Gå til innhold

Erfaring med Sound magus?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Noen erfaringer/meninger om detta greiene her?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313675&view=detailed

Er litt skeptisk for slike merker... kompis av meg som vurderer den...

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en som hadde kjøpt en x1500 på komplett har lagt inn en kommentar på kjøpet..

han sier han har målt den til 1200watt RMS i 1ohm.. og en x3000 er 2 x1500 i et chassi, så en kan vell si at den vil levere 2400watt RMS da?

Anmelder: Svein Erik Fredriksen

nå har ikke watt veldig mye å si når det gjelder subb osv! er bare max effekten det tåler.

har 2 stk av denne forsterkeren i bilen min. 1 på hver subb. koplet i 2 ohm, og spiller rått! eneste er at komplett bare hadde 1 remote kontroll. skulle hatt 2. har fremdeles ikke fått inn.

leverer man riktig mengde strøm med riktige kabler til denne forsterkeren er det subben som setter grenser!! og denne er målt til 1200w RMS+ i 1ohm! har papirer ;)

Mvh Tom

VW Golf 5 2.0TDI 2005mod.

Jeep Cherokee 4.0 1993mod.

Nissan 200SX 1.8T 1991mod.

Yamaha YZF 600 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ville folket tippe sånn ca var reelt utgangseffekt i RMS fra denne X-3000 i 2ohm da?

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen erfaringer/meninger om detta greiene her?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313675&view=detailed

Er litt skeptisk for slike merker... kompis av meg som vurderer den...

Har en x1500 i bilen nå. Den er jeg MEGET fornøyd med. Leverer som bare det. Og det er INGEN tvil - neste monoblokk jeg kjøper vil det også stå SoundMagus på. Dette er et skikkelig produkt i jallamerke forkledning. cheers

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

soundmagusene(x1500 og x3000) er samme som theloudest, som selger forsterkerne sine får MYE høyere priser en SoundMagus.

X-3000: http://www.theloudest.co.uk/index.php?id=view_product&product_id=91

X-1500: http://www.theloudest.co.uk/index.php?id=view_product&product_id=92

kansje det står noe mere informasjon til dere dær, har ikke hørt noe negative kommentarer fra dem som har HATT/HAR dem, men, mange som ikke har testet de selv sier de er dårlige, antagerlig hvis pga. prisen og navnet tenker jeg...

BoomBoxx skrøyt mye av X1500 værtfall

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. blir artig å høre boombox, mener han sa den spilte bare høyt men ellers var ikke mye å skrive hjem om, kalte han ikke den "SoundAnus" tro?... men som sagt har man til hensykt bare spille høyt der lydkvaliteten er mindre viktig er helt sikker helt fint den!! sorry folkens men kvalitet koster penger... Jan Erik Johansen hadde vel en sånt også og han hadde tenkt å bruke den til dB Drag men vet ikke åsen det ble til slutt. :confused:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effekt er oppgitt ved 1% THD, men det er vel greit så lenge det står oppgitt at det er med såpass høy frovrengning. Verre med de som oppgir effekt ved 1% THD og som utelater å skrive det i spesifikasjonene.

Vurderer en SoundMagus 4-kanaler selv, der ser det ut som de muligens har smørt litt på. 4*150w i 14.4v, 0.01% THD 4ohm høres litt i overkant mye av hva en forsterker med 40A sikring klarer å levere, da måtte den hatt virkningsgrad på 105%.

Ellers virker det som om det gir endel for penga. Slike produkter er jo ofte bedre enn billigseriene til mer kjente produsenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. blir artig å høre boombox, mener han sa den spilte bare høyt men ellers var ikke mye å skrive hjem om, kalte han ikke den "SoundAnus" tro?... men som sagt har man til hensykt bare spille høyt der lydkvaliteten er mindre viktig er helt sikker helt fint den!! sorry folkens men kvalitet koster penger... Jan Erik Johansen hadde vel en sånt også og han hadde tenkt å bruke den til dB Drag men vet ikke åsen det ble til slutt. :confused:

Hei hei hei. Rolig nå! :)

Vamp-bassen spilte kun høyt og stygt. Forsterkeren var det ingenting i veien med! Hehe!

SoundAnus er et rent kjælenavn, har litt spesiell humor med gutta på jobben, så det er nok litt uvant for folk flest! ;)

Har IKKE tenkt å kvitte med med Anusen min, for lydkvaliteten skorter det IKKE på, samtidig som den har effekt nok til å drive alt. Seriøst - alt! :respect

Jan Erik Johansen kjøpte aldri en Anus selv, bestilte han ikke noe annet, tro?

Uansett - etter å ha testet SoundMagusen min (X-3000) i både SPL og SQL-oppsett, har jeg kun EN ting å utsette på denne "lille" gullklumpen: At den er umulig å få tak i! Komplett har den jo aldri på lager.

En sidenotis kan være at Komplett har bomma på vekta, hvertfall. Mener det sto 4kg der? Den veier hvertfall over 10kg (mener det sto 11 komma noe på pakka fra Kina)! Og selv om den er svær, og har god plass mellom komponentene, er det hvertfall god luftsirkulasjon inni der, og en 84cm lang kjøleribbe som sørger for å holde den kjølig og god!

mvh

Jan Rune

- Storfornøyd SoundAnus-fan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei hei. Rolig nå! :)

Vamp-bassen spilte kun høyt og stygt. Forsterkeren var det ingenting i veien med! Hehe!

SoundAnus er et rent kjælenavn, har litt spesiell humor med gutta på jobben, så det er nok litt uvant for folk flest! ;)

Har IKKE tenkt å kvitte med med Anusen min, for lydkvaliteten skorter det IKKE på, samtidig som den har effekt nok til å drive alt. Seriøst - alt! :respect

Jan Erik Johansen kjøpte aldri en Anus selv, bestilte han ikke noe annet, tro?

Uansett - etter å ha testet SoundMagusen min (X-3000) i både SPL og SQL-oppsett, har jeg kun EN ting å utsette på denne "lille" gullklumpen: At den er umulig å få tak i! Komplett har den jo aldri på lager.

En sidenotis kan være at Komplett har bomma på vekta, hvertfall. Mener det sto 4kg der? Den veier hvertfall over 10kg (mener det sto 11 komma noe på pakka fra Kina)! Og selv om den er svær, og har god plass mellom komponentene, er det hvertfall god luftsirkulasjon inni der, og en 84cm lang kjøleribbe som sørger for å holde den kjølig og god!

mvh

Jan Rune

- Storfornøyd SoundAnus-fan

nnjjaa... eskeptisk...damndamn

men si ifra når du har koblet opp alt ferdig så vil jeg gjerne høre det selv ;) ellers åsen går på "berget" (jobben) -send meg PM-

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Jan Erik Johansen hadde vel en sånt også og han hadde tenkt å bruke den til dB Drag men vet ikke åsen det ble til slutt. :confused:

"litt" sent å svare nå kanskje - men jeg kjøpte ikke en soundmagus forsterker alikevel da den aldri kom på lager. ble en MA (møkka audio) 4400W forsterker, som bokstavelig talt var kun SØPPEL!!

hadde egentlig tenkt å kun bruke den for å booste effekten i db-drag, men så lenge levde den aldri. ble overopphetet i løpet av 10-15 minutter, og tok kvelden innen 2 dager.

å komme tilbake til zapco 9.0 var som natt og dag, for å si det sånn.

og til tross for at zapco'en skal være kun halvparten så sterk (ut ifra oppgitt effekt), så økte jeg 2db+ ved å gå tilbake til bare zapco 9.0 forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider