Gå til innhold

rensing av k&n-filter

Ranger emnet

The_Darkness

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp kjøpt meg en golf, (skal lage tråd om den senere) og i den sitter det et k&n-filter som er rimelig tett, er det mulig å rense/vaske dette? og isåfall, hvordan?

Fant ikke noe bedre plass å poste dette, men hvis det er feilplassert så bare si ifra så skal jeg ta kontakt med en moderator.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kjøpe deg et K&N rensesett.

Det inneholder en flaske med rensemiddel og en flaske med olje som du sprayer på etter rensingen for at filteret ikke skal bli så tørt.

Fanger bedre opp støv når det er litt olje på det.

Koster rundt 200 kroner, jeg kjøpte mitt på Bjørnstad Bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har nettopp kjøpt meg en golf, (skal lage tråd om den senere) og i den sitter det et k&n-filter som er rimelig tett, er det mulig å rense/vaske dette? og isåfall, hvordan?

Fant ikke noe bedre plass å poste dette, men hvis det er feilplassert så bare si ifra så skal jeg ta kontakt med en moderator.

Mvh

Har hørt at man kan hiv det i vaske maskinen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv rengjort og renset K&N innsatsfilter/boksfilter til Golf3.

Jeg tok filteret i badekaret, sprayet på rensemiddel, ventet, brukte dusjhodet til å spylle gjennom til det vannet som kom gjennom ikke inneholdt rusk og rask, så gjentok jeg det en gang til.

Husk å spyle filteret fra begge sidene, så all skitten løsner. Så ventet jeg til det var tørt, la det på en håndduk på badegulv med varmekabler, så sprayet jeg på sprayen, lot det tørke og simsalabim, så var det ferdig til bruk..:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider