ShyFx Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Hei! Har en 99mod Chevrolet Tahoe LS, 5.7L V8 (EFI 350 bensin) som har gått 93.600km. Har i de siste månedene hatt ventiltikking, mest på ene siden (førersiden)Som jeg skulle ha hatt bort! Bilen har før øvrig vært inne på service den 3/2-2006, da det ble blandt annet skiftet olje (Amsoil Synthetic Motor Oil 0w-30) og oljefilter. I ettertid har jeg sett i boken til bilen at det er anbefalt SAE 5W-30 Synthetic Motor Oil. Kan det være for tynn olje som gjør at det tikker? eller er det ventilene som bynner og bli slitt og bør skiftes? Noen som har en mening om hva jeg helst bør gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Kan være olje... er ofte en årsak til tikking det. Kanskje prøve og bytt å se om det blir bedre før du begynner å skru... Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Kjør igjennom en motor rens og prøv med litt tykkere olje.Verdt et forsøk. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ShyFx Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Ja ok, kan få gjort det. Skal se om jeg finner noe navn på den olje/motor rens så skal jeg få prøvd det. Og så få skifta olje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg