Wibla Skrevet Juli 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 Originally posted by InFlames skal snylte dagpeng maksimalt når jeg dimmer før jeg søker som lærling :) Ditto :D Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juli 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 Originally posted by vagen Fy feite så glad jeg er for at jeg har en liten rød bok hvor jeg er stemplet sinnsyk og udugelig for militæret :))) Jeg er glad jeg ikke har et sånt stempel.. Men jeg er tjenesteudyktig, uten at det har noe med psyken å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Juli 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 Originally posted by Walter_Melon De fleste her sør-østfra får ikke flyreise da.. Vi må ta buss eller tog. Drar fra Jessheim [ Putt en jådd oppi lufta og skrik "JESZZHÆÆIM!!" ] klokka 21:40 og er framme på Værnes i 6 tida... Blir sikkert digg for rompa, ryggen, nakken og alt mulig å sitte så lenge på en buss med 30 andre som heller ikke vil være med.. Kjenner én som har bestemt seg for å kjøre opp.. Kan kanskje være greit å ha en bil der borte når man har fri på kvelden, men hadde ikke orka å kjørt så langt heller.. tar vel ned lancern etter rekruttn... ca 180mil å kjøre en vei :) Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Juli 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 Originally posted by Walter_Melon Da kan vi starte et "HV Lancer råners" crew :rolleyes: hehe.... jaja men fin a til b bil værtfall Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bear Skrevet Juli 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 13.okt. Kongsberg via Lutvann. 5 dager med venting, venting og atter venting. :( Forrige HV-øvelse (2 år siden) kunne vært komprimert fra 5 til 1,5 dager, dersom minst èn av "arrangørene" hadde lest 5minutter i boken om hvordan organisere noe som helst!:mad: Ta logistikk gutta som eksempel! 3minibusser til å frakte 200 mindre motiverte karer. Bussenen gikk i skytteltrafikk og brukte ca. 10-15 minutter hver vei, hver buss tok fra 6-13 mann. Det tar ikke lang tid da... Neeeida!!!!!!!!!! :mad: :mad: :mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Stream Skrevet Juli 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 Originally posted by Walter_Melon Hva gjør man på HV-øvelsene? Kjeder seg. Jag var for første gang i HV nå i vår. Var så forbanna da jeg fikk brev om at jeg var overflyttet. Hadde tross alt full førstegangstjeneste i 98/99. De to første dagene var å bli kjent med systemet. Å skyte litt. Så ble jeg plutselig overflyttet til MG3 troppen. Greit nok det. Litt festligere å skyte med den enn AG3en. Eterpå var det å stå på vakt. Eneste jeg gjorde fra onsdagen til fredagen. Sliten i ryggen til slutt. Siter Stig Johansson Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hammer Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Gled dere gutter jeg sier bare done that been there , og hatet det dere ser frem til masse felt og masse kjedelig teltturer med de "fantastiske fine "7 mannsteltene til forsvaret og bli vekt midt på natta for å kravle rundt i gjørme og pusse våpen og helle vann ut av ag èn . + kjøkkentjeneste . eller noe veldig morsomt som å sitte på en kolle i regnvær og kjenne at det er ekke noe på kroppen som er tørt så skal du inn i teltet som er rått og vått og du ikke får sjangs til å ta av deg jakka engang.. oxo må du på potta, og du har på deg så mye klær at du nesten må kle av deg alt for å få tatt en dump , og når du endelig har fått satt deg ned så har pappdassen blitt vassen i bånn og den klapper sammen og der sitter du med dritt oppetter øra.. og når du endelig har blitt ferdig med tjenesten så går det knapt ettt år så må du inn til din lokale hv øvelse hvert år til du blir grå. og der snakker vi kjedsomhet der er det bare kjedelig objektsikring og sitte og vente i 4 dager på fienden før de endelig kommer den 5te dagen og blir ferdig på en halv time. så er det bare å begynne å glede seg til neste år igjen . håper jeg ikke skremte alle nå ! Siter chrysler voyager 02 modell volvo V40 01 ford mondeo 98 mercedes c 180 94 golf gti 94 mercedes 300 ce 89 mercedes 190 e 2.3 89 ford sierra 83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Juli 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Originally posted by hammer Gled dere gutter jeg sier bare done that been there , og hatet det dere ser frem til masse felt og masse kjedelig teltturer med de "fantastiske fine "7 mannsteltene til forsvaret og bli vekt midt på natta for å kravle rundt i gjørme og pusse våpen og helle vann ut av ag èn . + kjøkkentjeneste . eller noe veldig morsomt som å sitte på en kolle i regnvær og kjenne at det er ekke noe på kroppen som er tørt så skal du inn i teltet som er rått og vått og du ikke får sjangs til å ta av deg jakka engang.. oxo må du på potta, og du har på deg så mye klær at du nesten må kle av deg alt for å få tatt en dump , og når du endelig har fått satt deg ned så har pappdassen blitt vassen i bånn og den klapper sammen og der sitter du med dritt oppetter øra.. og når du endelig har blitt ferdig med tjenesten så går det knapt ettt år så må du inn til din lokale hv øvelse hvert år til du blir grå. og der snakker vi kjedsomhet der er det bare kjedelig objektsikring og sitte og vente i 4 dager på fienden før de endelig kommer den 5te dagen og blir ferdig på en halv time. så er det bare å begynne å glede seg til neste år igjen . håper jeg ikke skremte alle nå ! hohoho kos var du på værnes??? :rolleyes: Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Juli 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2003 Originally posted by hammer Gled dere gutter jeg sier bare done that been there , og hatet det dere ser frem til masse felt og masse kjedelig teltturer med de "fantastiske fine "7 mannsteltene til forsvaret og bli vekt midt på natta for å kravle rundt i gjørme og pusse våpen og helle vann ut av ag èn . + kjøkkentjeneste . eller noe veldig morsomt som å sitte på en kolle i regnvær og kjenne at det er ekke noe på kroppen som er tørt så skal du inn i teltet som er rått og vått og du ikke får sjangs til å ta av deg jakka engang.. oxo må du på potta, og du har på deg så mye klær at du nesten må kle av deg alt for å få tatt en dump , og når du endelig har fått satt deg ned så har pappdassen blitt vassen i bånn og den klapper sammen og der sitter du med dritt oppetter øra.. og når du endelig har blitt ferdig med tjenesten så går det knapt ettt år så må du inn til din lokale hv øvelse hvert år til du blir grå. og der snakker vi kjedsomhet der er det bare kjedelig objektsikring og sitte og vente i 4 dager på fienden før de endelig kommer den 5te dagen og blir ferdig på en halv time. så er det bare å begynne å glede seg til neste år igjen . håper jeg ikke skremte alle nå ! Når jeg leser sånt er jeg så jæææææævli glad for at jeg ble tjenesteudyktig! Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan Skrevet Juli 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2003 Skal møte opp på Sessvollmoen den 12 aug innen 09.00 . Jeg skal inn i panserbatlajon/brigande nord/6.divisjon . Er det noen som har erfaring med denne tjenesten . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostby Skrevet Juli 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Hv er sløvt! Siter Moped x EVO VI TME x Ducati 748r Solgt =(( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Juli 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Originally posted by Ostby Hv er sløvt! Det kommer an på hvilken tjeneste du får. Jeg er i HV's livvakt og eskorteområde og det er langt fra sløvt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar 16v Skrevet Juli 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Originally posted by Walter_Melon HV er KJIPT!!!! *vil hjem* :mad: :mad: :mad: Hehehe..... E også på Værnes nu..... Huske fan ikke ka troppen eller dritten heite... Men har vært hær i 2 daga, øhh(dettan e ANDRE dagen i "tjeneste") å det e faktisk dritkjedelig. Men ska vente ett par dager ti å se åssen det utvikler seg. Har faktisk å litt lyst til å dra hjem.! Menne... Wasser_Melon: Åssen rom å kasserne bor du på da? Bor sammen me 4 støkker fra samme by som mich + en kar fra Lakselv, så det e jo ganske festli på rommmet. Bor på Agdenes kasserne! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Juli 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Originally posted by Cozzie Da ses vi :D Skal til Madla i luftforsvaret. Skal møte opp om .. jikes! 2 uker akkurat! (20. juli) Noen som vet om det er noe gøy der? Treningsmuligheter på fritid? Har man fritid? Er maten god? Får vi kjøre bil i leira? :D Er det hardt? Er ikke spessielt gira på førstegangstjenesten, men må man, så må man. (Må jo lære seg å brette klær en gang) :D Er fint på madla, bare man tar det for det det er.. en håpløs barnehage der barnehageonklene er værre enn barnehagebarna.. gjør som folk sier, og alle er glade og fornøyde. Dessuten er det lett å få den tjenesten man vil etterpå når man har vært der... setter opp ønsker og sånt, og jeg kjenner VELDIG få som ikke fikk oppfyllt ønskene sine.. men dette var i 2000 da..:) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hammer Skrevet Juli 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Originally posted by Walter_Melon Jeg tror jeg er i tropp 3 kompani 15 eller noe sånt.. Bor i det gule huset som er helt til venstre. Husker ikke hva det heter. Men å kalle tre køyesenger og seks skap for "toppmoderne" syns jeg var skuffende.. Utover det var det jo grei nok bostandard. Bor på rom med noen folk fra Oslo-kanten så det er ingen uforståelige dialekter å forholde seg til ;) Begynner forresten å bli ganske lei av å "avvente" nå.. Har "avventet" i kanskje 20 timer til sammen nå tror jeg. mer avventing blir det , men ett lite tips nyt de avventingsstundene og bruk de godt til å tenke seg vekk fra det greiene , .. Siter chrysler voyager 02 modell volvo V40 01 ford mondeo 98 mercedes c 180 94 golf gti 94 mercedes 300 ce 89 mercedes 190 e 2.3 89 ford sierra 83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg