Gå til innhold

What to do når man har en trailer i ræva?

Ranger emnet


Nytern

Anbefalte innlegg

De er tross alt normale traffikanter.

Sorry, heis, de er ikkje det. De er store, tunge og treige. Treige opp i fart, treige ned i fart. De MÅ ta hensyn til dette, med å holde avstand, men alle andre trafikanter bør også ta hensyn siden de faktisk vil tape i en kollisjon mellom stor og liten..

 

"En lastebilsjåfør mistet lappen langs RV3 da politiet/UP hadde målt avstanden mellom lastebilen hans og personbilen foran til en avstand på 1,3 sekunder i en 80 sone"

 

De skulle begynne å slå hardt ned på dette, siden dette viste seg å være et stort problem langs veien...!

 

Endelig!

Veldig enig i at de gjør det, så lenge det er snakk om å ligge jevnt på fangeren og ikkje å ta igjen noen som lå i betydelig lavere fart for så slippe seg bak etter 2-3 sekunder..

 

Og når vi først snakker om forbikjøringer, kan jeg ærlig påstå at jeg ligger heller bak en scooter i 45 km/t på en svingete vei og lage masse kø enn å risikere at det kommer en bil mot meg når jeg tar en rå-sjans på å kjøre forbi.

Enig, det gjør eg med alle kjøretøy eg har og har kjørt..

 

Føler at folk er veldig grinete og uenige her, alle er på veien sammen, de fleste har lyst til å komme fram, syns folk bør samarbeide.. De fleste tungbilsjåfører hjelper småbilene fram, syns personlig det er forferdelig å lage kø uansett ka eg kjører, slipper alltid folk forbi.. Men har ingen respekt for folk som ligger på fangeren til andre, uansett om det er med bil, moped eller lastebil..

 

Men folk liker tydeligvis ikkje tanken på å bli forbikjørt av noe så treigt som en lastebil, virker som det er den grunnleggende tanken i trafikken.. "Lastebiler skal være bak, selv om eg kjører i 15 under. Kan være en bakke 1 mil lenger framme, eg vil ikkje havne bak lastebilen då." Selv om lastebilen hadde kjørt fra deg nok på den milen til at du så vidt hadde tatt den igjen..

 

Til andre tungbilførere: Fikk samme demonstrasjonen som en har nevnt her tidligere i tråden, oppfordrer alle som ikkje har sett den til å prøve det samme. Ta gjerne med folk som ikkje kjører lastebil og, så de og vet ka det går i:

 

Still opp din lastebil og en personbil på et langt strekke med 2 felt, en bil i hvert felt. Kjør i 60, holdt vanlig avstand til personbilen som ligger foran deg i det andre feltet. Når personbilen bråbremser, skal du reagere så fort du kan og stoppe opp.. Det er et ofte skremmende syn, personbilen står fort flere billengder bak lastebilen..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 257
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sjåfører som kjører en fast rute kan kanskje veien litt bedre enn deg? Derfor kjører dem fortere, og ennå kan det være ganske forsvarlig. Er bare at det ser så brutalt ut når en semi kommer rundt svingen i 80 km/t. Utrolig kjedelig å ligge bak en bil som bremser i hver eneste sving. Som nevnt tidligere så prøver vi sjåfører å holde mest mulig flyt. Er utrolig mye man tjener på dette i både tid og penger!

 

Verste jeg ser langs veien er når vi prøver å kjøre forbi med 50 tonn, også gir faen meg bilen på når man nesten er forbi! Jeg holdt på slik over 6 mil her om dagen. Og dette var fire felt. Fartsgrense var fra 80 - 100 km/t. Uansett så lå bilen 10 km/t under grensa. Når jeg så det var lite biler bak meg la jeg meg ut. Var neste forbi, så gir den på. Da begynte det å bli endel biler bak meg, så jeg måtte legge meg bak igjen. Og hva skjer etter to min? Jo bilen legger seg 10 km/t under grensa igjen. Om jeg ikke husker feil, prøvde jeg rundt 9 ganger.

 

Da lå jeg oppå fangeren hannes uten å ha dårlig samvittighet, selv om jeg veldig skjeldent pleier å gjøre det. La også merke til at han snakkes i mobil hele veien. Det kan ha noe av skylden.

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså sier igjen, blir du tatt igjen.. SLIPP FORBI, dere er sånne duster jeg sender i veggen på harald huysman karting fordi dere tror at dere "holder meg bak dere og kjører fortere enn meg... BANG your out, vis hensyn folkens, det er DU som dør om du sperrer en trailer, ikke han selv om han får skylda.

 

husk også at disse har riktig kalibrert speedo, i min toyota 86mod er det faktisk 17!kmh feil i 100kmh, mange eldre biler har kraftig feilvisning, så ta med en GPS ogsjekk dette.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en lastebil som ligger nærme i fart vil knapt få trykk på bremsene før han har blåst igjennom hele bilen din når du bremser forran han, noe å tenke på, jeg passer alltid på å ikke ha noen lastebil bak meg! om dere ikke gjør som meg kan dere gjøre som min mor og søster, sving av og slipp forbi køen om dere absolutt skal kjøre som kjerringer.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså sier igjen, blir du tatt igjen.. SLIPP FORBI, dere er sånne duster jeg sender i veggen på harald huysman karting fordi dere tror at dere "holder meg bak dere og kjører fortere enn meg... BANG your out, vis hensyn folkens, det er DU som dør om du sperrer en trailer, ikke han selv om han får skylda.

 

husk også at disse har riktig kalibrert speedo, i min toyota 86mod er det faktisk 17!kmh feil i 100kmh, mange eldre biler har kraftig feilvisning, så ta med en GPS ogsjekk dette.

 

Hvorfor skal vi vise hensyn til hensynsløse trailersjåfører?!

 

Det er j som dør hvis en trailer kjører i ræva på meg ja, men det ER trailersjåføren som da har kjørt meg i ræva og da kjørt meg ihjel, vil ikke akkurat påstå det er min skyld fordi traileren lå så nære og ikke fikk bremse fordi det f.eks kom en elg ute i veien og j prøvde å stoppe!

 

men hvis det er slik du tenker, så burde du vurdere om du selv har noe i trafikken å gjøre, med den innstillinga der...!!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er j som dør hvis en trailer kjører i ræva på meg ja, men det ER trailersjåføren som da har kjørt meg i ræva og da kjørt meg ihjel, vil ikke akkurat påstå det er min skyld fordi traileren lå så nære og ikke fikk bremse fordi det f.eks kom en elg ute i veien og j prøvde å stoppe!

 

Hjelper faen så lite å ha rett når du er dau...hvis en fyr vil skyte deg, sier du da: Stopp din dust, det er forbudt?

 

Har du en idiot av en trailersjåfør i ræva som ikke har annet å gjøre enn å tute og holde helvete, så sving heller av enn å leke med livet. Godt at jeg aldri kommer til å sitte på med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri problemer med trailere. men derrimot folk som ligger under fartsgrensa... R_Style, selg volvon. kjøp deg bmw ellerno. så slipper du bli frakjørt av trailere hele tia..

 

Hvis du trur det hjelper, så er det jo grei løsning på saken...! for min del ville j aldri ha bytta inn volvo`n mot en bmw, uansett om bestemora mi hadde kjørt ifra meg med en samara...

 

Må forresten legge til en ting, som du kanskje ikke har fått med deg, de når oss igjen når VI holder fartsgrensa, ikke UNDER fartsgrensa...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter R Style fullt og holdent her... Han har erfaring med rv3, jeg har erfaring med rv3. Kanskje trailerkusker i resten av landet er engler, men på rv3 er det ikke akkurat komfortabelt å være liten personbilist.

 

Og usaklige innlegg som "Selg Volvoen og kjøp deg Bmw" hører ikke hjemme i denne diskusjonen. For en gangs skyld hadde det vært ok med en saklig diskusjon der man hvis man ikke kom til enighet bare godtok det. At folk har ulike syn på ting.

 

Forstår heller ikke hva gocart har med saken å gjøre... :shake

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en lastebil som ligger nærme i fart vil knapt få trykk på bremsene før han har blåst igjennom hele bilen din når du bremser forran han, noe å tenke på

Det der er noe å tenke på ja, men mest er det noe å tenke på for oss som kjører store biler som må leve med et liv på samvittigheten.. Han som dauet dauet, han får ikkje sagt noe..

 

Det er j som dør hvis en trailer kjører i ræva på meg ja, men det ER trailersjåføren som da har kjørt meg i ræva og da kjørt meg ihjel,

Er det det du vil ha på gravsteinen din? "Jeg daua, men det var trailersjåføren sin skyld". Om du blir tatt igjen når du kjører i mer enn fartsgrensen kan du vel slippe tullingen forbi, så kan han miste sin egen lapp og du kan bruke han som buffert ved en eventuell laserkontroll..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til slutt ble jeg lei og toucha bremsene litt for å gi'n noe å tenke på. Bare et lite rykk liksom... Da får jeg plutselig fullt lys-show akkompagnert av BRÆÆÆÆÆÆÆÆÆP (tut).

hahahaa, dette gjorde ejg en gang mot en BMW (m-blem stylet).

Han lå sikkert 30cm fra meg, over en lengre strekning.. (30km/t i bergen sentrum)..

 

Så jeg "touchet" bremsene, å dæven så han kvapp!

egentlig, burde jeg bare smellt inn bremsene.. så kunne han fått svi på (penge)pungen..

 

jeg kjørte bare en mercedes 190 også, så det hadde ikke vært så ille om den fikk skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår