Gå til innhold

Hv

Ranger emnet

InFlames

Anbefalte innlegg

Originally posted by Walter_Melon

Tiny: Har noen spørsmål til deg.. Jeg er ganske plaget av pollenallergi, og er derfor veldig skeptisk til disse feltøvelsene i HV. Kan ikke være utenfor døra hjemme i 2 minutter uten at nesa tetter seg og øynene hovner opp hvis jeg ikke har tatt noen form for tabletter.

Så da, over til spørsmålet: Får man noen medisiner mot slikt i militæret? Jeg sa ifra til han karen når jeg var på sesjon at jeg helst ikke burde være ute i naturen pga. allergi, og da sa han bare "jaja, men det skal jeg notere meg" [...] Noe sier meg at dette ikke akkurat er noe som vil bli tatt hensyn til av militæret egentlig...

Hvis du er "heldig" får du en sånn jobb som en kompis av meg fikk.. Han slapp å være utendørs et sekund i hele førstegangstjenesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Wlater_Melon:

Jeg ville gått til legen allerede nå og fått en skikkelig undersøkelse om hva du er allergisk mot, for da får du samtidig en attest som forteller om begrensningene dine. Dette sparer deg antakeligvis for en hel masse skjit når du begynner tjenesten.

Hvis det finnes piller som hjelper mot allergiene, så får du det av Forsvaret når du kommer inn. Men det lønner seg som sagt å finne ut av ting på forhånd og ha med seg noen piller til tjenestestedet.

De som har vært inne kan skrive under på at det er LANGE køer hos legen de første ukene... Føre var prinsippet bør følges.

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Golf Gti 16v

Hehei....

Æ ska også til Stjørdal den 28. juli...

Det blir mæ åsså ett par andre kompisa fra byen...

Men det e jo fint å se at flere fra Forumet skal dit....

vi er 5 fra vadsø som også skal.....

07 Toyota Auris TTE Edition

ex. 92 Mazda 323F

ex. 92 Opel Vectra

ex. 86 Opel Ascona

http://sprett.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Wibla

virker sånn.. fått høre det fra flere at jeg ikke skal droppe førstegangstjenesten, gjorde seg visst bra på CV osv :)

nja... kommer helt annt på hvordan jobb du skal søke, politi å brann å lignende kan det være + å ha gjennomført førstegangstjeneste men de fleste andre jobber er det ikke så nøye mere. Var vel heller i gamle dager at dem så på det, over halvparten av alle som skal inn dimmer jo nå for tiden.

Men å være stemplet sinnsyk en plass kan jo ikke være bra for noe som helst??

ex. 92 Mazda 323F

ex. 92 Opel Vectra

ex. 86 Opel Ascona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Walter_Melon

Snakker vi Streetmeet i downtown Stjørdal eller? :D

hehe... tipper de fleste nordfra flyr ned... har foresten hørt rykter om at det er elendig mat på værnes leira, men at det er en av de beste plassene å havne på i norge.

ex. 92 Mazda 323F

ex. 92 Opel Vectra

ex. 86 Opel Ascona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by InFlames

nja... kommer helt annt på hvordan jobb du skal søke, politi å brann å lignende kan det være + å ha gjennomført førstegangstjeneste men de fleste andre jobber er det ikke så nøye mere. Var vel heller i gamle dager at dem så på det, over halvparten av alle som skal inn dimmer jo nå for tiden.

Men å være stemplet sinnsyk en plass kan jo ikke være bra for noe som helst??

Tjo, men det veier visstnok enda litt å ha tatt det hvis du er en av to søkere, og den andre ikke har tatt førstegangstjeneste.. påstår hvertfall fattern.. vet ikke jeg, men jeg vil ikke droppe førstegangstjeneste.. grei erfaring å ha med seg :)

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Wibla

Tjo, men det veier visstnok enda litt å ha tatt det hvis du er en av to søkere, og den andre ikke har tatt førstegangstjeneste.. påstår hvertfall fattern.. vet ikke jeg, men jeg vil ikke droppe førstegangstjeneste.. grei erfaring å ha med seg :)

skal snylte dagpeng maksimalt når jeg dimmer før jeg søker som lærling :)

ex. 92 Mazda 323F

ex. 92 Opel Vectra

ex. 86 Opel Ascona

Lenke til kommentar
Del på andre sider