Gå til innhold

Mercedes-Benz C-Klasse 180

Haukis

Anbefalte innlegg

Sett litt på denne bilen!

Er de et bra kjøp tru?

Åssen er bilen?

Sprek motor?

hei.

bror min kjøpte en 94 c 180 tidligere i år.

er jo bare 122hk og 170nm så er jo ikke noe racer bil

har jeg vært deg så har jeg satsa på 200 eller 220.

de første moddelene er plaga med litt rust.

så se etter det:)

har ikke hørt noe om motorene i disse.

om det er noe feil eller noe.

LYKKE til med mb kjøp:D

Masse mb deler selges, ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit fin bil , billig driftsutgifter... Ang rust er det spesielt på dørene du må se etter... Under de gummilistene på dørene...

Ellers vet jeg ikke om noe mer... Er meget fornøyd med kjerra mi.. C180 94model Elegance.

En 220 er ikke dumt å kikke etter... litt mer power der... 150HK ;)

Har heller ikke hørt noe ang motorene på disse jeg heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...
  • 2 weeks later...
Helt greit fin bil , billig driftsutgifter... Ang rust er det spesielt på dørene du må se etter... Under de gummilistene på dørene...

Ellers vet jeg ikke om noe mer... Er meget fornøyd med kjerra mi.. C180 94model Elegance.

En 220 er ikke dumt å kikke etter... litt mer power der... 150HK ;)

Har heller ikke hørt noe ang motorene på disse jeg heller..

INGENTING er billig med C180 !

1. Bilen bruker i SNITT 1 L på mila ! det er fordi den er ALT for tung iforhold til motorytelsen! , Sats på en C220 ;)

2. Deler til MB er DYRE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Vær litt forsiktig.. jeg ville sjekket noe av det mest vanlige på disse bilene! bærekuler, fjærer forran og bak, styrestag, styredemper. dette er billige vanlige ting.

men pass opp for gåene toppakkaninger, og OLJE i motorledningsnettet! dette er veldig vanlig for tiden! da må du ta av det dekselet helt forran på motoren, å ta av stiket på kanføleren, du kan kanskje se det hvis det svetter mye! det som er problemet er at olja går inn i ledningsnette, helt opp til motorstyre enheten (DYR!!) lambdasonden før latt og resten av ledningsnettet, så med motorstyrenhet så kommer prisen ca på 20-25000! så sjekk dette nøye! bilene går ikke noe serlig bra.

Menn Med Hjærne, Kjører Bil Med Stjerne!

90' mod 190E 2L (prosjekt)

86' mod 2,3 16v (vrak..)

87' mod 2L (delbil)

90' mod BMW 5'er (E34 bruksbil med 375 på teller'n!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGENTING er billig med C180 !

1. Bilen bruker i SNITT 1 L på mila ! det er fordi den er ALT for tung iforhold til motorytelsen! , Sats på en C220 ;)

2. Deler til MB er DYRE!

Min C180 bruker i snitt 0,7/0,8L på mila, men at delene er dyre stemmer:p kjøpe intervall rele til vindusviskeren nå, kostet 1280kr+mva:S

heldigvis får jeg ansattrabatt på deler:p

1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt)

1995 Audi S6 2.2tq automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har akkurat kjøpt meg en c180 jeg også.. måtte jo ha noe artig til vintern vettu:) Ser "feilene" dere skriver om den, har ikke merket noe enda, men er vell slike ting som man burde være obs på.. Har ikke hatt noe problem med min ennå, men ting kommer vell med tiden:)

Mercedes benz c-180 - bruksbil

Vw prosjekt - vr6?

Audi 80 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

C180 er helt greie biler, men 1.8 er litt tamt, 2.0 er mye mere kjørbar, altså C200, men C180 er vanlig og billig...

De første modellene hadde problem med oljelekk bak på topppakningen, har topppakning vært skiftet skal det ikke være noe problem, da det er boltene som var problemet, ellers så har noen av disse litt morkent ledningsnett til coiler og luftmassemåler, samt luftmassmåler er forbruksvare her som på alle biler. Om du napper av plastdekslet foran toppen så sjekk for olje i ledningsnettet til "dingsen" der, kan bli dyrt, emn om det stoppes i tide er det nok reparerbart.

Motortypen påstås av mange å være den beste Mercedes har laget, med unntak av topppakningsproblemet på de første.

Rust er en del av dise plaga med, spesielt tidlige modeller, men det syns som oftest.

Så med unntak av at 1.8 literen er litt i daffeste laget, så er det noe jeg heller ville satsa på en f. eks. golf eller hva man finner i tilsvarende prisklasse.

Elegance eller avantgarde er de mere påkostede, classic er mere kjedelig.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider