Gå til innhold

Vectra B, jager på turtall!

Ranger emnet

reyes

Anbefalte innlegg

Har en 1.8 vectra B 97model.

Kjøpte den for noen dager siden og er meget fornøyd med den.

Men bilen har en tendens til å jage på turtall.

I det jeg starter bilen går den fra 1000 rpm til 1700 rpm til den stabiliserer seg etter noen sekunder.

Men av og til kan bilen også død, har gjort det nå i et par lyskryss.

Hva kan være feilen at den jager så mye på turtall?

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg så mye peiling, skriver inn noe lignende som skjedde med min bil. Har fått meg en vectra b 99 mod. når jeg starta den på kald motor sank turtallet fra 1000 og ned, så opp igjen og sånn holdt den på ei stund. Så hadde jeg en kamerat av broren min sittende på, og han sa at broren hans hadde det samme problemet med sin skoda. Det han gjorde var å skifte batteri så blei det bra igjen. Jeg hadde tilfeldigvis også ett gelebatteri liggende (som jeg hadde i min gamle vectra a). Det satt jeg i og kan ikke huske å ha merka noe lignende etter det :op

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk all tilførsel på luftfilteret, og alle slanger som går til hoved "luft" slangen til filteret... kan være at den trekker falsk luft.. min jaga noe helt sinnsykt før, men roa seg etter det ble sommer og jeg bytta en slange som var helt morken..

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei måte og sjekke lufttilførsel er å; start bilen, åpne panseret, spray startgass(dette kjøpte du tidligere på dagen) ved innsugsmanifold og mellom filter og motor. Jager den da på turtall trekker den falsk luft.

Husk å lukk igjen panseret før du kjører videre;)

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider