Gå til innhold

Batteriet vil ikke lade. Er det batteriet som er gåent, eller dynamo?

Ranger emnet

Boddiz

Anbefalte innlegg

Har en golf2 88mod. i det siste vil ikke batteriet lade ser det ut som, jeg må ha starthjelp hver gang jeg skal starte - til og med om bilen akkurat har vært i gang og den er varm.

Hva er det som må skiftes? batteri, dynamo eller spenningsregulator?

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja. det eneste problemet er jo tilgang på vektøy. litt kjedelig å kjøpe batterilader bare for å teste om batteriet virker liksom. Kjenner ingen som kan ha en slik en heller.

Har også hørt at man kan holde et voltmeter på batteriet når motoren sviver - og hvis spenninga er 14V så er det IKKE dynamoen det er noe galt med. stemmer dette?

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. men hva er det "vanligste", batteriet som er defekt eller dynamo?

tilleggsinfo :): batteriet er forholdsvis nytt (9-10mnd). Har anlegg i bilen, så batteriet har ladet ut flere ganger de siste mnd - og jeg har trengt starthjelp. Men vanligvis legger jeg bare ut på en lengre kjøretur(30min) etter det er ladet ut, og etter det har det vært tilsynelatende OK.

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. men hva er det "vanligste", batteriet som er defekt eller dynamo?

tilleggsinfo :): batteriet er forholdsvis nytt (9-10mnd). Har anlegg i bilen, så batteriet har ladet ut flere ganger de siste mnd - og jeg har trengt starthjelp. Men vanligvis legger jeg bare ut på en lengre kjøretur(30min) etter det er ladet ut, og etter det har det vært tilsynelatende OK.

Prøv med en prøvelampe mellom minus polen på batteri og kabelen. Lyser det sterkt da så har du nok en utlading et sted. evt med et multimeter, blir litt mer nøyaktig. Kan jo være noe feil montert med anlegget som trekker strøm..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med en prøvelampe mellom minus polen på batteri og kabelen. Lyser det sterkt da så har du nok en utlading et sted. evt med et multimeter, blir litt mer nøyaktig. Kan jo være noe feil montert med anlegget som trekker strøm..

Prøvelampe? hvor kan jeg få kjøpt en slik en?

Når jeg tenker etter kan det godt være det som er problemet. batteriet ble fucka da jeg installerte forsterker nr 2 for et par uker siden. Men hva kan være årsaken til at anlegget evnt trekker strøm ?

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som problemet er løst. Men jeg har INGEN peiling på hva jeg har gjort (for jeg har ikke gjort noe). Ble liksom fin bare over natta. babyhmm?

Hvis ikke forsterkeren er koblet slik at den slår seg av, tapper den batteriet.. Remote ledninga skal IKKE kobles direkte til pluss, men over spillerens utgang, eller f.eks på egen bryter..

Ja er klar over dette. regnet nesten med at dette var en selvfølge.

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider