Gå til innhold

Motorproblemer Jetta 86 mod

Ranger emnet

Gatebilmannen

Anbefalte innlegg

Har gått i anskafelse av en VW Jetta 1986 modell 1,8 L.

Når jeg fikk den så sa eieren at den var satt fra seg for ca. 1 år siden bilen bare stoppa. Når han skrudde på tenninga så gikk ikke stemplene eller starteren rundt. Han skrudde av forgasseren og lot bilen stå sånn 1 år etter det.

Når jeg var og hentet den startkoblet vi bilen og da gikk starteren rundt igjen :watchout

Eieren skjønte ikke så mye og begynte og lure på om kanskje bilen fungerte igjen. Da vi fikk fraktet den hjem så satte vi på forgasseren (vet ikke om det ble gjort riktig, men tror det) og prøvde og starte den igjen med kvikk start. Ingen tenning!

I dag var jeg ute igjen og prøvde og bytte tennplugger og prøvde og starte den på nytt, men det ser ikke ut til at den tenner nå heller.

Noen som vet hva feilen kan være? Nå er det rett før jeg bare gir opp denne motoren og setter inn audi motoren istedet. Virker jo lettere enn og få denne til og gå. Om noen har lyst og ta seg en tur i helga og se om de kan hjelpe meg så er det bare og sende meg en PM.

Mvh Allan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit du om det kommer gnist?? finn dette ut ved å holde tennpluggen mot karroseriet. kommer det gnist så får den ikkje bensin eller tenninga er feil, muligens 180grader feil.

kommer det ikkje så sjekk fordelerlokk, fordeler.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit du om det kommer gnist?? finn dette ut ved å holde tennpluggen mot karroseriet. kommer det gnist så får den ikkje bensin eller tenninga er feil, muligens 180grader feil.

kommer det ikkje så sjekk fordelerlokk, fordeler.

Thanks, skal se etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider