Ascona Skrevet Juli 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2003 Originally posted by Walter_Melon Tiny: Har noen spørsmål til deg.. Jeg er ganske plaget av pollenallergi, og er derfor veldig skeptisk til disse feltøvelsene i HV. Kan ikke være utenfor døra hjemme i 2 minutter uten at nesa tetter seg og øynene hovner opp hvis jeg ikke har tatt noen form for tabletter. Så da, over til spørsmålet: Får man noen medisiner mot slikt i militæret? Jeg sa ifra til han karen når jeg var på sesjon at jeg helst ikke burde være ute i naturen pga. allergi, og da sa han bare "jaja, men det skal jeg notere meg" [...] Noe sier meg at dette ikke akkurat er noe som vil bli tatt hensyn til av militæret egentlig... Hvis du er "heldig" får du en sånn jobb som en kompis av meg fikk.. Han slapp å være utendørs et sekund i hele førstegangstjenesten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiNy Skrevet Juli 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2003 Wlater_Melon: Jeg ville gått til legen allerede nå og fått en skikkelig undersøkelse om hva du er allergisk mot, for da får du samtidig en attest som forteller om begrensningene dine. Dette sparer deg antakeligvis for en hel masse skjit når du begynner tjenesten. Hvis det finnes piller som hjelper mot allergiene, så får du det av Forsvaret når du kommer inn. Men det lønner seg som sagt å finne ut av ting på forhånd og ha med seg noen piller til tjenestestedet. De som har vært inne kan skrive under på at det er LANGE køer hos legen de første ukene... Føre var prinsippet bør følges. Siter 2001 BMW 525iAT x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Juli 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2003 Jeg er også innkalt til Værnes. Men, jeg får vel utsettelse, skal gå skole. Ellers har jeg allergi mot pollen jeg også. Lå å skrudde på bilen her om dagen, den star parkert litt utti gresset.. Bynte å nyse, og skalla meg rett i bunnpanna :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
YashaR Skrevet Juli 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2003 Originally posted by Nox Skal vel med fly fra gardermoen jeg også:) Fjernoppklaring du også? Etterretning står det på mine papirer. Vet ikke mer enn det... Siter Audi A4 1.8T '96 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Juli 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 Originally posted by Walter_Melon 8 dager igjen til jeg drar...! :???: damndamn drar med fly den 27. anger2 Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 Originally posted by bjirn Madla her... KNM Harald Hårfagre/Rekruttskole for sjø og luft. Skal møte Mandag 22 September innen klokken 21.00 :) Skal til madla rundt den tia jeg og :) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dee Jay Skrevet Juli 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 Ahh...militæret var utrolig kjedelig (selv om vi var nærme Harstad som er en "storby"), men i ettertid så savner jeg det faktisk! De beste minnene var fredagskveldene da alle var i partystemning og klare for å dra på byen! :) Siter Stay UnderGround Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar 16v Skrevet Juli 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 Hehei.... Æ ska også til Stjørdal den 28. juli... Det blir mæ åsså ett par andre kompisa fra byen... Men det e jo fint å se at flere fra Forumet skal dit.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Juli 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 Originally posted by Golf Gti 16v Hehei.... Æ ska også til Stjørdal den 28. juli... Det blir mæ åsså ett par andre kompisa fra byen... Men det e jo fint å se at flere fra Forumet skal dit.... vi er 5 fra vadsø som også skal..... Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet Juli 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 Fy feite så glad jeg er for at jeg har en liten rød bok hvor jeg er stemplet sinnsyk og udugelig for militæret :))) Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 virker sånn.. fått høre det fra flere at jeg ikke skal droppe førstegangstjenesten, gjorde seg visst bra på CV osv :) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Juli 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 Originally posted by Wibla virker sånn.. fått høre det fra flere at jeg ikke skal droppe førstegangstjenesten, gjorde seg visst bra på CV osv :) nja... kommer helt annt på hvordan jobb du skal søke, politi å brann å lignende kan det være + å ha gjennomført førstegangstjeneste men de fleste andre jobber er det ikke så nøye mere. Var vel heller i gamle dager at dem så på det, over halvparten av alle som skal inn dimmer jo nå for tiden. Men å være stemplet sinnsyk en plass kan jo ikke være bra for noe som helst?? Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Juli 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 Originally posted by Walter_Melon Snakker vi Streetmeet i downtown Stjørdal eller? :D hehe... tipper de fleste nordfra flyr ned... har foresten hørt rykter om at det er elendig mat på værnes leira, men at det er en av de beste plassene å havne på i norge. Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 Originally posted by InFlames nja... kommer helt annt på hvordan jobb du skal søke, politi å brann å lignende kan det være + å ha gjennomført førstegangstjeneste men de fleste andre jobber er det ikke så nøye mere. Var vel heller i gamle dager at dem så på det, over halvparten av alle som skal inn dimmer jo nå for tiden. Men å være stemplet sinnsyk en plass kan jo ikke være bra for noe som helst?? Tjo, men det veier visstnok enda litt å ha tatt det hvis du er en av to søkere, og den andre ikke har tatt førstegangstjeneste.. påstår hvertfall fattern.. vet ikke jeg, men jeg vil ikke droppe førstegangstjeneste.. grei erfaring å ha med seg :) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Juli 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 Originally posted by Wibla Tjo, men det veier visstnok enda litt å ha tatt det hvis du er en av to søkere, og den andre ikke har tatt førstegangstjeneste.. påstår hvertfall fattern.. vet ikke jeg, men jeg vil ikke droppe førstegangstjeneste.. grei erfaring å ha med seg :) skal snylte dagpeng maksimalt når jeg dimmer før jeg søker som lærling :) Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg