Jeg for min del skjønner at de 50 tonna mine krever endel lenger bremselengde enn det ene tonnet med bil foran meg. Sikkert andre som fortjener kritikken din, ikke jeg. Men jeg skjønner deg og er ihvertfall delvis enig.. Som nevnt tidligere her, hvis du er så sabla redd for å bli kondomnert som du så fint kaller det så slipp forbi lastebilen da vel! Det enkle er ofte det beste! :)

 

Men er det bare vogntog som er oppi rævva på deg, eller personbiler også? Kanskje du skal begynne å holde fartsgrensa? :) Lastebiler i Norge er sperra på 85-90km/t så dere kan ikke kjøre så gruelig fort hvis dere klarer å få noen opp i rævva på en landevei.

 

Faktisk så whiner jeg ikke, jeg klarer bare ikke å skjønne at mange lastebilsjåfører her (ikke deg virker deg som) ikke forstår at bilen dems ikke stopper på en 5'er og at det faktisk er greit å holde avstand..

 

Jeg kjører faktisk ikke som en sinke, holder fartsgrensa, eller greit driv.. men jeg holder ikke fartsgrensa eller kjører over hvis forholdene tilsier noe annet..(regnvær, snø og is, eller fotobokser).. og jeg har ingen problemer med å slippe forbi folk, men da får de vente til jeg har mulighet uten å møtte kjøre offroad med bilen og leke terrengbil...

Og at lastebiler er sperra på 85-90km/t tar jeg med en klype salt når jeg ligger i 110 på E6 til svinesund og blir forbikjørt av lastebiler ...

 

Jeg tror nok alle her har opplevd å få personbiler opp i ræva, men det å sammenligne personbil mot lastebil er vei å bomme på en del tonn, og bremselengde, og jeg vil tippe qat det er derfor folk ikke liker å la lastebiler klint oppi ræva... :wonder

(x)97' Ford Escort - "bil himmelen"

(x)92' Ford Escort - Solgt

(x)87' Nissan Bluebird - Solgt

(x)Honda accord - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår