volvo power Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Hei... Enn kammerat av meg kjøpte seg i går enn 745 TIC, med enn orginal B230ET motor, og automat kasse. Men det går jo ikkje ann å køyre automat, det går da så dårli!!! Derfor må han bygge om, men er det noen her som veit vilken type svinghjul han må ha for å kunne bruke ei M47 kasse?? Kan enn foreksempel bruke fra ein A eller K motor? og kansje noen har ett til salgs?:p Og kor mykje skal turboen lade orginalt? Takker for seriøse svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 bruk m46... m47 tåler ikk så mye.. Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 veit d... men har ei nyoverhala M47, med nye lager og synkroniseringer, så den går vel ei lita stund:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 ikke så altfor lenge. Tåler lite de kassene. Det han trenger er det dype svinghjulet. jeg holder på med samme jobben nå. Bare at jeg skal bruke getrag kasse istedenfor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 holder vel enn stund... men vil d si at det ikkje er noen form for føler påsvinghjulet, slik at eg kan bruke eitt svinghjul frå ein orginal gasser motor? Da kan eg jo antageli bruke svinghjulet som sitt på A motoren ,der girkassa sitt nå da? Håper noen kan bekrefte eller avkrefte dette:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 M47 funker helt fint men er ikke noe problem å ta livet av den,ellers av volvo kasser med mek clutch er det M46P-Typ som er sterkest. Turbo ska lade ca 0,4-0,5 org. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Der er føler på svinghjulet. Det er derfor du må ha det dype. Det stod på noen b230a motorer. Om du vil vite hvordan den ser ut kan jeg prøve å ordne bilde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Juni 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 et bilde hadde vert supert vettu:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 ingen som kan svare meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 230et = motronic så du må ha svinghjul fra en 230et med manuell for å få det til å gå. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 ok... Takker for svaret:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg