NISMO racing Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Har en kamerat som sliter med volvoen sin. Det er en 240 GLE 87 mod med B230k forgasser. Saken er at den ikke ville starte for en tid siden, men etter at vi tømte en halv boks startgass i forgasseren, gikk den som ei klokke. Problemet har dukka opp igjen nå, men med en dæsj gass går den igjen. Hva kan det være? Siter - 07 mod VW touran tdi highline dsg - 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci - 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci - 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 er nok at det er en k-motor:wave Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 er nok at det er en k-motor:wave Dæven ka særiøse innlegg du spyr ut:iconsm :) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Tja, k-motoren ja, det beste er å rive av forgasser og tenning, hive på forgasser fra ford og tenning fra A-motor. et tips sjekk alle vakumslangene, en hel haug på k-motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Dæven ka særiøse innlegg du spyr ut:iconsm :) sorry.. den k-motoren like jeg ikke.. hehe.. det kan være at den suger falskluft i noen av vakumslangene, eller føleren til svinghjulet, har også opplevd at coilen har hatt tulltak.. forgasseren er heller ikke de beste.. ettersom de er styrt av all vakumslangene.. ;) hvordan er pluggene/ledningene? fordelerlokk/rotor?? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 B230K er en fin motor det.. heelt til den begynner å kødde. og da slutter den aldri å kødde heller :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Kjøp en 230fk og ut å kjøre igjen. =) får disse for 15000 i bra stand Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NISMO racing Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Sant at det er mange vakuumslanger...Plugger og fordeler så ok ut..Liker ikke forgasser selv hmmmmmmmmm Siter - 07 mod VW touran tdi highline dsg - 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci - 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci - 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Kondensfjerner. Har hatt samme problemet selv mange ganger på flere k-motorer, men kondens ser ut til å være akilleshælen på dissa motorene. Ikke begynn å rote med annen forgasser og "skru" på en masse andre greier før du har prøvd det enkleste. Nevnte problem blir ihvertfall alltid borte for meg etter en k-sprit kur.. Det virker som det bensinretursystemet under innsuget kan være oppsamlingsplass for kondens, men er ikke sikker. Har vært hos volvo med problemet, men de skjønte ingenting og skrev bare regning (som om det hjelper). En flaske kondensfjerner senere var ihvertfall problemet borte. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.