Gå til innhold

Vankelmotor?

Ranger emnet


OlleellO

Anbefalte innlegg

Originally posted by maxgets

Japp,det var ett lovforslag som ble avslått:)

 

Så ble det vedtatt i EU, og Norge har gjennom EØS avtalen såvidt jeg vet forpliktet seg til å følge den regelen..

 

RX 8 er vel den første modellen som blir tatt inn gjennom ofisielle kanaler med dobbel volumavgift.

 

Dette er en ordning jeg ønsker velkommen ut fra avgiftssystemet vi har i dag, wankelmotorer bruker jo mye bensin, og forurenser derfor mye i forhold til volum.

 

Men i utgangspunktet er det selvsagt på trynet med volumavgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eNeRgYs

 

Husk at ved import så blir volumet i en rotasjonsmotor ganget med en faktor. Har ikke i hodet hva den var, men mener det var *2. Noen som vet?

Det er å gange slagvolumet med 2 ja :(

 

Typisk Norge!

 

Bare fordi det er en annen teknikk, en annen type motor, i person biler, så dobler de avgiftene! faen ta!

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hvaskjera

Så da kan jeg bare legge drømmen om en brukt rx-7 på hylla da?

Da blir jo avgiftene 10-20000 mer!

Faen ta de forpulte idiotene som lager sånne hælvetes regler, de skulle ha vært skutt hele gjengen, bare sånne misunnlige små feite jævler som skal gjøre livet sur for alt og alle:mad:

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjaa

Det er å gange slagvolumet med 2 ja :(

 

Typisk Norge!

 

Bare fordi det er en annen teknikk, en annen type motor, i person biler, så dobler de avgiftene! faen ta!

 

Det har vel noe med at volumet i en wankelmotor ikke kan sammenliknes direkte med volumet i en ottomotor, altså er det bare rett og rimelig at man har en formel som gjør at beregningen blir noe mer riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by candyman

[b

Så da kan jeg bare legge drømmen om en brukt rx-7 på hylla da?

Da blir jo avgiftene 10-20000 mer! [/b]

 

hmmm... fordi en bil blir 10-20 000kr dyrere så lar du være med å kjøpe den?

20000kr er jo ikke allverden i bilsammenheng da..

Er ett sett med felger og dekk det...

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hopless

 

hmmm... fordi en bil blir 10-20 000kr dyrere så lar du være med å kjøpe den?

20000kr er jo ikke allverden i bilsammenheng da..

Er ett sett med felger og dekk det...

 

Tight budsjett. Er ikke sikkert at jeg hadde hatt råd til det uansett, var i kontakt med en kar som skaffa drit billige brukt biler fra japan for en stund siden prøvde å ringe han idag, men fikk ikke taki han. Må finne ut priser å sånn og tenke litt på den så finner jeg ut om det blir RX-7 eller 200.

200 er vell mest realistisk.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by Lord Gryphon

Er det ikke slik at en Wankel motor breuker mere olje enn bensin:D Den gamle modelen. Den nye som sitter i rx-8 så har dem vel fiksa litt på det.

 

Det der er vel litt bull vel... Min Rx-7 bruker ved meget aktiv kjøring ca. 0,9 på mila. Prøv å finn en 80 modell med 150 hk som går på det samme... Oljeforbruket oppgis til å være teoretisk ca. 1:1000 (olje/bensin). I praksis bruker den vel ca. 3 liter i året, når jeg kjører ca 20.000km. Og bare for å ha nevnt det; en wankelmotor skal bruke olje. Den får olje noe tilsvarende en totakter.

 

Bilen har jeg hatt i 13 år og jeg bruker den daglig. Kunne ikke falle meg inn å kjøpe noe annet enn wankel bil neste gang. Og til dere som bare har kjørt stempelmotor... HAHA!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lord Gryphon

Det var nok en liten okse det der ja. Men det er jo det man sier på folkemunne av en Wankel motor bruker mere olje enn bensin og at dem ikke holder lengre enn 100000 km før dem tar kvelden....

 

:D

 

Wankelen holder lenge den, bare du ikke under noen omstendigheter lar motoren overopphete, skifter olje ofte, og lar bilen kjøle seg av på tomgang etter at du har kjørt hardt.. det siste går vel mer på turboen..

 

De tinga jeg vet om hvertfall, men så kjører jeg hverken turbo- eller wankel-bil :D

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår