Ayapuri Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Er du sulten etter ny kjøresimulator? Du har to valg: Enten vente på ny Gran Turismo, eller skaffe deg Tourist Trophy. Det var faktisk litt overraskende å finne ut at Gran Turismo 4 var det mest solgte spillet i Norge i 2005, uansett plattform. Vi visste liksom at det var populært, men ikke at det var så populært. Om ikke annet, beviser det at titler som mer enn noe annet fokuserer på selve kjøreegenskapene i bilene, uten å faktisk føles ut som et ordentlig spill, slår an. Siden utviklerne av GT-serien også har designet Tourist Trophy, er det overhodet ikke rart at likhetene de to spillene i mellom er mange. Detaljnivået, kjørefølelsen, oppsettet – og manglende skademodell – er på mange måter direkte hentet fra den bilbaserte storebroren. Selv mange av banene er de samme som i Gran Turismo. For entusiaster Men det betyr absolutt ikke at dette er noe uinspirert blåkopi. Kjærligheten til motorsykler synes tvers gjennom, akkurat som Gran Turismo er full av kjærlighet til biler. Det er, som forventet, en lang rekke heftige sykler å velge mellom. Eller, ikke alle er like heftige, for du begynner faktisk med scootere. Men det ultimate målet er naturligvis de råeste motorsyklene vi har sett. Litt skuffende er imidlertid at det fokuseres nesten kun på japanske produkter, og europeiske maskiner er underrepresentert. Men de virkelige fartsentusiastene kjører vel bare japanske sykler uansett? Spillets sentrale punkt er karrieremodusen. Denne er imidlertid noe forenklet i forhold til Gran Turismo. Du har fire lisenser du må gjennom for å få tilgang til bedre sykler, lisensene består selvsagt av en rekke tester som finsliper ferdighetene dine. Når du har kommet deg gjennom lisenstestene, er det bare å hoppe uti selve løpene. Til forskjell fra Gran Turismo er det imidlertid ingen penger som tjenes opp, og følgelig blir du ikke nødt til å kjøpe deg bedre kjøretøy. Nye sykler låses opp ved å vinne visse løp, noe som er raskere gjort enn å tjene penger for å få kjøpe drømmebilen. Så litt av følelsen av å ha jobbet hardt for å oppnå de bedre maskinene er borte. Det er også færre muligheter til å justere syklenes kjøreegenskaper. Mulighetene du har, gir en ganske stor innvirkning, men forventer du Gran Turismo-nivå av tilpasning, vil du bli skuffet. Derimot kan du fikse på din navnløse rytters utseende – et fint utvalg av hjelmer, hansker, drakter og annet utstyr er tilgjengelig. Så ekte som det kan bli Et sted hvor både Gran Turismo og Tourist Trophy briljerer, er naturligvis simulasjonsdelen. Ingen andre spill klarer å etterligne følelsen av å kjøre såpass mektige maskiner i så realistisk grad. Vi kjører riktignok ikke sykkel selv, men har sittet på nok ganger med gærninger som drar 200 kilometer i timen uten å blunke, og har etter hvert begynt å få en viss følelse for vektfordeling og håndtering av motosykler. Det virker for oss at Tourist Trophy gjenspeiler dette meget godt, og krever følgelig en annen type konsentrasjon enn Gran Turismo. Bremsingen, posisjonering av kroppen og akselerasjon fungerer rimelig annerledes, lisenstestene er derfor nyttige redskaper til å lære seg triksene. Akkurat som Gran Turismo er også Tourist Trophy i større grad et simuleringsprogram enn et ekte spill. Manglende skademodellering gjør at du igjen kan treffe andre syklister og bare sprette tilbake på banen. Noe virkelig mål har ikke spillet, annet enn å bli flink og samle flest mulig motorsykler. Tourist Trophy er en tittel som tar seg selv veldig alvorlig, og mangler et glimt i øyet som andre racingspill klarer å prestere. Derfor retter det seg mot seriøse motorsykkelentusiaster, som gjerne vil studere sine løp i detalj og tilpasse kjøreegenskapene til stilen sin. Tourist Trophy bruker de samme grafiske verktøyene som Gran Turismo 4, og kan derfor skilte med fabelaktig grafikk, selv på den aldrende PlayStation 2. Banene, og spesielt syklene er gjengitt i herlig detalj, med super fartsfølelse og delikate refleksjoner og animasjoner som bringer oss nærmere banen og syklene enn noe annet spill. Så, Tourist Trophy føles ofte som en slags mini-Gran Turismo, der mange elementene er tatt bort eller nedjustert. Derfor har det også en mer begrenset appell enn storebroren. Men som en detaljert motorsykkelsimulasjon er det uansett noe av det ypperste du får per i dag, bare ikke forvent en episk følelse eller spillbarhet. http://www.itavisen.no/php/art.php?id=307042 7:43 på ringen med en Yamaha R1 var digg! Men selvfølgelig, man kan kjøre raskere enn det også. Vil bare si at det krever mye mer av deg på sykkel enn i bilen! Legger man seg for langt ned i en sving, går man på trynet. Har du for stor fart over "dumper", hopper du. Havner man på gresset og forsøker å komme raskt inn på veien igjen faller man. Men fyfaen for en aks på disse motorsyklene! Fartsfølelsen her er IKKE som på GT4, her er den bedre. Anbefales! Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarbra Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Regner med å få det i posten i dag. Gleder meg stort til å spille på storskjerm. :) Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.V@$$b0t|\| Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 hvordan er det å dra på hjul ? kan den tippe bakover ? Siter Kjøretøy: golf iv 4.motion TDI & Golf 2 1.6td -audi coupe quattro.prosjektet x golf 2 -91 x golf gti 16v -86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 hvordan er det å dra på hjul ?kan den tippe bakover ? Tror ikke man kan dra på bakhjulet. Dersom man kan, så har ikke jeg funnet ut av hvordan ennå. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Det går helt fint å kjøre på bakhjulet, eller ta stoppie, er bare å balansere den, så kan du kjøre laaangt på hjulet... Ja, den tipper bakover hvis du holder stikka bakover, eller forover hvis du vil det :D Dette er absolut det beste motorsykkel spillet til dags dato. Har det til ps2, og har kjørt alt som går å kjøre der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 da skal jeg prøve etterpå.. så nettopp på hjemmesiden i en video at de drar på bakhjulet og tar stoppie. :D pleier som regel ikke å røre sticka framover eller bakover..det skal prøves..takk cossie Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarbra Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Dersom man ikke kan dra på hjulet blir jeg svært skuffet. Det skal jo tross alt være en simulator. Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Det står jo klart og tydelig over her... Du KAN dra på hjulet, og ta stoppie. Det er også stor forskjell på hvilken sykkel du gjør det med, noen må du slite litt med å få opp, mens andre går opp i 250 km/t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Da klarte jeg 7:28:940 på ringen med en eller annen Trick Star sykkel. Fyfaen for en vill sykkel. Bare synd jeg ikke klarer å temme den. doh Den er god for ihvertfall 7 blank! Med Trick Star sykkelen kan man lett dra på bakhjulet i 250km/t ihvertfall. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullitt_Mustang Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Noen som vet hvor mange baner og sykkler det er på spillet? Virker som et veldig bra spill. Siter "Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort." George Best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Er det ute i butikkene nå? Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AleksanderR Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Finnes dette til PC? Sorry om jeg har gått glipp av noe.. btw, gikk ikke inn på linkene Siter VW Passat 1,9TDI 1998. Green! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pellick Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Finnes dette til PC? Sorry om jeg har gått glipp av noe.. btw, gikk ikke inn på linkene Er nok en eksklusiv PS2-utgivelse dette, produsert av Polyphony og distribuert av Sony. Samme som Gran Turismo-serien :) Siter Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Noen som vet hvor mange baner og sykkler det er på spillet?Virker som et veldig bra spill. http://www.us.playstation.com/Content/OGS/SCUS-97502/Site/ 37baner. Alle fraGT4? Er en ny en så vidt jeg så, Valencia. over 100 sykler... Kjøper dette spillet på lørdann.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullitt_Mustang Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 http://www.us.playstation.com/Content/OGS/SCUS-97502/Site/ 37baner. Alle fraGT4? Er en ny en så vidt jeg så, Valencia. over 100 sykler... Kjøper dette spillet på lørdann.. Takk! Så meget bra ut dette ja. :) Siter "Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort." George Best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg