Gå til innhold

feil lysbruk = 1000,- i bot.

Ranger emnet


Håkon A

Anbefalte innlegg

Originally posted by Essex

 

Han fikk mangellapp og bot på 1000kr

 

stakkars han har mye arbeid foran seg...

 

Jepp, en del timer der ja.. Når det gjelder bakdørene er vel det greieste å få tak i et ekstra sett med dører som man har på under visninga..

 

Men det er vel kanskje ikke alt på den bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Håkon, hadde jeg vært rik så skulle jeg gladelig gitt deg 750,- spenn, selv om jeg er enig med TG1 at det til tider er idioti og kun kjøre med park..eller med alt du har av lekstra lys og for den del...men denne diskusjonen har vi jo hatt på en anne tråd :)

Fin bil by the way Håkon ;D

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by candyman

 

Da ville jeg ha nekta å betale. Tåkelys eller grøftelys og parklys tent samtidig tilsvarer jo kjørelys i følge loven. Dersom det ikke var etter at det hadde blitt mørkt du kjørte da. Så en post som gjalt dette innpå 200sx forumet en gang, gå å søk der.

 

 

Det stemmer faktisk det der. Kurvelys/tåkelys+parklys er kjørelys. Tviler sterkt på at det er godkjent for mørkekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ghia4x4

 

 

Det stemmer faktisk det der. Kurvelys/tåkelys+parklys er kjørelys. Tviler sterkt på at det er godkjent for mørkekjøring.

 

Hvorfor skulle det ikke stemme? Tror du jeg sitter her inne og juger? ;) Og nei det er ikke godkjent for mørkekjøring.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkon, siden du allerede har et fint C-West bodykit, kan du ikke kjøpe lykter også... som her:

rotorworks_1748_23960585

 

Så slipper du å kjøre med vippelyktene oppe, jeg syns hvertfall det ser bedre ut uten... :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har forstått dette riktig:

Grøftelys kan kun brukes med parklys og er ikke lov sammen med kjørelys.

Og i Norge er det påbudt med kjørelys...

(dette har vertfall jeg hørt, godt mulig det er feil)

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by svein

Hvis jeg har forstått dette riktig:

Grøftelys kan kun brukes med parklys og er ikke lov sammen med kjørelys.

Og i Norge er det påbudt med kjørelys...

(dette har vertfall jeg hørt, godt mulig det er feil)

 

stemmer.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by svein

Hvis jeg har forstått dette riktig:

Grøftelys kan kun brukes med parklys og er ikke lov sammen med kjørelys.

Og i Norge er det påbudt med kjørelys...

(dette har vertfall jeg hørt, godt mulig det er feil)

 

Grøfte/tåpelys/kurvelys og alle de andre morsomme navnene de har er tillatt brukt sammen parklys, men ikke sammen nærlys.

 

Det i Norge påbudt med kjørelys døgnet rundt, om kvelden er grøftelys/tåpelys/kurvelys ikke godkjente kjørelys, akkurat som de 21W kjørelysene enkelte biler har, da må nærlys være på for at man skal kjøre med godkjente kjørelys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det såpass at politiet gjør faktisk bare jobben sin. Så å klage på at dem gir bot osv er vel bare tull.

Jeg snakker støtt og stadig med han politimannen som tok lappen min, vi diskuterer veldig ofte, og jeg har ikke noe mot han, det er liksom jobben hans..

 

Det er greit at noen kan være litt "teite" osv av og til, men sånn vil det jo alltid være. Men, ja, dem kan bry seg om annet enn de som bare kjører rundt med bil i byen. Dem gjør som regel ingen eller hvertfall lite harm.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det kan man ikke bruke kurve/tåkelys I DET HELE TATT, så lenge værforholdene ikke tilsier det ( dvs. tåke eller tett snø f.eks..)..

 

Var jo så mye styr med de nye reglene som kom 1. juli i fjor..

 

Før var det vel slik at en kunne bruke kurve/tåkelys sammen med parklys og fjernlys, IKKE med nærlys..?

 

Stod artikler i diverse bilblader i fjor sommer..

 

Stemmer ikke dette altså..?

1992 Audi S4 2,2 tq sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under gode lysforhold kan kurve/tåke lys benyttes sammen med parklys! Det finnes biler som har dette som automatiske kjørelys, f.eks Mazda 626 fra 92 og noen år framover! Kurve/tåke kan også benyttes sammen med fjernlys, men IKKE sammen med nærlys.. Reglene har vært de samme hele tiden, det som har skjedd er at tidligere måtte det skrives anmeldelse og man ble idømt bot, altså mye papirarbeid for purken, for lite penger.. Nå derimot, kan man skrive ut et forelegg for feil lysbruk, dette er jo lett tjente penger og da er det ikke måte på hvor farlig det har blitt med feil lysbruk! Det er kun en måte å få inn mer penger i statskassen, mens politiet stadig klager over sine små ressurser.... Det er noe som heter prioritering, et ukjent ord for norsk politi!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Du tenker på den med andre dørhåndtak enn originalt foran, og uten dørhåndtak bak?

 

Isåfall er det en TDi, og han fikk vel mangellapp såvidt jeg husker, så den må vises på biltilsynet..

La ikke merke til dørhåndtakene, men jeg hørte en "dumpventil" , det er vel ikke helt forenelig med TDI, eller har det dukka opp noe nytt?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Håkon, siden du allerede har et fint C-West bodykit, kan du ikke kjøpe lykter også... som her:

rotorworks_1748_23960585

 

Så slipper du å kjøre med vippelyktene oppe, jeg syns hvertfall det ser bedre ut uten... :)

 

litt over 10k for de lyktene der...

bare å føre over penger basse.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår