Gå til innhold

Finnes det noen 240's som faktisk bruker lite bensin ?

Ranger emnet

Erik_B

Anbefalte innlegg

skal selge min 245 om ikke så lenge. ombygd og godkjent med turbo diesel motor fra 92-mod bmw 5-serie,5trins getrag,gromt understell,alt elektrisk utstyr etc. for å nevne noe. 150hk og 330n i motoren. bruker 0.8liter på milen på vanlig småkjøring og ned i 0,6 på lang kjøring.. en bra bruksbil/til og fra jobb bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

damas 240 med b230k har ikke gått over litern siden vintern, da byttet jeg filter, plugger, rotor, fordelerlokk.. den er kjørt 290km å er vedlikeholdt jevnt og trutt..

selv om jeg svinkjører så har jeg enda ikke fått den over litern.. men en K-motor er DAU.. mangler Turbo.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha... min lå på ca 1,5-1,6l på bykjøring med en relativt hard høyrefot. var jeg heldig, 1,3l på langkjøring på mila... :P Når jeg nå bytta til m47, har jeg fått pressa den ned i 0,9-1,0l på langkjøring:D 1,2-,1,3 med hard høyrefot:D Syns ikke det er så gæærnt, men en jeg kjenner hadde en b230k i 740'n sin, og han klarte å få den ned på 0,7-0,8 bykjøring:thumb

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp dieselmotorn min og bytt råde + lager, da går den billig, brukte litt over halv tank til tr.heim fra gardermoen

Diesel blir også vurdert, men tror ikke det blir aktuelt og bygge om den jeg har.

Om jeg går for diesel, så er det en viss fare for at det blir noe annet enn Volvo.

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel blir også vurdert, men tror ikke det blir aktuelt og bygge om den jeg har.

Om jeg går for diesel, så er det en viss fare for at det blir noe annet enn Volvo.

Erik

Hadde nå hvertfall blitt en revulusjon fra en trimmet B21 motor til en "kvass" D24? motor :P

Men en dyr begynnelse men rimelig i lengden er vel å bygge om til gass drift

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 245 papa hadde før gikk på 0,7-0,8 den.

Det var en B230A motor, enten var speedometeret riv ruskende galt, ellers så er den motoren "one of a kind".

Det var med 4trinns manuellkasse, og bilen var egentlig en skambruksbil, som var så opprusta at man ikke kunna reservehjulet i bagasjerommet en gang, da datt det bare ut.:)

Ellers har jeg ikke vært borti noen volvo med B230motor som har gått på under literen, og den 245`n jeg har nå, bruker mer på langkjøring enn på småkjøring.(?)

Men får se når jeg får start på diesel 240`n som jeg holder på å bygge, om det blir noe lavere forbruk da.(D24TIC, med A/W71 kasse)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på å gjøre et forsøk til, på å få ned forbruket på turbovogna.

Burde kunne gå under literen på langkjøring , men det er vel det lave komp. forholdet i B21ET som er den største "synderen" ang. forbruket.

Klarer ikke å gå noe magrere enn lambda 0,9 på dellast , før den begynner å rykke.

Opp med komp. forholdet, og ned med ladetrykket er vel den best løsningen rent forbruksmessig. Men da kan man vel like gjerne bytte bil :(

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider