Gå til innhold

oppjustere turbotrykk på FK

Ranger emnet


bvg

Anbefalte innlegg

vil bare gjøre d klart at d er 2 typer B230FK en med underspyling og en uten..er også noen med mitsubishi turbo og noen med garret turbo..

 

nei, underspyling kom i samtlige motorer fra starten av 1993 og varte 940-serien ut.

de første modellene av FT fra 1990 til 1994 ble det brukt garrett og mitsubishi om hverandre.... etter 1995, da FK kom, har hvertfal jeg aldri sett annet enn FK og FT'er med Mitsubishi-turboer (orginalt!). dog ,finnes noen som bygger om i ettertid.... bygde selv om fra Garrett til Mitsubishi.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på 0,8 med god samvittighet ja.

Hvis man begynner å lade VELDIG hardt, så kan det hende at den originale intercooleren ikke blir den samme igjen, merk: dobbelt så stor.

0,8 går kjempebra.

Har en kammerat som har en FK-motor fra 95(med underspyling og garret turbo), og han kjører på 0,6.

Kjørte på 0,9 bare før, men nå har vi bytta det meste i motoren hans, så han Har like mye hk. på 0,6 som han hadde på rundt 1bar før.(og mer dreiemoment)

Det ska vel være ca. 180 i hans nå, og var ute og prøvekjørte den i går i 06:00 tiden etter å ha skrudd hele natta, og det gikk som faan.

:thanks

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på 0,8 med god samvittighet ja.

Hvis man begynner å lade VELDIG hardt, så kan det hende at den originale intercooleren ikke blir den samme igjen, merk: dobbelt så stor.

0,8 går kjempebra.

Har en kammerat som har en FK-motor fra 95(med underspyling og garret turbo), og han kjører på 0,6.

Kjørte på 0,9 bare før, men nå har vi bytta det meste i motoren hans, så han Har like mye hk. på 0,6 som han hadde på rundt 1bar før.(og mer dreiemoment)

Det ska vel være ca. 180 i hans nå, og var ute og prøvekjørte den i går i 06:00 tiden etter å ha skrudd hele natta, og det gikk som faan.

:thanks

 

Hehe:D

Morro:D

-2001 Volvo S60 2,0L Turbo

-1991 Volvo 940 (Solgt)

Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår