Gå til innhold

Tips ved kjøp av Tahoe

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Bilen er herlig å kjøre. Og det går greit unna hvis man trøkker ned pedalen også. Forløpig er det kun skvettlappene som ikke fungerer en gang slik de henger nå som ikke har vært bra.

 

Hadde vært kos med lpg. For disse bilen er jo tross alt litt tørst. Men da får jeg heller kjøre finere enn jeg gjorde før. Da gikk det unna av og til, kan du si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen er herlig å kjøre. Og det går greit unna hvis man trøkker ned pedalen også. Forløpig er det kun skvettlappene som ikke fungerer en gang slik de henger nå som ikke har vært bra.

 

Hadde vært kos med lpg. For disse bilen er jo tross alt litt tørst. Men da får jeg heller kjøre finere enn jeg gjorde før. Da gikk det unna av og til, kan du si...

 

hehe, ja det er en deilig bil å kjøre! Men du kan nesten se bensin nåla gå til venstre å speedometeret til høyre=) så kan du jo begynne å hilse på tungtransporten nå, fordi det er jo lastebil den tahoen,hehe!

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sant at du nesten kan se at bensinmåleren beveger seg. Ihvertfall hvis en ikke lusekjører...

 

Misunnelig på at jeg kommer meg inn i garasjen nå, jay :D

 

Noen som vet hvor strenge politiet er hvis man kjører over åtti i 90- 100-sonene? Er jo egentlig ikke lov å kjøre i mer enn usle 80... Er ikke vant med at det er så mange som kjører forbi meg...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok det. Er litt for glad i å kjøre bil til at jeg kommer til å tørre å kjøre stort over 110. Men det vil ikke bli billig å bli tatt..

 

Tviler selv at de gidder å stoppe meg/oss i drøyt 100 i 100-sonen, vi holder jo flyten i trafikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tommeliten

Først og fremst, gratulerer med ny bil.

Jeg hadde en 2001 Tahoe for noen år siden.

Hadde den i to år. Den var kjørt 16.000km når jeg kjøpte den og ca 45.000km når den ble solgt.

Jeg tviler på at noen gidder å bry seg med om du ligger over 80km/t. Jeg hørte aldri noe om det hvertfall.

Du må betale for lastebil i bomstasjonene, ellers får du faktura i posten.. Jeg vet desverre det av erfaring.

 

Lyktene har en lei tendens til å ta inn vann. Jeg fikk nye baklykter, frontlykter og parklykter på garantien p.g.a. dette.

Reima som driver dynamo osv. ble byttet to ganger grunnet støy. Utenom dette, så fungerte bilen fint de to årene jeg hadde den.

Jeg gjorde en rekke modifikasjoner på min og tenkte jeg skulle fortelle litt om det.

Min var sort, så sorte blinklys var det første jeg kjøpte. De svære traktorblinkersene som settes på her i Norge skjemmer ut hele bilen.

Skvettlappene likeså. De settes også på her i Norge fordi vi har en lov som sier at skvettlapper på "lastebil" skal henge max så langt over bakken.

Få dem av og kjøp orginale Chevrolet skvettlapper. Det ser ti ganger bedre ut. Og koster fint lite. Tror jeg betalte 6-700kr for alle fire. Inkl. montering.

Skvettlappene som er montert her er festet i bakskjermen med en selvborrende karosseriskrue. Her ruster det.

 

Hvite parklys forran med oransje blinklyspære blir også pent. Lexuslykter bak ser grusomt ut. Det ser jeg nå i ettertid.. hehe.

Senkesett er billig og enkelt å montere. Jeg hadde ett sett fra Ground Force som senket 2" forran og 3" bak.

Settet besto av to fjærer, to nye nøkkler til torosjonsstavene forran og to spacere til Autoride sensorene. That's it.

Monteres på en drøy time av en som har litt peiling.

Dekk og felger er jo ett must. Der tok jeg den helt ut og kjørte på 22x10" felger med 305-40R22 dekk. (samme dim som står orginalt på SRT-!0 RAM)

Og viktigst av alt, ett greit eksosanlegg. Ikke så gøy å kjøre stor bensin V8 om det ikke høres slik ut.

Jeg hadde ett Flowmaster anlegg som het American Thunder. 2x2-1/2" med ett utløp på hver side bak bakdekkene. Gromlyd.

Den nye sorten Tahoe burde vært levert med slik eksos fra fabrikk.

Sjekket akkurat pris på ett slikt og det ligger på ca $450 i USA. Billig.

 

Noen bilder til inspirasjon. ;)

Montert grill-insert, alu bowtie og blanke parklys.

108_0863.jpg

Orginal mot modifisert front.

IMG_0230.jpg

Orginal mot modifisert side. Med dekk/felg. Før senking.

IMG_0235.jpg

Ferdig modifisert.

CRW_1103_RT8.jpg

 

Mvh

L.Arve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man det. Et fint stykke Tahoe.

Blinklysene har jeg tenkt å bytte ut tidlig. Lurte på å finne slikt deksel til baklyktene eller noe slikt.

Og den grillen du har. Den har jeg siklet litt på rundt på nettet. Ser bra ut med slik. Lurer på om det blir like bra sammen med lyktebøylen? Og eksosen kunne godt laget litt mer lyd. Ikke mye,men litt fin dyp brumming sier jeg ikke neitakk til.

 

Senking og dekk får eg ikke råd til med det første. Stereo er som kanskje nevnt tidligere ca første pri.

 

Og takk så mye for inspirasjonen.

 

Og hvis det er noen som har lagt stereokabler i Tahoe,så kom gjerne med tips. Er ikke så lenge til jeg begynner med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis det er noen som har lagt stereokabler i Tahoe,så kom gjerne med tips. Er ikke så lenge til jeg begynner med det...

Hehe. Det har jeg også gjort. Gadd ikke skrive noe om det i natt, men here goes:

Jeg hadde en Panasonic headunit og veksler. En sånn blackpanel touchscreen. Husker ikke modellnavn.

Audiocontrol The Epicenter, og Audiocontrol HPX signalprosessor som sto for signalet. (dette tror jeg faktisk jeg har liggende ett sted)

Cd-veksler er fint å ha i det lille rommet over venstre bakhjul. Der hvor lastenettet ligger orginalt.

 

Jeg satte i to Maxxima batterier og la opp 0 gauge kabel mellom batteriene. Laderele er ett must om du skal ha flere batterier.

Ett batteri i motorrom og ett under gulvet bak førersete. En Kicker KX500.2 drev ett Focal treveis frontsett.

1" Diskant, 4" mellomtone og 6.5" bass. Alt fikk plass bak den orginale nettingen i fordørene.

En Kicker KX500.2 drev to Kicker 8" mellombasser.

Og en Kicker KX1200.1 drev tre JL Audio 12" i lukket kasse som jeg monterte i gulvplaten bak. Forsterkerne hang på skilleveggen.

Det er god plass til kabler over alt. Jeg la opp separate kabler til alle elementene gjennom den orginale pakningen mellom dør og dørstokk.

0 gauge kabel gikk også fint gjennom den orginale kabelgjennomføringen i torpedoveggen.

 

Jeg la alle kablene under midtkonsollen og ned under gulvet bak. Skal du bruke alle tre setene, så må du nok finne en annen løsning enn det.

Men det er god plass så det bør ikke by på problemer.

 

Grillen jeg hadde var bare noen biter som var skrudd over den orginale grillen.

Montert på 2min og kostet vel $150-200. Tror ikke det gjør noe om du har kufanger.

Jeg handlet alt utstyr til bilen herfra: http://www.truckperformance.com/

Greie folk, kjapp levering og ikke minst gode priser.

 

Er det noe spesifikt du lurer på så når du meg på MSN også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La deg til på msn. Så har jeg deg der.

 

I første omgang putter jeg inn sub og forsterker som jeg har liggende. Ikke råd til ny stereo nå rett etter innkjøpet av bilen.

 

Hadde egentlig tenkt å strekke opp en ca 35kvadrat ledning. Kommer vel langt nok med dette. Har ikke kjøpt inn enda.

Er fristet til å putte inn midtkonsoll istedet for midtsetet. Men det blir nok der en stund uansett. Så kablen får jeg heller ligge langs sidene.

 

Hvor er det best å putte strømkabelen gjennom torpedoveggen? Ligger det noen kabler som kan lage støy i signalkablene noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hvor jeg la signalkablene ligger det ingenting annet. Derfor la jeg dem der.

Hva som ligger under teppene langs dører og slikt vet jeg ikke.

Det går en kabelpakke gjennom torpedoveggen rett bak rattet. Her tok jeg inn strømkabelen.

Husk å tette rundt kabelen/pakningen etter at du har dratt gjennom kabelen. Kjipt å få inn vann der i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ett insugskit jeg hadde.

CRW_1104_RT8.jpg

Provisorisk montering av stereo. Her mangler midbass og forsterker.

IMG_2220.jpg

Her ser du komponentsettet i den ene døra. Panasonic spilleren og HPX'en montert der hvor den orginale 1-1/2DIN spilleren sto.

Og kontrollen til The Epicenter montert i ett ledig hull ved tåkelysbryterne.

IMG_2228.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bilder av det ferdig. Bilen ble solgt like etter at det var ferdig montert.

Det så nesten slik ut. Bare at jeg monterte platen på veggen bak basskassen.

Jeg monterte både eksos og innsugskit samtidig, så jeg vet ikke om innsugskittet gir noe mer lyd.

Eksosen er uansett såpass billig at det bør du koste på deg. ($446.39 i linken jeg postet)

Du kommer ikke til å angre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår