Gå til innhold

Kjørecomputer på Vectra (B) 96mod?

Ranger emnet

P-in-P

Anbefalte innlegg

Hmm, tja, jeg har gått GK og VK1 elektro og er en hardbarka datanerd med god sans for slikt så om jeg hadde kommet inni der og fått tak i et nytt display tror jeg nok jeg skulle greid det, men det jeg lurer på er hvordan en kommer inni der! Hvis en må begynne å demontere store deler av dashboardet vil jeg ikke gjøre det da det kan gjøre at det hele begynner å knirke +++ men dersom det er lett å ta ut bare kjørecomputeren så hadde det ikke vært noen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta ut hele instrumentet, og for å få ut det, må du ta av lysbryter, luftdyser på begge sider, rattstammedeksel osv.. Det kan være fort gjort å ødelegge disse tingene hvis du ikke har gjort dette før, og det nye displayet må programmeres med Tech 2 før det fungerer riktig. Tech 2 er det feilsøkingsinstrumentet Opel bruker. Derfor burde du vel kanskje levere bilen på ett verksted? Be om ett pristilbud, jobben burde ta mindre enn en halvtime, så da blir det jo ikke så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Dette er såre enkelt. Du trenger et nytt display selvfølgelig. skru av dekselet rundt rattet. bak dette finner du 2 skruer som fester plasten rund speedometerenheten. Fjern luftdysene (bruk søkerblad/smørkniv el. for å oresse inn tappene og lirk ut. Dette kan være litt knot første gang, men det går greit med litt tolmodighet) fjern så skruene som dukker opp bak disse.

Fjern lysbryterenhet (nappes ut) fjern skruer som dukker opp bak denne. Da skal det være mulig å ta ut hele speedometer enheten. Displayet er skrudd fast i denne. monter i omvendt rekkefølge. Husk at du ikke må sette på tenninga mens enheten er ute, ellers må du innom opel for å resette airbag lyset. Det enkle displayet med klokke/temp/radio koster 500 hos skroten, utvidet med forbruk etc. det dobbelte. x2 nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider