Boddiz Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Har en Pioneer TS-W3004SPL i 46liters bassreflekskasse slik som Pioneer selv anbefaler. Men jeg lurer på hvor stor bassrefleksrøret skal være? Har nå 1 stk på 6,5cm i diameter montert i kassa - men mistenker at dette er i det minste laget... Noen synspunkter? ------------- en annen sak: hvor mange timer må man spille med elementet før det er innspillt? Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ShyFx Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Hei! ja, en bassport på 4" i diameter er mere passende. Men er ikke sikker på lengda. Ca lengde på 16cm men det beste er og bruke et programm til og regne ut det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Lengden/diameteren kommer ann på hvilken frekvens du vil tune subwooferen. Last ned winisd pro, der velger du element (eller legger det inn hvis ikke data står der) skriver inn størrelsen på din egen sub og hvilken frekvens du vil tune den til. Da vil den vise størrelse på rør også. Er langt fra noe fasitsvar på dette, velges etter egen smak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Lengden/diameteren kommer ann på hvilken frekvens du vil tune subwooferen.Last ned winisd pro, der velger du element (eller legger det inn hvis ikke data står der) skriver inn størrelsen på din egen sub og hvilken frekvens du vil tune den til. Da vil den vise størrelse på rør også. Er langt fra noe fasitsvar på dette, velges etter egen smak. Hmm, ok. Men jeg finner ikke alle specs jeg trenger 3004SPL, og den ligger ike inne... what to do? Genialt program btw :) Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 QTS 0.32 VAS 37.46 FS 26.2 Skal være alt man trenger, er bare å trykke new project. Og så new der man velger element. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 QTS 0.32VAS 37.46 FS 26.2 Skal være alt man trenger, er bare å trykke new project. Og så new der man velger element. Ok, trodde jeg trengte mer info. men det funket med de tre "tallene" der. Programmet funker fett det. Men jeg får ikke velgt eller endret bassrefleksrøret (vents). (har valgt bassrefleks /vented selvfølgelig) anyone? Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 QTS er en kalkulering av annen info, så dekker endel. Mulig at programmet kun viser hvilken lengde på rørene du må ha for å nå gitt tuningfrekvens (stilles under box). Så taster man inn diameteren og antall rør, så regner den ut lengde for å nå gitt tuning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 QTS er en kalkulering av annen info, så dekker endel. Mulig at programmet kun viser hvilken lengde på rørene du må ha for å nå gitt tuningfrekvens (stilles under box). Så taster man inn diameteren og antall rør, så regner den ut lengde for å nå gitt tuning. AHH, takk :D Har tunet min 12" slik at den får en "peak" på 36hz. er det en fordel om jeg monterer ett til 6,5cm rør (13cm dypt) til, slik at det blir 2 stk totalt? Da vil elementet få en "peak" på 50hz... Hvor langt ned på hz-skalaen hører øret? Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg