Gå til innhold

Død instrumtbelysning!

Ranger emnet

craxz

Anbefalte innlegg

Har en Rover 216 GTi, noe skjelden bil i norge, men er jo så å si en honda..

Har NOE problemer med elektriske systemet, har siste tiden hatt Diskolys i baklamper, altså ørliten jordfeil i guess.. så i går bytte jeg den ene frontlykten etter at den gamle fikk en sprekk, så når jeg da på kvelden skulle kjøre hjem oppdaget jeg at ALL instrumentbelysning var død, sjekket sikkringene, disse var jo selvfølgelig i toppform, første som slo meg var at jordfeilen hadde spredt seg videre, eller at noe var galt med nye lykta, men den lyser jo som bare det.. Noen som har opplevd dette her og funnet ut av hva det var?

Magnus

- Volvo S60 2.4 BSR - Volvoen! - Mazda Miata 1.6 - Konebilen

X Morris Marina 1.3 Deluxe - SPIKER - X Nissan X-trail 2.2 DCI - DRITTBIL! - X VW Passat 1.8 - SOLGT - X Rover 216 GTi 16v Twin Cam - SPIKER - X Mercedes Benz 209D - Russebilen - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Fant ut av hva som var galt, for det første stemte ikke lappen som satt på baksiden av sikringslokket, så sikringen var gåen, fant ut at det hele kom fra en kortsluttning i en av speedometerpærene, tror jeg! Prøvde meg fram steg for steg takket være Haynes Owners Workshop Manual, og kom til slutt frem til pærene i speedometeret, nappa ut disse og dermed sluttet bilen å spise sikkringer, bytta pærene, og alt funket nesten supert, 3 av de totalt 6 pærene i instrumentpanelt lyste, så knota jeg litt med det, men fant ut at jeg ikke ville plukke ut hele instrumentpanelet for å bytte de resterende 3 pærene, så skrudde alt sammen, og til min store overraskelse funket 5 av 6 pærer når jeg skrudde på lyset neste gang!! Noe som kanskje kan tyde på dårlig kontakt :P men men, nå er værtfall ikke alt svart!

X Morris Marina 1.3 Deluxe - SPIKER - X Nissan X-trail 2.2 DCI - DRITTBIL! - X VW Passat 1.8 - SOLGT - X Rover 216 GTi 16v Twin Cam - SPIKER - X Mercedes Benz 209D - Russebilen - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jepp.. eller tja, får se hvor lenge det varer.. spørs om ikke jeg må dra noen nye ledninger gitt, er temmelig til å fra de pærene oppi der.. kanskje helle greia bare brenner opp! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider