Gå til innhold

Hv

Ranger emnet

InFlames

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Walter_Melon

De fleste her sør-østfra får ikke flyreise da.. Vi må ta buss eller tog. Drar fra Jessheim [ Putt en jådd oppi lufta og skrik "JESZZHÆÆIM!!" ] klokka 21:40 og er framme på Værnes i 6 tida... Blir sikkert digg for rompa, ryggen, nakken og alt mulig å sitte så lenge på en buss med 30 andre som heller ikke vil være med..

Kjenner én som har bestemt seg for å kjøre opp.. Kan kanskje være greit å ha en bil der borte når man har fri på kvelden, men hadde ikke orka å kjørt så langt heller..

tar vel ned lancern etter rekruttn... ca 180mil å kjøre en vei :)

07 Toyota Auris TTE Edition

ex. 92 Mazda 323F

ex. 92 Opel Vectra

ex. 86 Opel Ascona

http://sprett.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13.okt. Kongsberg via Lutvann.

5 dager med venting, venting og atter venting. :(

Forrige HV-øvelse (2 år siden) kunne vært komprimert fra 5 til

1,5 dager, dersom minst èn av "arrangørene" hadde lest 5minutter i boken om hvordan organisere noe som helst!:mad:

Ta logistikk gutta som eksempel!

3minibusser til å frakte 200 mindre motiverte karer.

Bussenen gikk i skytteltrafikk og brukte ca. 10-15 minutter hver vei, hver buss tok fra 6-13 mann.

Det tar ikke lang tid da... Neeeida!!!!!!!!!!

:mad: :mad: :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man på HV-øvelsene?

Kjeder seg.

Jag var for første gang i HV nå i vår. Var så forbanna da jeg fikk brev om at jeg var overflyttet. Hadde tross alt full førstegangstjeneste i 98/99.

De to første dagene var å bli kjent med systemet. Å skyte litt. Så ble jeg plutselig overflyttet til MG3 troppen. Greit nok det. Litt festligere å skyte med den enn AG3en.

Eterpå var det å stå på vakt. Eneste jeg gjorde fra onsdagen til fredagen. Sliten i ryggen til slutt.

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled dere gutter

jeg sier bare done that been there , og hatet det

dere ser frem til masse felt og masse kjedelig teltturer med de "fantastiske fine "7 mannsteltene til forsvaret

og bli vekt midt på natta for å kravle rundt i gjørme og pusse våpen og helle vann ut av ag èn . + kjøkkentjeneste . eller noe veldig morsomt som å sitte på en kolle i regnvær og kjenne at det er ekke noe på kroppen som er tørt så skal du inn i teltet som er rått og vått og du ikke får sjangs til å ta av deg jakka engang..

oxo må du på potta, og du har på deg så mye klær at du nesten må kle av deg alt for å få tatt en dump , og når du endelig har fått satt deg ned så har pappdassen blitt vassen i bånn og den klapper sammen og der sitter du med dritt oppetter øra..

og når du endelig har blitt ferdig med tjenesten så går det knapt ettt år så må du inn til din lokale hv øvelse hvert år til du blir grå.

og der snakker vi kjedsomhet der er det bare kjedelig objektsikring og sitte og vente i 4 dager på fienden før de endelig kommer den 5te dagen og blir ferdig på en halv time.

så er det bare å begynne å glede seg til neste år igjen .

håper jeg ikke skremte alle nå !

chrysler voyager 02 modell

volvo V40 01

ford mondeo 98

mercedes c 180 94

golf gti 94

mercedes 300 ce 89

mercedes 190 e 2.3 89

ford sierra 83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hammer

Gled dere gutter

dere ser frem til masse felt og masse kjedelig teltturer med de "fantastiske fine "7 mannsteltene til forsvaret

og bli vekt midt på natta for å kravle rundt i gjørme og pusse våpen og helle vann ut av ag èn . + kjøkkentjeneste . eller noe veldig morsomt som å sitte på en kolle i regnvær og kjenne at det er ekke noe på kroppen som er tørt så skal du inn i teltet som er rått og vått og du ikke får sjangs til å ta av deg jakka engang..

oxo må du på potta, og du har på deg så mye klær at du nesten må kle av deg alt for å få tatt en dump , og når du endelig har fått satt deg ned så har pappdassen blitt vassen i bånn og den klapper sammen og der sitter du med dritt oppetter øra..

og når du endelig har blitt ferdig med tjenesten så går det knapt ettt år så må du inn til din lokale hv øvelse hvert år til du blir grå.

og der snakker vi kjedsomhet der er det bare kjedelig objektsikring og sitte og vente i 4 dager på fienden før de endelig kommer den 5te dagen og blir ferdig på en halv time.

hohoho kos

var du på værnes??? :rolleyes:

07 Toyota Auris TTE Edition

ex. 92 Mazda 323F

ex. 92 Opel Vectra

ex. 86 Opel Ascona

http://sprett.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hammer

Gled dere gutter

Når jeg leser sånt er jeg så jæææææævli glad for at jeg ble tjenesteudyktig!

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HV er KJIPT!!!! *vil hjem* :mad: :mad: :mad:

Hehehe..... E også på Værnes nu..... Huske fan ikke ka troppen eller dritten heite... Men har vært hær i 2 daga, øhh(dettan e ANDRE dagen i "tjeneste") å det e faktisk dritkjedelig. Men ska vente ett par dager ti å se åssen det utvikler seg. Har faktisk å litt lyst til å dra hjem.!

Menne... Wasser_Melon: Åssen rom å kasserne bor du på da?

Bor sammen me 4 støkker fra samme by som mich + en kar fra Lakselv, så det e jo ganske festli på rommmet.

Bor på Agdenes kasserne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cozzie

Da ses vi :D

Skal til Madla i luftforsvaret. Skal møte opp om .. jikes! 2 uker akkurat! (20. juli)

Noen som vet om det er noe gøy der? Treningsmuligheter på fritid? Har man fritid? Er maten god? Får vi kjøre bil i leira? :D Er det hardt?

Er ikke spessielt gira på førstegangstjenesten, men må man, så må man. (Må jo lære seg å brette klær en gang) :D

Er fint på madla, bare man tar det for det det er.. en håpløs barnehage der barnehageonklene er værre enn barnehagebarna.. gjør som folk sier, og alle er glade og fornøyde. Dessuten er det lett å få den tjenesten man vil etterpå når man har vært der... setter opp ønsker og sånt, og jeg kjenner VELDIG få som ikke fikk oppfyllt ønskene sine.. men dette var i 2000 da..:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er i tropp 3 kompani 15 eller noe sånt.. Bor i det gule huset som er helt til venstre. Husker ikke hva det heter. Men å kalle tre køyesenger og seks skap for "toppmoderne" syns jeg var skuffende.. Utover det var det jo grei nok bostandard.

Bor på rom med noen folk fra Oslo-kanten så det er ingen uforståelige dialekter å forholde seg til ;)

Begynner forresten å bli ganske lei av å "avvente" nå.. Har "avventet" i kanskje 20 timer til sammen nå tror jeg.

mer avventing blir det , men ett lite tips nyt de avventingsstundene og bruk de godt til å tenke seg vekk fra det greiene , ..

chrysler voyager 02 modell

volvo V40 01

ford mondeo 98

mercedes c 180 94

golf gti 94

mercedes 300 ce 89

mercedes 190 e 2.3 89

ford sierra 83

Lenke til kommentar
Del på andre sider