Gå til innhold

sikkert et dumt spørsmål, men hvordan vasker dere motoren?

Ranger emnet

Finni84

Anbefalte innlegg

Motoren i vår golf 4 er for j***** skitten og trenger en vask. Men har hørt at disse bilene har mye elektronikk i motoren som kan bli defekte om den spyles med høyt trykk....Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren i vår golf 4 er for j***** skitten og trenger en vask. Men har hørt at disse bilene har mye elektronikk i motoren som kan bli defekte om den spyles med høyt trykk....Hva gjør dere?

Statoli sier jeg :D:D De har som regel høytrykkspylere oms ikke spyler altfor hardt !!! Spyl på med litt avfetting , la det virke 2-3 minutter ... Og deretter spyl forsiktig av med høytrykken , Har du åpent luftfilter , sett pose over !!!!

NB !! Pass på at motoren er nogen lunde KALD , slik at avfettingen ikke begynner å dampe opp med en gang du spyler nedi !!!!

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bruk motor cleaner fra AutoGlym. Spray dette på. La det virke. Hvis det er veldig svart bruk en kost. Deretter spyler du møkka av med vanlig hageslange. Så hiver du på Vinyl og gummi fornyer. Så tørker du av etter litt:)

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare batteriet da.. Er jo mange åpne ledninger her og der. Slitte kontakter etc som det kan komme fukt inn i og lage kortslutninger. Jeg ville koblet av batteriet uansett vask, men hadde aldri turt å spyle med høytrykken nedi der. Ta deg to bøtter med vann og en liten svamp og en fille. Ene bøtta til skylling av svamp/fille. Og andre har du litt bilshampoo i.. Men som nevnt over, kjør over med litt avfetting først eller sånn motorvask som jeg nevnte.. Skal selv gjøre dette når jeg får det nye ørkenbrettet.. Er enormt skittent i mitt og..

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å spyle av det verste til og begynne med, ta en 60-70 grader på vannet.

Deretter er det på med avfetting og la det virke litt, så spyling igjen.

Pleier å ta en pose over dynamoen, det er det eneste, ellers er det bare å spyle.

Har gjort dette mange ganger nå, ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider