bvg Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Hei alle sammen.. Jeg har bestillt vikingchip og wg her på forumet i et svakt øyeblikk, og det blir antakelig innstallert om en ukes tid eller to. Men siden jeg ikke har trykkmåler har jeg liten lyst til å skru opp trykket selv. I den anledning ringte jeg til min lokale volvo-forhandler og spurte de på verkstedet der, men de ville ikke gjøre det! Han sa at det ville medføre at toppen gikk, etc etc...og at motoren ikke var konstruert for dette. jeg sa at dette har jo mange gjort før meg, både med org turbo/ic og med modifisert. har ikke tenkt ¨på noe høyt trykk heller, 0,8 hadde jeg i tankene. Jeg refererte til det orginale turbo+ kittet som kunne fås til FK motorene, som ga 170hk eller noe slikt på samme motor, men det var visst så lenge siden at han ikke huska sa han... Er det bull det han sier eller er det skadelig med 0,8 trykk på en 95mod 230FK som har gått 135.000km og er nettopp fått ecomax og wg, men ellers standard? Burde jeg ha mindre trykk, feks 0,5? God helg til alle! cheers Mvh Bjørn Vegard Siter 74 Escort 81 Ford Capri 95 Volvo 940 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 kjør på , tåler 0.8 ! ring noen andre som kan gjør det viss di plent ikkje vil gjer det! turbo+ til FT ga 190.... og det er jo ca samme motor! Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 turbo+ kan monteres på fk og..hva er foskjellen ante? jeg vet ikke hva det skal være, er jo bare ennen wg styring.. men hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt en trykkmåler(et par hundrelapper for autogauge) for da har du styring på hva som egentlig skjer, og ikke bare "ser omd et går bra", da jeg ser på det som litt riski hvertfall! hehe men ja da kan du bare juice opp til 0.8 og fremdeles sove godt som det sies, men invester i en måler så du vet hvor du lander Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 vettkje eg vel ronny , hehe , ville bare sei d eg visste , sånn at eg ikkje tok vann øve håve.. men få gang på en måler du , og skru opp , 0.8 er gullfint på di motorene! passe miks mellom holdbarhet og hk :) Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoPower23 Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Hei alle sammen.. Jeg har bestillt vikingchip og wg her på forumet i et svakt øyeblikk, og det blir antakelig innstallert om en ukes tid eller to. Men siden jeg ikke har trykkmåler har jeg liten lyst til å skru opp trykket selv. I den anledning ringte jeg til min lokale volvo-forhandler og spurte de på verkstedet der, men de ville ikke gjøre det! Han sa at det ville medføre at toppen gikk, etc etc...og at motoren ikke var konstruert for dette. jeg sa at dette har jo mange gjort før meg, både med org turbo/ic og med modifisert. har ikke tenkt ¨på noe høyt trykk heller, 0,8 hadde jeg i tankene. Jeg refererte til det orginale turbo+ kittet som kunne fås til FK motorene, som ga 170hk eller noe slikt på samme motor, men det var visst så lenge siden at han ikke huska sa han... Er det bull det han sier eller er det skadelig med 0,8 trykk på en 95mod 230FK som har gått 135.000km og er nettopp fått ecomax og wg, men ellers standard? Burde jeg ha mindre trykk, feks 0,5? God helg til alle! cheers Mvh Bjørn Vegard hei du..Lader 0,9 m min FK m turbo+ går så fint så... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 ladda 1,3 på min orginale motor jeg.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bvg Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Ja takk for svar. Jeg har tenkt å sette inn trykkmåler etter hvert, så det er ingen problem. Ble bare overraska over hvor negativ volvo var, men de vil kanskje ikke anbefale noe slikt tilfelle noe går galt, åsså kommer jeg tilbake og sier at "han kameraten din sa det var greit....!" Men da prøver vi oss på 0,8, tut og kjør. :) Siter 74 Escort 81 Ford Capri 95 Volvo 940 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 tut og kjør på 0,8 du, ikke noe problem det...! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Rune Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 hei du..Lader 0,9 m min FK m turbo+ går så fint så... Har du bytta t H.Turbo? Siter -2001 Volvo S60 2,0L Turbo -1991 Volvo 940 (Solgt) Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 trenger ikke bytte til Høytykks-turbo... akkurat samme turboen på høy og lavtrykk, bare wastegate-aktuatoren som skiller. til trådstarter kan jeg si at til 0,8 bar ville jeg heller gått for EcoTrim ( Heter den ikke det?).... da sparer du litt bensin, og får ca samme effekten... eco max er for HØYE ladetrykk over 1 bar. Men på en annen side kan jeg bekrefte på min B230FT at det skjer ikke "SÅ" mye mer på 1,1bar som på feks 0,8bar; så kjør på med 0,8 med god samvittighet:) En Volvomekaniker i dag er ikke som for 10 år siden... i dag er de bedre på pc enn skruing får jeg inntrykk av hvertfal.... og forstillings-deler da...hehe... :op Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Ja takk for svar. Jeg har tenkt å sette inn trykkmåler etter hvert, så det er ingen problem. Ble bare overraska over hvor negativ volvo var, men de vil kanskje ikke anbefale noe slikt tilfelle noe går galt, åsså kommer jeg tilbake og sier at "han kameraten din sa det var greit....!" Men da prøver vi oss på 0,8, tut og kjør. :) for å si det sånn, volvo her hjemme har hvertall ikke peil på de motorene.. hade en diskusjon med min venn turbojonas her på forumet, og han vill ikke høre "hva han far hadde å si", så det endte opp med at vi spurte alt ifra gamle "goasser" til en rimelig ung som etter hva folk der sa hade veldig roen på ft/fk og hadde trimme en del på de blablaukeblad, og samtlige der var 110%sikkre p åat det var forskjellige hjerner og hele oppsettet på motoren var anderledes, men alikevel var det ingen som ville prøve å forklare når jeg fikk dem til å se i den lille (den er vel) grønne boka, der nr. på de alternative boksene på fk og ft var helt like.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bvg Skrevet Juni 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 til trådstarter kan jeg si at til 0,8 bar ville jeg heller gått for EcoTrim ( Heter den ikke det?).... da sparer du litt bensin, og får ca samme effekten... eco max er for HØYE ladetrykk over 1 bar. Jeg har allerede bestillt så det er litt seint. Jeg klinte tell med ecomax først som sist...er noe som heter "mye vil ha mer....." kan jo hende det skjer mer etter hvert. :well Siter 74 Escort 81 Ford Capri 95 Volvo 940 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520i Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Kom til halden...... Har mekanikkere som driver med slik(merk rød 242) , og en kundemottaker som elsker det.... Kan evt. legge imellom 2 skiver mellom trykkdåsa og turbohuset == ca 0,8 bar Funker fint.... er det som er gjort på 940 Turbo polisbilene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Like greit å bytte wg`n også, så er du sikker på at du får et jevnt ladetrykk (hvis den orginale begynner å bli dårlig) ... Venter på samme "pakke" som deg, så blir godt med en oppgradering snart :) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 vil bare gjøre d klart at d er 2 typer B230FK en med underspyling og en uten..er også noen med mitsubishi turbo og noen med garret turbo.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.